PDA

View Full Version : nieuwe collectie Epiphones



the_arod
2 maart 2008, 15:55
http://epiphone.com/prophecy/

niet lang hellen, gewoon even uitchecken 8-)

Daniël_san
2 maart 2008, 15:58
Die LPCustom GX, sweeeeeeeeet!

artnaz
2 maart 2008, 15:59
Phoe, die LP Custom GX lijkt me wel wat... :cooler:

marter544
2 maart 2008, 16:03
Ik vind die SG custom EX wel heeeel vet, en ligt et nou aan mij, of klopt er geen ruk van de vorm van die explorers?

Squier4ever
2 maart 2008, 16:11
het zijn geen explorers maar futura's.

Dude
2 maart 2008, 16:20
sow.... dat zijn hele mooie gitaren zeg, ziet er prijzig uit.

bassej
2 maart 2008, 16:24
:soul: zijn idd futura's model uit de 50's geloof ik, die SG is egt supageil :rockon: prijsjes??

Kaïn
2 maart 2008, 16:25
Zien er mooi uit. Wanneer komt Gibson nou eindelijk met details over die nieuwe LP Axxis ?

Luke-wannabe
2 maart 2008, 16:28
Zien er erg tof uit! Maar begin wel een beetje op die Epiphone Headstocks af te haken.

Tho
2 maart 2008, 16:31
Ik vind ze wel mooi, maar ik vind ze nogal overdone. Ik zou ze zelf nooit kopen

marter544
2 maart 2008, 16:41
http://www.samedaymusic.com/product--EPIEGSEMG


Wel prijzig voor een Epi..

artnaz
2 maart 2008, 16:43
http://www.samedaymusic.com/product--EPIEGSEMG


Wel prijzig voor een Epi..Valt mee moet ik zeggen. Hoewel het hier natuurlijk zo'n €500 gaat kosten... :stop:

Tho
2 maart 2008, 16:49
http://www.samedaymusic.com/product--EPIEGSEMG


Wel prijzig voor een Epi..

Nou vind je dat? Mijn ex-epi was bijna 1000 euro

marter544
2 maart 2008, 17:04
Wat was dat voor een epi dan?! Een oude akoestische oid? Maar wat ik wil zeggen, het ding zal hier wel 600 euro gaan kosten, en epiphone is toch wel een budget merk.. Ik heb net nog even gekeken naar die dingen, ja, er zit dure hardware in, maar hoe langer ik er naar kijk hoe lelijker ze worden, beetje opzichtig..

Mr.Fingers
2 maart 2008, 17:08
Sorry, maar ik vind er werkelijk geen bal aan... :stop:

Tho
2 maart 2008, 17:09
Wat was dat voor een epi dan?! Een oude akoestische oid? Maar wat ik wil zeggen, het ding zal hier wel 600 euro gaan kosten, en epiphone is toch wel een budget merk.. Ik heb net nog even gekeken naar die dingen, ja, er zit dure hardware in, maar hoe langer ik er naar kijk hoe lelijker ze worden, beetje opzichtig..

Sorry ik vergiste me, hij was 850. Het was een LP CUSTOM EMG midnight ebony. Wát een beest. Toendertijd verkocht aan Darkness Awaits van dit forum. Ik ga maar weer eens naar dat ding op zoek denk ik :rockon:

DarknessAwaits
2 maart 2008, 17:12
Dan moet je naar Sommelsdijk komen :cooler:.

Tho
2 maart 2008, 17:21
Dan moet je naar Sommelsdijk komen :cooler:.

hahahah, als je het over de duvel hebt :D Nee hoor dat zijn toekomst plannen, als ik toch een nieuwe relatief goedkope plank koop wordt het wel een Gibson explorer denk ik ;)

Gebruik je hem nog veel?

Pepe
2 maart 2008, 17:38
Zien er erg tof uit! Maar begin wel een beetje op die Epiphone Headstocks af te haken.

exactly. Hoe kek de kleurtjes dit jaar ook zijn...

Epi is prima als het gaat om historische modellen maar wanneer het de gibson en nieuwe modellen betreft... brrr..

DarknessAwaits
2 maart 2008, 17:40
hahahah, als je het over de duvel hebt Nee hoor dat zijn toekomst plannen, als ik toch een nieuwe relatief goedkope plank koop wordt het wel een Gibson explorer denk ik

Gebruik je hem nog veel?

Bij ieder optreden zowat :).

Als het even kan gebruik ik m'n zelfbouw maar vanwege de grootte van de koffer is dat vaak niet mogelijk.

http://home.wanadoo.nl/rolandkamp/Destroyer%20004.jpg

Maar die Epi is echt een heerlijke gitaar met een geweldig geluid, en veelzijdig genoeg nu met de 89-er in de halspositie. Nooit een moment spijt van de aankoop gehad.

De nieuwe lichting Epi's ziet er ook wel leuk uit maar ik vind ze ook wat over the top, vooral die rood+goud les paul. Zum Kotsen...

Tho
2 maart 2008, 17:58
Blij om dat te horen man! Ik wist wel dat ie bij een goed nieuw baasje was ;)

allochthomas
2 maart 2008, 18:25
die futura ex ziet er erg goed uit 2 dikke EMG's er in en niet eens zo duur, 425 euro bij thomann.

Jellyfish00
2 maart 2008, 18:32
HURHG! Nooit gedacht dat ik nog een Epiphone zou willen.. Maar ik zit even de neck dimensions van de SG Custom EX met een Wizard II neck te vergelijken, en ze zijn vrijwel hetzelfde..? Behalve de scale dan. Maar betekent dat nou dat er een snelle dunne neck op een SG zit? (om eerlijk te zijn nooit op zo'n dingetje gespeeld)

Danieldg
2 maart 2008, 19:22
HURHG! Nooit gedacht dat ik nog een Epiphone zou willen.. Maar ik zit even de neck dimensions van de SG Custom EX met een Wizard II neck te vergelijken, en ze zijn vrijwel hetzelfde..? Behalve de scale dan. Maar betekent dat nou dat er een snelle dunne neck op een SG zit? (om eerlijk te zijn nooit op zo'n dingetje gespeeld)
SG's hebben standaard niet zo'n dikke neck hoor, de mijne en de andere waar ik op heb gespeeld toch niet.

pannekoek
2 maart 2008, 19:27
ik voel een ontzettende gas opkomen :D

vreselijk mooi die dingen

Luke-wannabe
2 maart 2008, 20:06
Die dingen worden gewoon in amerika ontworpen, dus het zal niet aan de chinese kitscherige gebeuren liggen.

Jellyfish00
2 maart 2008, 20:06
Man man man, mooie gitaartjes.. Iemand een idee wanneer ze in Nederland te krijgen/testen zijn?

pannekoek
2 maart 2008, 20:08
Gek misschien maar ik vraag me dan nu af waar die dingen
gebouwd worden?Of komen
alle epiphones tegenwoordig uit china?
Dat zou waarschijnlijk die kitscherige opzichtigheid van een
chineesrestaurant-look kunnen verklaren. En zijn die dingen
bij voorbaat al niet slecht en gaat de prijs van een
oude korean epiphone dan niet omhoog? en en en en en en en en en en

ik zie helemaal geen zogenaamde chineesrestaurant kitscherigheid, het zijn mooie gitaren en ik denk dat ze nog evel verkocht gaan worden ook!, mooie en stoere looks en wat bedoel je met: zijn die dingen bij voorbaat al niet slecht?!?!?!

epiphones zijn hele goede gitaren hoor!!

Jellyfish00
2 maart 2008, 20:12
En over de kitscherigheid, het is niet zo dat gitaren er uit zien als het land waar ze vandaan komen... Die chinezen ontwerpen hem niet zelf hoor.

Morpheus
2 maart 2008, 20:18
Ik heb bijvoorbeeld zo'n zak de wilde signatuur in m'n handen gehad... Maar die vond ik niet zo fijn als die van mij en de afwerking vond ik eigenlijk ook maar zo zo. Als zo'n signatuur nu echt overtuigend goed er uit zag (geen idee hoe die klinkt) en daarnaast zo vertrouwd in de handen zou liggen als mijn eigen gitaar dan zou ik kunnen overwegen om er een bij te nemen. Maar er is nu geen haar op mijn hoofd die daar aan moet denken. Ik denk er nu eerder aan om zo een te kopen die ik al eerder in mijn handen heb gehad. Ook nieuw maar wel uit china maar de afwerking is echt gewoon goed maar dan voor de helft goedkoper. Doe ik die dan opwaarderen met wat mooie hardwear dan gaat hij er echt op vooruit en dan ziet het er nog beter uit ook. Dit is dan niet allen een kwestie van smaak. Iedereen zal moeten toegeven wanneer de afwerking van een gitaar tegenvalt dan valt die gewoon tegen.

mijnus nogmaals


http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/DSC06680.jpg

sorry, ik vind dit kansloos. een hele lijn gitaren afkraken, omdat je een misser hebt gehad. Ik heb ook wel eens een crappy zakk wylde getest, maar ook vaak genoeg een supergeweldige zakk, die ik heus wel in mijn collectie zou willen.

Luke-wannabe
2 maart 2008, 20:19
Ik heb bijvoorbeeld zo'n zak de wilde signatuur in m'n handen gehad... Maar die vond ik niet zo fijn als die van mij en de afwerking vond ik eigenlijk ook maar zo zo. Als zo'n signatuur nu echt overtuigend goed er uit zag (geen idee hoe die klinkt) en daarnaast zo vertrouwd in de handen zou liggen als mijn eigen gitaar dan zou ik kunnen overwegen om er een bij te nemen. Maar er is nu geen haar op mijn hoofd die daar aan moet denken. Ik denk er nu eerder aan om zo een te kopen die ik al eerder in mijn handen heb gehad. Ook nieuw maar wel uit china maar de afwerking is echt gewoon goed maar dan voor de helft goedkoper. Doe ik die dan opwaarderen met wat mooie hardwear dan gaat hij er echt op vooruit en dan ziet het er nog beter uit ook. Dit is dan niet allen een kwestie van smaak. Iedereen zal moeten toegeven wanneer de afwerking van een gitaar tegenvalt dan valt die gewoon tegen.

mijnus nogmaals


http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/DSC06680.jpg
Ik had pas een best wel lekkere Camo Bullseye in mn handen.

Riky
2 maart 2008, 20:24
ik vind ze maar lelijk...

Jellyfish00
2 maart 2008, 20:28
Dit raakt offtopic, een discussie over China vs. Korea made... Laten we het maar weer eens over die Prophecy's gaan hebben..

the_arod
2 maart 2008, 21:46
ikzelf was meteen verliefd op de LP's
ik ben echt een fan van het see-through, en dan vooral rood
maar die andere 6 modellen mogen er ook wezen :)

iemand wat meer info/bekendheid met die dirty fingers pick-ups. De naam kwam me bekend voor, maar ik heb geen flauw idee meer waarvan.

Nielsje
2 maart 2008, 22:08
Lelijke dingen, blèh.
Te overdreven, te pimpy.

hezz
2 maart 2008, 23:11
He gadver, gaat Epiphone nou nog meer van die braak-stimulerende metal gitaren ontwerpen?

Luke-wannabe
2 maart 2008, 23:16
ikzelf was meteen verliefd op de LP's
ik ben echt een fan van het see-through, en dan vooral rood
maar die andere 6 modellen mogen er ook wezen :)

iemand wat meer info/bekendheid met die dirty fingers pick-ups. De naam kwam me bekend voor, maar ik heb geen flauw idee meer waarvan.
Dirty Fingers stammen uit eind jaren 70 geloof ik. Dat was zo net een beetje toen al die high output meuk opkwam. Het zijn dus gewoon hete pu's van Gibson.

Morpheus
2 maart 2008, 23:19
het gaat er niet perse om of chinese gitare per definitie kut of geweldig zijn, het gaat om het exemplarisch gedrag. ik heb wel eens een gibson gezien met een afwerking waar stagg zelfs van zou huilen, en een epi met een afwerking waar gibson nog een puntje aan kan zuigen. maar andersom natuurlijk ook. het is nog steeds veel handwerk, en er kan soms wel eens wat fout gaan, no biggy toch? en om dan, zoals ik zei, een hele sig-lijn af te kraken, omdat je wellicht eens eentje getest hebt die niet super was, wat natuurlijk allerlei oorzaken kan hebben (hoge actie, ouwe snaren, je dag niet hebben, etc etc) vind ik te kort door de bocht. thats it.

Morpheus
2 maart 2008, 23:20
Dirty Fingers stammen uit eind jaren 70 geloof ik. Dat was zo net een beetje toen al die high output meuk opkwam. Het zijn dus gewoon hete pu's van Gibson.

het zijn belachelijk hotte pickups, en ik vind ze veel en veel te 'middy' klinken, beetje ala de dimarzio super3. ik vind de classic '57 (plus) veel en veel beter klinken. kan veel meer. het blaast lekker, maar niet zo hard dat het altijd overstuurt, dat de dirty fingers dus wel is. maar goed, daarom split je ook de dirty fingers he ;)

Luke-wannabe
2 maart 2008, 23:25
het zijn belachelijk hotte pickups, en ik vind ze veel en veel te 'middy' klinken, beetje ala de dimarzio super3. ik vind de classic '57 (plus) veel en veel beter klinken. kan veel meer. het blaast lekker, maar niet zo hard dat het altijd overstuurt, dat de dirty fingers dus wel is. maar goed, daarom split je ook de dirty fingers he ;)
Sommige mensen spelen helemaal niet clean, dus die kunnen dat prima hebben.

Daemon
2 maart 2008, 23:27
Ik vind de LP's & Futura's er ergggg nice uitzien. En mahony op de body & neck sounds also tempting.

Morpheus
2 maart 2008, 23:35
Sommige mensen spelen helemaal niet clean, dus die kunnen dat prima hebben.

ja ik speel ook vaak met OD hoor, maar soms wil ik toch wel een uitstapje maken naar wat jazz of funky dingetjes enzo, en dat loopt niet echt superlekker met die superhotte pickups.



ik mis mijn kinman woodstock-setje :(

De Beer
2 maart 2008, 23:48
He bah!

Ik hou helemaal niet van quilt tops, hoewel die zwarten wel bij de mooiere quilt finishes horen die ik gezien heb, ik blijf het kitsh vinden. (China of Vervelende Staten design maakt niks uit die restaurant interieuren zijn ook hier in de polder bedacht hehehe)

De specs zijn wel interresant van die coil tappable's.

Maar de combi looks/spec's? gokken ze op schreddende Frans Bouwer fans?

the_arod
3 maart 2008, 00:03
Maar de combi looks/spec's? gokken ze op schreddende Frans Bouwer fans?
als dat het gevolg is van deze collectie dan mag de bedenker de nobelprijs meteen afhalen

Luke-wannabe
3 maart 2008, 00:26
640 voor de EMG versie (http://www.maxguitarstore.com/store.php?productID=2416) en 600 voor de Dirty Fingers versie (http://www.maxguitarstore.com/store.php?productID=2417).

the_arod
3 maart 2008, 09:59
http://www.thomann.de/nl/epiphone_les_paul_custom_gxbc.htm
http://www.thomann.de/nl/epiphone_les_paul_custom_ex_me.htm

hier 425 en 477, best een groot verschil vind ik

artnaz
3 maart 2008, 10:01
Enige wat ik jammer vind zijn die 24 frets, verpest de looks een beetje. En natuurlijk de headstcock, maar daar kunnen ze ook niet veel aan doen natuurlijk...

Parasite
3 maart 2008, 11:01
Ik vind die SG custom EX wel heeeel vet, en ligt et nou aan mij, of klopt er geen ruk van de vorm van die explorers?

dat dacht ik nou ook maar die SG EX is wel echt de shit!

Noid
3 maart 2008, 11:08
Enige wat ik jammer vind zijn die 24 frets, verpest de looks een beetje. En natuurlijk de headstcock, maar daar kunnen ze ook niet veel aan doen natuurlijk...

M.b.t die LP modellen vielen die 24 frets mij juist ook op, maar dan in positieve zin. Ik vraag me af of Gibson of Epi LP´s ooit eerder 24 frets halsen hadden. Alhoewel die hoogste frets me trouwens niet lekker bereikbaar lijken, omdat de nek op de standaard plek in de body lijkt over te gaan.

Op zich wel een mooie serie met een hoog afwerkingsniveau.

Jellyfish00
3 maart 2008, 15:49
Het setje EMG's is al bijna de helft van de prijs van die dingetjes :D

Die EM-2's lijken me wel goede beginnersgitaartjes, ik weet natuurlijk niet hoe ze klinken, maar door die active-passive switch lijken ze me wel veelzijdig..


Ze zijn alleen oerlelijk....

Jellyfish00
3 maart 2008, 18:02
Ganz geil! (http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/EUR/ViewProductDetail-Start;pgid=?SKU=GIT0013057-000&ProductUUID=0&JumpTo=OfferList)
Supatoll! (http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/EUR/ViewProductDetail-Start;pgid=?SKU=GIT0013056-000&ProductUUID=0&JumpTo=OfferList)

Luke-wannabe
3 maart 2008, 18:05
Cheapass guitarra's!

allochthomas
3 maart 2008, 20:28
ik krijg spontaan last van gas van die futura modellen, ben al een tijdje op zoek naar een goedkope rag bak met emg's.

Orpheo
4 maart 2008, 17:31
ik heb vandaag de 2 les paul versies en de 2 sg versies getest. prijzen:

sg+emg: 450
sg+dirty fingers: 420
lp+dirty fingers: 550 (uit mijn hoofd,of 't was 520)
lp+emgs: 599 (of 550, weet 't niet meer zeker).

ik vond ze leuk voor het geld, typisch epiphone. allemaal gemaakt in china trouwens. qua uiterlijk heel mooi, geendruipers in de lak, etc etc. gewoon, qua looks en speelgemak goed te doen. qua sound... ai.... dat is minder. veel te schel, te helder. Ik pakte effe mijn eigen, nieuwbakken warmoth erbij die in euro's 680 was (ik had 't fout met mijn schatting van 1000).de warmoth klinkt gewoon veel dikker, warmer, complexer, minder 'standaard'.

ook vond ik de dirty fingers niet lekker, maar goed, die mening heb ik al heel lang ;)

voor iemand die 500E op tafel wil leggen voor een epi, zeg ik: top dingen. maar als je 200E meer hebt, kan je een tweedehands gibson kopen, en die optie staat me meer na dan deze epiphones.

Jellyfish00
4 maart 2008, 17:42
Waar heb je ze getest?

Orpheo
4 maart 2008, 17:43
Waar heb je ze getest?

rockpalace, den haag.