PDA

View Full Version : serienummer checken



bassej
2 maart 2008, 15:15
ik heb ergens een leuke gibson gezien, maar hoe kan ik weten dat het geen namaak is , kan dat ook met een serienummer???? het i sbij een particulier duss :hippie:

cas121
2 maart 2008, 15:20
nee, serienummers worden ook geregeld vervalst. Je zal het dus van meer kenmerken moeten hebben.

Anders Destium
2 maart 2008, 15:26
Met foto's kunnen de mensen hier de meeste fakes er wel uithalen, hier heb je een optie om na te gaan uit welk jaar hij komt:

http://www.music-enthusiast.com/serial/gibson.html

De beste manier om uit te vinden of het een echte Gibson is, is om te controleren of de G-snaar heel snel ontstemt en de rest een stuk minder. Als hij dat doet, dan is het vast een echte :)

omni
2 maart 2008, 15:39
als je het serienummer mailt naar gibson dan kunnen zij je zeggen welke model het is, bouwjaar, locatie en kleur. Als dat allemaal klopt dan is het of een gibson of echt een hele goede vervalsing.

bassej
2 maart 2008, 16:23
De beste manier om uit te vinden of het een echte Gibson is, is om te controleren of de G-snaar heel snel ontstemt en de rest een stuk minder. Als hij dat doet, dan is het vast een echte :)
haha jahh dat duurt even he :chicken: de manier van omni snap ik niet??

Anders Destium
2 maart 2008, 16:32
Via de site van Gibson kun je vragen stellen, ze zijn daar heel behulpzaam. Dus als je daar vraagt naar "jouw" SN dan kunnen ze vertellen dat het bijv een LP standard is in de kleur ebony uit 98. Als "jouw" gitaar dan een LP standard is in die kleur en uit dat jaar volgens de verkoper, dan is de kans al een stuk kleiner dat hij niet echt is.

bassej
2 maart 2008, 19:03
haha allemaal bedankt maar de verkoper mailt net dat het een goede kopie is, waarom zou ik hem dan kopne ,,,voor de looks :sssh: egniet

Anders Destium
2 maart 2008, 19:07
Er zijn kopieën waarvan vaak wordt gezegd dat ze het origineel minstens evenaren (onder andere Tokai). Maar als iemand beweert dat het een échte is en het blijkt een neppert, dan is dat oplichterij natuurlijk. In dit geval is het goed dat je wantrouwig was :)