PDA

View Full Version : Ibanez as73 snaren



edd
2 maart 2008, 14:49
Hai

Ik zit even met het volgende op mijn AS73 (ES336 kopie) heb ik nu gepoliijste D'addario Jazz snaren ECG24 (.011-,050)

Echter als ik hiet mee probeer te bleusen, lekker 1 a 2 fretten omhoog trekken gaat dat bijna niet.
Toch klinken ze haarstikke mooi en stevig, via mijn rangemaster in mijn buizenbak.
Dilemma dus heeft iemand alsjeblieft een tip voor mij?
Ed

humbucker
2 maart 2008, 14:55
dus je kan ze niet "benden"?

vreemd...

hoe lang speel je al gitaar?

grtn

edd
2 maart 2008, 15:00
uhh is dat afhankelijk hoelang je speelt??

Bij mijn strat is het geen probleem. sppel jezelf dan wel lang genoeg? :)
ED

humbucker
2 maart 2008, 15:12
kan mij voorstellen dat wanneer je een maand speelt ofzo je hier moeite mee hebt. Maar aangezien dat het je op een andere gitaar wel lukt zal het wel aan de snaren liggen.. Heb het zelf nog nooit meegemaakt dat ik niet kon benden (en speel toch wel n dikke 11 jaar ;)) Misschien ligt het ook wel aan je techniek ofzo. Als het niet met 1 vinger lukt pak dan de snaar die je wilt benden met 2 of 3 vingers en probeer het zo eens, je zal zien dat het dan gemakkelijker gaat.

grtn

Rude Perception
2 maart 2008, 15:47
Ik heb een keer gehad dat de hals/frets en de snaren zo vies/verroest waren dat er niet meer mee op te drukken viel. Maar als alles glad aanvoelt moet dat geen probleem zijn.
Zijn de snaren dikker dan op je strat?

bassej
2 maart 2008, 16:27
als je snaren dikker zijn moet je ze strakker spannen om hem gestemt te krijgen, is dus moeilijker te benden. Op je strat zit waarschijnlijk 0.09 en nu heb je 0.11 is groot verschil;)

iwamoto
2 maart 2008, 16:29
nou, effe edd een hart onder de riem steken, vriend van mij heeft ook een ibanez AS met van die flatwounds, en idd, opdrukken is echt lastig, je moet je voorstellen, die snaren geven gewoon weinig mee, erg gespannen voelen ze aan, dusja, keuzes jongen

dus het ligt niet aan de techniek maar aan de snaren...zouden sommige mensen na 10 jaar spelen wel moeten weten ;)

humbucker
2 maart 2008, 19:22
Ik heb geen ervaring met flatwound snaren, kan me ook niet voorstellen dat er bluesgitaristen zijn die ze gebruiken als ze "onbendbaar" zijn. Dus moet er zeker een andere oplossing zijn voor de TS. Zoek eens op welke snaren je favoriete bluesgitaristen gebruiken en probeer die eens. Zoals altijd is "Google your friend" ;)

grtn

Nitefly7
2 maart 2008, 19:40
Ik heb geen ervaring met flatwound snaren, kan me ook niet voorstellen dat er bluesgitaristen zijn die ze gebruiken als ze "onbendbaar" zijn. Dus moet er zeker een andere oplossing zijn voor de TS. Zoek eens op welke snaren je favoriete bluesgitaristen gebruiken en probeer die eens. Zoals altijd is "Google your friend" ;)

grtn

bluesgitaristen gebruiken m.i. ook vrijwel nooit flatwounds; dat zijn meer jazz dingen..

zelf heb ik .013 flatwounds op m'n Godin LGX (Big band gebruik) gezet en ik moet zeggen; de donkere jazzy toon zit er wel in, dikke klank, warm geluid etc. etc..

grappig detail; het is een .013 set met de lage e van 'n .012-set, omdat de lage e niet door m'n Schaller locking tuner paste..)

....maar het opduwen/benden is een crime, wat de meeste jazzgitaristen sowieso niet zoveel lijken te (hoeven) doen.. !

tip: dunnere flatwounds, of gewoon dikkere 'normale' snaren erop..
en voor jazzy dingen draai je je toonknop iets omlaag...

hezz
2 maart 2008, 23:33
Bluesy spelen kan nog prima met flats hoor, ik vind het tenminste nog heerlijk klinken.

Wat betreft benden...

Misschien is het gewoon even wennen, in het begin moest ik ook wennen aan flatwound snaren bespelen terwijl ik .10 roundwounds gewend was op m'n cheapocaster. Na een tijdje gaan ze sowieso wat fijner spelen en ze zijn naar mijn idee ook een stuk duurzamer dan roundwounds, terwijl ik er al maanden vrij heftig (afgewisseld met af en toe wat rustige jazz natuurlijk!) op speel. Ik speel trouwens op .12, dus ik kan me eigenlijk niet zo goed voorstellen dat benden op .11 niet wil lukken. Misschien dat het merk een verschil maakt in de druk? Ik speel namelijk op Thomastik.

Kim Wilson
3 maart 2008, 08:47
nou, effe edd een hart onder de riem steken, vriend van mij heeft ook een ibanez AS met van die flatwounds, en idd, opdrukken is echt lastig, je moet je voorstellen, die snaren geven gewoon weinig mee, erg gespannen voelen ze aan, dusja, keuzes jongen

dus het ligt niet aan de techniek maar aan de snaren...zouden sommige mensen na 10 jaar spelen wel moeten weten ;)
Jij bent .008 gewend, voor jou is opdrukken op normale snaren altijd lastig... :satisfie:

iwamoto
3 maart 2008, 11:31
Jij bent .008 gewend, voor jou is opdrukken op normale snaren altijd lastig... :satisfie:
valt mee hoor, op mijn 7 snaar zitten al 0.10's :p