PDA

View Full Version : Hulp met serienummer Squier



<=Mark=>
2 maart 2008, 12:47
Hallo,

Ik ben sinds enkele weken in het buitenland(Engeland) en heb hier een nieuwe 2dehandese gitaar gekocht. Het is een squier stratocaster van de standard serie.
Nu wou ik eigenlijk wel wat meer weten over deze gitaar, zoals bouwjaar, goede of slechte gitaar enzovoort.
Het serienummer is cy00033644 crafted in China staat op de achterkant.
Graag jullie mening!

Alvast bedankt!

F*R*E*A*K
2 maart 2008, 13:05
Als ik het goed heb is ie dan van maart 2000.
op mn squier uit 04' staat cy0403, en die heb ik rond die tijd nieuw gekocht.

almarvk
2 maart 2008, 13:05
Of het goed of slecht kan je niet uit een serienummer halen en vooral niet als het een Squier is uit China. Daarvan heb je of een waardeloze versie van of een prima ding. Verwacht geen top kwaliteit. Ze produceren daar in China aan de lopende band en daarom maakt een serienummer niet heel veel uit.


"CY serials are usually used on Crafted in China Squiers. Some Chinese made Gretsch guitars also have a CY serial number.

Miscellaneous Chinese serials: CD, CT, CJ, NC: C = China, the first number following the serial number prefix is the year. Probably made by Yako (Taiwan)."

En ik denk uit 2000.

<=Mark=>
2 maart 2008, 13:20
bedankt! weet ik tenminste hoe oud hij is:p. Naar mijn mening speelt hij wel goed. Maar ik ben nog niet zo ervaren omdat met zekerheid te kunnen zeggen.

<=Mark=>
3 maart 2008, 18:27
Ik had eigenlijk nog een tweede vraag. Wat is volgens jullie de waarde van mijn gitaar? Ruwweg. Gewoon om te weten of ik niet teveel betaald heb.
Bedankt alvast!

Mr.Fingers
3 maart 2008, 19:19
hier gaan ze 269-289€ nieuw in de winkel, dus een 170-180£ misschien?