PDA

View Full Version : Epiphone Rivoli feedback



Yan
2 maart 2008, 12:37
Hallow,

ik heb sinds een tijdje een epiphone rivoli (hollowbody bas) en daar ben ik eigenlijk heel tevreden mee moet ik zeggen. Totdat ik echter een overdrive pedaal aantrap, dan begint het ding ineens te feedbacken als een malle.
Heeft iemand enig idee hoe ik het feedbacken kan verhelpen?

Mr.Fingers
2 maart 2008, 12:40
Sponzen (ja, die dingen waarmee je je wast) via de F-gaten in je gitaar proppen

Luke-wannabe
2 maart 2008, 17:29
Je moet niet gaan zitten kloten met sponzen enzo. Ik heb het geprobeert, maar het werkt niet.
Je moet gewoon je OD uitzetten als je niet speelt. Zeker met die Epi. Iets anders id er niet echt aan te doen.

Yan
2 maart 2008, 22:05
dat van die sponzen, een vriend van me heeft het gedaan bij een epiphone gitaar en die is er tevreden mee. Beschadig ik met die sponzen de interne bedrading echter niet?

Luke-wannabe
2 maart 2008, 23:31
dat van die sponzen, een vriend van me heeft het gedaan bij een epiphone gitaar en die is er tevreden mee. Beschadig ik met die sponzen de interne bedrading echter niet?
Bedoel je hier mij mee? :D
Het helpt in de eerste instantie wel een beetje, maar echt je feedback verminderen doet het niet.

KoenB
3 maart 2008, 00:26
Die feedback komt omdat de toon van de versterker de klankkast lekker laat trillen, dit wordt opgepikt en doorgegeven aan de versterker, versterker laat de kast weer fijn trillen... cirkeltje compleet.

Sponzen dempen wel enigzins, maar ik denk dat er wel beter spul is? van dat geluidsdempende schuim misschien.

En als het feedback dempt, vermindert het ongetwijfeld ook de sustain enigzins als je lekker zonder OD aan het pingelen bent... dus dat wordt afwegen :rockon:

Luke-wannabe
3 maart 2008, 00:35
Sponzen dempen wel enigzins, maar ik denk dat er wel beter spul is? van dat geluidsdempende schuim misschien.
Dat moet je dus absoluut niet doen. Wil je echt je hele gitaar dood hebben moet je dat dus doen.

Saf
7 maart 2008, 21:36
ooit als advies gekregen voor mijn feedbackende contrabas, dus zal ook wel werken voor feedbackende basgitaar. Een spuitbus pur in het binneste van je instrument leegspuiten....











Moet eerlijk bekennen dat ik er dusdanige twijfels over heb, dat ik nog steeds een feedbackende contrabas zonder purschuim heb.

Luke-wannabe
8 maart 2008, 07:39
ooit als advies gekregen voor mijn feedbackende contrabas, dus zal ook wel werken voor feedbackende basgitaar. Een spuitbus pur in het binneste van je instrument leegspuiten....











Moet eerlijk bekennen dat ik er dusdanige twijfels over heb, dat ik nog steeds een feedbackende contrabas zonder purschuim heb.
Zo maak je dus heel je gitaar 'dood' dan zit er totaal geen resonantie meer in.
Ik zou het niet doen :stop:

Saf
8 maart 2008, 09:53
daarom heb ik het dus ook niet gedaan. Ik vond het alleeen vage tip dat ik hem toch hier even wilde posten.

OJJVZ
9 maart 2008, 13:55
PUR? Wie spuit er nou PUR in zn contrabas? :| Wat een belachelijke tip, vast niet van een contrabas-bouwer gehoord :P
Ik heb gewoon een 7 bands EQ aangesloten, (die voor gitaar). Je gaat gewoon ff alle schuifjes bij langs, tot je de frequentie van je feedback hebt gevonden, die cut je zo veel mogelijk, tast je geluid niet heel erg aan.

Ohja, en stel die frequentie zit op de uh... bijv 5.000 hz, dan moet je ook ff de 2.500 hz ietsje omlaag doen, dan hoeft die van 5000 niet zo erg laag. Die 2.500 is de toon die de feedback veroorzaakt ofzo, maar als je die dicht schuift klinkt het minder lekker.

Zo doe ik het altijd als ik met een mic. mn contrabas versterk, zal met OD misschien niet zo goed werken.

Saf
9 maart 2008, 16:35
Ik vond het ook al een vreemde tip, kwam van een amerikaanse contrabasssit van een rockabilly band. (kan niet meer op de naam komen).

Heb zelf een dubbel setje piezo elementen een voor de tik ander de toests en een onder de voet van de kam en dan met ee nstereosnoer naar de twee kanalen van mij nbassman 135. Geeft mij teveel feedback. Heb nu een tweekanaals voorversterker gekocht op marktplaats hoop i kvoor eind deze week binnen te krijgen. Heb ook twee boss equalizer pedaaltjes de GE-7 e nde GE-7B (voor bas) misschie ndat ik dat inderdaad ook eens moet gaan proberen.

Heb de bas nu al een jaar werkeloos in een hoek stana omdat ik hem niet goed uitversterkt kreeg.

schwalbe
9 maart 2008, 17:01
Zoek met een parametrische EQ de feedbackende frq op en filter hem helemaal foets.

Output
31 mei 2009, 18:50
Hallow,

ik heb sinds een tijdje een epiphone rivoli (hollowbody bas) en daar ben ik eigenlijk heel tevreden mee moet ik zeggen. Totdat ik echter een overdrive pedaal aantrap, dan begint het ding ineens te feedbacken als een malle.
Heeft iemand enig idee hoe ik het feedbacken kan verhelpen?

Waar/hoe heb je hem gekocht ?

Luke-wannabe
2 juni 2009, 17:38
Toevallig ken ik Jan, want hij zit in mijn band. Hij had hem gewoon via marktplaats gekocht. 2dehandsje dus. Ze staan er om de zoveel tijd op, dus ecen de bekende sites in de gaten houden.

pueblo
2 juni 2009, 18:57
onlangs stond er ook een gibson eb2 op ebay, dat was echt GAS

pueblo
2 juni 2009, 19:08
nog even op ebay gekeken, eb6 GAS. Zessnarige bass
http://cgi.benl.ebay.be/1960-Gibson-EB-6-Bass-335-Body-Style-PAF-Pickup-EB6_W0QQitemZ170339659309QQcmdZViewItemQQptZGuitar ?hash=item27a908ee2d&_trksid=p3286.m63.l1177

http://i.ebayimg.com/05/!BR6YMrQBWk~$(KGrHgoOKicEjlLmYvG8BK!dmbpW3g~~_12.J PG
maar misschien niet binnen je budget :p

Output
13 juni 2009, 18:12
nog even op ebay gekeken, eb6 GAS. Zessnarige bass
http://cgi.benl.ebay.be/1960-Gibson-EB-6-Bass-335-Body-Style-PAF-Pickup-EB6_W0QQitemZ170339659309QQcmdZViewItemQQptZGuitar ?hash=item27a908ee2d&_trksid=p3286.m63.l1177

http://i.ebayimg.com/05/!BR6YMrQBWk~$(KGrHgoOKicEjlLmYvG8BK!dmbpW3g~~_12.J PG
maar misschien niet binnen je budget :p

Niet echt, maar als je €5000 kwijt wil ben ik je man.
Maar ze worden dus niet meer nieuw gemaakt, klopt dat ?