PDA

View Full Version : Waarde Vibrolux



Hoolaa
1 maart 2008, 18:59
Heb dit weekend een Fender Vibrolux uit de begin jaren 70 (precieze datum weet hij niet) zien staan. Deze is gemodificeerd naar blackface eigenschappen en schijnt in bijna nieuwstaat te staan.
Hoeveel zijn deze waard? Hij vraagt er 1800 euro voor.
Hoor het graag

Chris Winsemius
1 maart 2008, 19:08
Ik zag ze (standaard 70s silverfaces) de afgelopen jaren voor rond de 1200 gaan.

Ge-blackfaced is meestal 'n plus maar 'n (standaard) latere sf kast haalt het niet qua laag en projectie bij 'n bf/zeer vroege sf kast. Daarnaast zijn 'n re-cap en re-tube vaak noodzakelijk bij amps ouder dan 10-20 jaar (dus extra kosten voor de eerdere of nieuwe eigenaar).

Net als PrincetonReverbs en DeluxeReverbs worden ze 2e hands zeer weinig aangeboden dus gaan ze vaak voor hogere prijzen weg dan Twinreverbs.

Moeilijk te zeggen dus...

Hoolaa
1 maart 2008, 20:25
thanks voor je reactie. vind het best veel geld. zeker idd nadat ik m ook gezien had voor 1250 maar die voor mn neus werd verkocht.
pff moeilijk, wil toch erggg graag hebben....

Eko
2 maart 2008, 11:12
Volgens een aantal forummaatjes op het Fenderforum zijn het de! verzamelwaardige versterkers. Ze gaan nu nog voor redelijke van de hand en het geluid is vele malen beter dan van een moderne amp. Indien technisch ok en het geluid datgene is wat je zoekt......doen!

Hoolaa
9 maart 2008, 18:48
vandaag de versterker getest. hij zag er erg goed uit, en klonk met mn strat echt geniaal. er zat alleen een soort tikje op het vibrato kanaal die sneller werd als je de speed opschroefde. is dit normaal? de verkoper zei dat zn twin en super reverb het ook deden, maar op de RI's heb ik t nooit gehoord.
Iemand hier ervaring mee?
met mn les paul klonk hij trouwens minder dan verwacht.

Chris Winsemius
9 maart 2008, 18:53
ty
vandaag de versterker getest. hij zag er erg goed uit, en klonk met mn strat echt geniaal. er zat alleen een soort tikje op het vibrato kanaal die sneller werd als je de speed opschroefde. is dit normaal? de verkoper zei dat zn twin en super reverb het ook deden, maar op de RI's heb ik t nooit gehoord.
Iemand hier ervaring mee?

Meestal helpt het om in het trem.-circuit 'n extra condensator te laten monteren om die tik te verhelpen.


met mn les paul klonk hij trouwens minder dan verwacht.

Fender amps zijn nogal "bass-heavy" dus vaak lastig met LPs, hou in ieder geval de bass-regelaar onder de 3.

heavy-metal-thunder
9 maart 2008, 21:51
heb ooit een begin seventies VL reverb gehad. Domweg een paar jaar geleden verkocht. Onlangs hoorde ik een opname van toen met mijn VL en met mijn Les Paul. En toen realiseerde ik me dat ik sindsdien er enkel op achteruit gegaan ben qua sound. En ik heb ondertussen toch al enkele "pareltjes" gahd: enkele Marshall JMP's ('76 - '71 en '68 plexi), Marshall JCM800, AC30 super twin van 1965, Mesa Boogie lone star classic en Fender deluxe reverb (SF maar geBF't) en ik vergeet nog wel wat.

Binnenkort eens werk maken van de verkoop van één van mijn Marshalls en dan komt er zeker een Vl. Voor mij is dit dé versterker. Compact, niet zwaar, voldoende krachtig voor repetitie en live optredens in kroegen, mooie clean, reageert goed op pedalen, genoeg body door zijn 2 speakers...