PDA

View Full Version : probleempje peavey 6505



LP_CL
1 maart 2008, 18:33
Sinds 3 dagen doet mijn Peavey 6505 wat raar. Er is constant een lichte brom aanwezig, zelfs al is mijn gitaar niet ingeplugd, en hij klinkt heel wat stiller dan voordien. Alle vier de eindtrapbuizen branden nog.
Weet iemand toevallig wat er mis mee kan zijn?

LP_CL
2 maart 2008, 17:12
niemand?
:(:(:(

Tho
2 maart 2008, 17:23
Ik weet niet zo goed wat je bedoelt. Die bakken brommen altijd heel erg. Wat het volume betreft, dat zou heel goed een voorbuisje kunnen zijn

Puerco
2 maart 2008, 17:40
Als je een zinnig antwoord wilt is het mischien handig om wat meer info te geven; hoelang geleden zijn de buizen vervangen, is het probleem plotseling opgetreden of geleidelijk? Indien plotseling, is er iets mee gebeurd (ruw behandeld terwijl de buizen nog warm waren bv.)

LP_CL
2 maart 2008, 18:37
Mijn bak bromde niet, want ik heb er een noisegate laten inbouwen op het gain kanaal. Het brommen is niet geleidelijk aan gekomen. Het was er van het ene moment op het andere. De ene dag was alles normaal, de volgende dag bromde hij en klonk hij veel stiller.
De versterker is 9 maand in mijn bezit, en ik heb hem nieuw gekocht. Dus de buizen zouden normaal gezien nog niet mogen kapot zijn.
Ik doe hem misschien best eens binnen, hij is toch nog in garantie.

Jellyfish00
2 maart 2008, 18:38
Is die noisegate dan niet gewoon kapot..?

LP_CL
2 maart 2008, 18:39
ah, dat kan, maar dan denk ik dat hij ook meer zou gaan brommen naargelang ik de gain verder opendraai, en dan zou ik ook ruis horen. Dat is niet het geval.

caliban
2 maart 2008, 18:52
Mijn bak bromde niet, want ik heb er een noisegate laten inbouwen op het gain kanaal. Het brommen is niet geleidelijk aan gekomen. Het was er van het ene moment op het andere. De ene dag was alles normaal, de volgende dag bromde hij en klonk hij veel stiller.
De versterker is 9 maand in mijn bezit, en ik heb hem nieuw gekocht. Dus de buizen zouden normaal gezien nog niet mogen kapot zijn.
Ik doe hem misschien best eens binnen, hij is toch nog in garantie.
Waar heb je die noisegate erin laten zetten

LP_CL
2 maart 2008, 19:11
Waar de versterker vandaan kwam, music center tielt. Die man kent ongelooflijk veel van versterkers. Hij vermaakt al meer dan 25 jaar versterkers en kan alles modificeren dat je ook maar vraagt. Hij weet echt wel wat hij doet.

R-ik
3 maart 2008, 23:04
Dan kan hij vast ook wel je brom verhelpen..! als hij er zoveel van kent

Geoffrey
6 maart 2008, 13:21
Goeie raad..:
Doe hem zo snel mogelijk binnen in music center tielt.. dan heb je hem zeker en vast snel terug.
Deze man weet inderdaad zeer goed waar hij mee bezig is.
En als hij nog in garantie is maakt hij er zeker en vast geen probleem van!!!

trouwens.. goeie zet om er die noisegate te laten inbouwen!!! :hippie:
Heb ik ook in mn bandit en in mn 6505.. en zeker bij Peavey vind ik het toch een wereld van verschil.

En in dezelfde winkel gekocht :satisfie:

LP_CL
6 maart 2008, 22:23
yup, hij is binnen. Kmag er zaterdag weer om. Ik zal dan laten weten wat er aan de hand was. Kheb hem ook gevraagd om een wattage switch te installeren. Dat ik kan schakelen tussen 60W/120W. Kost al bij al maar 65€.

Geoffrey
7 maart 2008, 10:25
yup, hij is binnen. Kmag er zaterdag weer om. Ik zal dan laten weten wat er aan de hand was. Kheb hem ook gevraagd om een wattage switch te installeren. Dat ik kan schakelen tussen 60W/120W. Kost al bij al maar 65€.

Yup, zeker doen!! je weet maar nooit dat ik dit ook eens voor heb..
een wattage-switch tussen 60w/120w..? mag ik je vragen waarvoor je dit dan kan gebruiken..?

Geoffrey
21 maart 2008, 15:28
Nu weet ik eigenlijk nog steeds niet wat het probleem was.... :???:

Arvoitus
21 maart 2008, 16:42
Yup, zeker doen!! je weet maar nooit dat ik dit ook eens voor heb..
een wattage-switch tussen 60w/120w..? mag ik je vragen waarvoor je dit dan kan gebruiken..?
Als je op 60w speelt, dan moet je amp wat harder zetten dan 120w. Daardoor moeten je buizen wat harder werken wat meteen een leuker geluid geeft.

Eef
21 maart 2008, 16:54
Yup, zeker doen!! je weet maar nooit dat ik dit ook eens voor heb..
een wattage-switch tussen 60w/120w..? mag ik je vragen waarvoor je dit dan kan gebruiken..?
Dan kan ie ook op lagere volumes werken?;)

EDIT : Zegt TimmU !!!!