PDA

View Full Version : Elementen -> Epi Standard



Paradoxia
11 februari 2003, 17:02
Hey mensjes!

Heb hier een Epi standard, en die standaard elementen die der op zitten, moeten er af! Niet echt een bepaald mooi geluid...

Maar welke moeten er weer op?? Ik hou van een lekker zacht/blues/jazz/sfeer/warm geluidje, maar daarintegen mag de distortion er uit knallen. Ideetjes? :smile:

Lacrymosa
11 februari 2003, 17:07
Je kan gaan voor een Dimarzio PAF in de nek en een Tone Zone voor de brug, je moet alleen wel oppassen met de tone zone, die kan in een LP wat modderig worden als de gitaar nog al bassig is

Anders een PAF met een PAF PRO in de brug

CheerS!!

Paradoxia
11 februari 2003, 17:35
Zijn die "Jazz PAF" Humbuckers wat?

Gman
11 februari 2003, 18:07
Ik heb ook een epi les paul, en ook ik heb er nieuwe elementen in gezet.
Ik heb bij de hals een pafpro gezet, en bij de brug een humbucker from hell.
Ik heb wel een toneknop eruit gesloopt en er een singlecoil schakelaar in gezet.
En daardoor kan er dus ook mooi clean gespeelt worden. En erg heavy als de schakelaar op humstand staat.

FragDaddy
12 februari 2003, 12:10
jup. ik zou voor jou muziek ook voor PAF - achtige elementen gaan.

van Seymour Duncan:

-Alnico 2 pro
-'59 classics
-pearly gates (als je kapjes over de elementen wilt)
-custom (als je iets meer output in de brug nodig hebt)


of van gibson:
-de burstbucker V elementen (uit de 2002 les paul's)

Paradoxia
13 februari 2003, 20:06
Thanks! :grin:

flatpicker
13 februari 2003, 20:11
Ik toevallig dezelfde vraag dus post ik hem hier maar bij. Ik heb een les paul custom en ik wil er ook andere elementen inzetten met een echt blues karakter.
Voor de brug dacht ik aan een PATB-3 Blues Saraceno van seymour duncan alleen voor de neck weet ik het nog niet.
iemand enige suggesties?

Lacrymosa
13 februari 2003, 22:58
een Alnico 2 of een Seth Lover of een 59er allemaal van SD, subtiele verschillen, hele goede elementen, wel duur

CheerS!!

Dionyios
14 februari 2003, 23:12
Ga op de site van Seymour Duncan ( http://www.seymourduncan.com ) even de geluidsbestandjes van de verschillende elementen beluisteren. Misschien wordt je der wat wijzer van.

Ik heb nu een SD JB en '59 in de bestelling staan...