PDA

View Full Version : tremelobrug



Maverick1962
1 maart 2008, 15:09
Heb sinds kort een stratocaster van Squier.
Nu heb ik pas mijn snaren vervangen en als ik ze ga stemmen met stemkastje komt mijn brug erg hoog te staan, echter volgens stemkastje staan deze goed.
Alleen vind ik de brug te hoog staan.
Is dit normaal of moet ik iets anders doen?
Graag jullie reactie.

bass blom
1 maart 2008, 15:17
dan heb je 3 veren er in zitten, achter dat klepje achterop, 1 of 2 erbij zetten.

Mr.Fingers
1 maart 2008, 15:52
Of als je te tam/lui bent er extra veren bij te steken, de klauw waar de veren aanhangen met hun oogje, die twee schroeven verder aandraaien, zodat de veren verder uitgerokken worden, dan trek je je brug terug horizontaal

Eko
1 maart 2008, 17:28
Je hebt er inderdaad denk ik iets dikkere snaren opgezet dan dat je er af hebt gehaald. De spanning op de snaren is dan iets hoger ( ze trekken iets harder aan de brug). Je zult dus de veerspanning moeten verhogen. Soms is het genoeg om de veren schuin te plaatsen (laten zitten aan het tremeloblok maar de buitenste veren iets naar het midden plaasten , aan de andere kant). Uiteraard kun je er ook veren bij plaatsen.

Maverick1962
2 maart 2008, 20:43
Je hebt er inderdaad denk ik iets dikkere snaren opgezet dan dat je er af hebt gehaald. De spanning op de snaren is dan iets hoger ( ze trekken iets harder aan de brug). Je zult dus de veerspanning moeten verhogen. Soms is het genoeg om de veren schuin te plaatsen (laten zitten aan het tremeloblok maar de buitenste veren iets naar het midden plaasten , aan de andere kant). Uiteraard kun je er ook veren bij plaatsen.


Dat klopt heb 0.9 eraf gehaald en 0.10 gezet

R.J
2 maart 2008, 22:50
Denk dat je dan ook even naar je intonatie moet kijken, deze wil ook nog wel eens niet meer sporen met andere gauge snaren.

Maverick1962
3 maart 2008, 00:43
Denk dat je dan ook even naar je intonatie moet kijken, deze wil ook nog wel eens niet meer sporen met andere gauge snaren.


Daar ik nog niet zo lang bezig ben zeggen deze woorden me nog niet veel.
Zou je dit kunnen toelichten.
Thx

R.J
3 maart 2008, 00:48
Daar ik nog niet zo lang bezig ben zeggen deze woorden me nog niet veel.
Zou je dit kunnen toelichten.
Thx
dat de intonatie klopt betekend in feite dat ie ook de noot speelt die ie moet spelen, dus op de 12e fret speelt ie dezelfde noot als een open snaar ;)

En gauge is doorsnee/dikte van de snaren.

Squier4ever
3 maart 2008, 00:48
intonatie: als je een open snaar aanslaat moet deze even zuiver klinken (check met stemapparaat) als op de 12e fret, precies een octaaf hoger en precies het middelpunt tussen topkam en brug. als deze niet klopt moet je je brugzadels bij (laten) stellen.

maar meestal is dit niet zo;n probleem als je maar een dikte omhoog gaat.

een veertje kost je max 1 euro bij de muziekwinkel en kun je makkelijk zelf monteren. de schroeven waar de veren aan gemonteerd zijn aandraaien wil wel eens helpen.

Orpheo
3 maart 2008, 09:02
vaak is effe die veren aandraaien genoeg :)