PDA

View Full Version : Mister Jinx - Koning



The Lo Lands
1 maart 2008, 14:05
Hallo allemaal,

Dit nummer is hier al eens voorbij gekomen middels mijn samenwerkings(solo)projectje met Rich uit Engeland, destijds genaamd 'King' onder 'Rich and the Lo Lands'. Maar nu hebben we er ook een Nederlandstalige versie van gemaakt met m'n band met Jasper op zang. Uiteraard met nieuwe tekst en melodielijnen maar wel met dezelfde titel in het Nederlands namelijk 'Koning'. Ik ben benieuwd wat jullie hier van vinden. Het is anders maar toch heel cool om het eens in onze eigen moertaal te proberen. Extra toevoeging in de refreinen zijn toetsen voor wat extra draagkracht. Voor diegene die ook de Engelstalige versie willen horen staat deze helemaal onderaan in de afspeellijst!

Mister Jinx - Koning (http://www.misterjinx.nl/music.html)

bass blom
1 maart 2008, 14:21
engelse is smeuiger gezongen volgens mij, maar altijd leuk ja, zing je moerstaal.

je natte nare dromen :seriousf:

The Lo Lands
1 maart 2008, 15:16
engelse is smeuiger gezongen volgens mij, maar altijd leuk ja, zing je moerstaal.Dank je Bass voor het luisteren! Het gaat ons hier niet meteen om de twee te vergelijken en te beoordelen. Het zijn beiden eigen creatieve interpretaties van eenzelfde nummer wat op zichzelf al erg leuk is. Jasper had het nummer van Rich misschien twee keer eerder gehoord en heeft zich ook hierdoor niet laten beinvloeden. De titel 'King' was destijds (half jaar terug ongeveer) ook door Jasper bedacht met een Engelse uitvoering, Rich heeft deze titel aangehouden en verwerkt in zijn uitvoering. Misschien nog wel leuk om uiteindelijk nog een extra Engelstalige versie te maken met Jasper zijn eerste versie : )

bass blom
1 maart 2008, 16:20
het is hoedanook heel leuk wat jij doet, ik zei al eerder dat ik er iets theaterachtigs in hoor, dat wordt versterkt als je nederlands gaat zingen :satisfie: