PDA

View Full Version : opname-software ...



looneycooney
1 maart 2008, 13:45
Hey mensen !
Ik heb al tijdje goesting om een aantal eigen nrs op te nemen ...
Ik heb een pod x3 die ik via usb kan aansluiten op mijn gloednieuwe zelfgebouwde pc...hardware is er dus wel voorhanden.
Nu moet ik nog een goede opnamesoftware hebben om fatsoenlijk te kunnen opnemen.
Eerst dacht ik om een opname te doen met een 'zoom' , maar dit is dan weer beperkt ...
Wat raden jullie aan ivm sofware ? Is de investering in een echte geluidskaart,bedoeld voor muziekdoeleinden , de moeite om aan te kopen?
Hierbij zit dan ook software meestal denkik ...?!
Op dit moment heb ik in de pc een asus p5k-e mobo met een aardige geluidskaart , maar heeft geen midi of zo ...meer 7.1 voor games en dvd..
Bevindingen, ervaringen en tips altijd welkom!

ps: mits ik al veel heb geinvesteerd de laatste maanden en nog een amp wil kopen , wil ik liefst wel niet boven de 500€ uitkomen.

Mvg

chubbyfan
1 maart 2008, 14:15
probeer ableton live,of cubase :) ff een demo downen van de website en kijken of het wat is

KoenB
2 maart 2008, 18:00
Ook heb je adobe audition nog, en REAPER is een klein pakket (3.1 mb) met verbazingwekkend veel mogelijkheden. Met name reaper zou ik zeker even downloaden, zo gepiept

sjoerd5
2 maart 2008, 19:37
Deze gaat naar Recording.

looneycooney
3 maart 2008, 14:31
oei! sry , khad dit forumgedeelte niet gezien...
mja cubase ken ik reeds , heb het hier zelfs ergens liggen denkik.
Maar deze is ook al een oudere versie
Ik ga alleszins die 'reaper' eens proberen... alvast merci !
Als het lukt zal ik eens iets simpel posten wat ik gerecord heb.
Adobe audition ziet er ook niet slecht uit feitelijk, zal het allemaal eens bezien! TNX!

ps: ik dacht feitelijk dat het special software was om een instrument op te nemen , mja die oude cubase had ik dus ook al kunnen gebruiken...

Mvg

MjS
3 maart 2008, 15:45
In principe kun je de X3 als geluidskaart gebruiken (USB recording). Dat werkt hier vooralsnog prima. Wel is het zo dat je bij een interface vaak goede software krijgt. Cubase of Audition is leuk voor wat jij wilt. Let wel op, als je veel met virtuele instrumenten wilt gaan werken, valt Audition eigenlijk af. Tenminste, ik vond zelf dat het heel onprettig werkte t.o.v. Cubase. Gewoon audio opnemen vond ik wel erg prettig, is allemaal nét iets makkelijker te bedienen.