PDA

View Full Version : Raar! volume verhouding veranderd



Rormo
1 maart 2008, 13:16
Laatste tijd vertoond mijn Marshall JTM30 enige kuren. Het is heel raar (of misschien ook niet), maar het lijkt wel dat de clean steeds harder wordt ten opzichte van de distortion, of andersom.

Nog niet zo lang geleden had ik m'n clean bijvoorbeeld op 5-6 staan en drive kanaal op 7 en dan klonken ze in de band goed in verhouding ongeveer even hard. Nu heb ik de Drive nog altijd op 7, maar moet de clean op 4 om niet harder te klinken dan de drive.

Waar ligt dit aan? Buizen zijn al lang niet vervangen, misschien zijn ze op?

drap
1 maart 2008, 13:24
Die kans is groot ja, dat je buizen gewoon gaar zijn. Lijkt me sowieso na een lange tijd geen raar besluit eens nieuwe buizen aan te schaffen.

TimmU
1 maart 2008, 15:18
Dan zit het probleem in de drive lijkt me ?

Rormo
1 maart 2008, 17:43
Ja het lijkt er op also de drive zachter wordt. De clean klinkt nog hetzelfde als een tijd geleden volgens mij.

Als ik nieuwe buizen moet, moet ik dan een compleet nieuwe set, of alleen de pre-amp of eindbuizen vervangen?

Eko
1 maart 2008, 22:53
Ga er mee naar een ampdocter. Het lijkt me alleen een preampbuis. Kost een keer 15 euries hooguit.

Rormo
2 maart 2008, 14:38
Iemand die een goede ampdokter weet in de omgeving van Leiden? Half uurtje rijden tot aan Den Haag of eventueel Rotterdam vind ik ook niet erg. Als het maar goed is en niet te duur (echte Hollander) :)

Rormo
4 maart 2008, 13:12
niemand?


...

Lexvandoef
4 maart 2008, 13:14
Dr Tube, Vernet Amp, en CMW Amps zitten alledrie op zo'n 30/40 min rijden van Leiden.

Alleen met CMW heb ik ervaring, goeie versterkerdokter, kan ik zeker aanraden.