PDA

View Full Version : Cubase "complex" 2



shredbeast
1 maart 2008, 08:03
hey,

Op aanraden van musici heb ik is geprobeerd om via een andere manier te recorden...
Zonder enige toevoeging van effect alles opnemen is mij behoorlijk gelukt maar ik was toch genoodzaakt op enkele plaatsen een knipje te maken en de geluidsgolven de verschuiven op de perfecte plaats.
Nu, wanneer ik er lichte distortion ofzo wil aantoevoegen gebeurt dit maar op een kleine plaatsje, telkens op een paar plaatsen op het spoor. Veel vindt je niet in de manual over zulke probleemjes vrees ik.

"don't mess with 'cubstuff'" :)

bass blom
1 maart 2008, 10:17
dat is bizar.. welke versie cubase?

shredbeast
1 maart 2008, 10:22
dat is bizar.. welke versie cubase?


QUOTE: SX_3

bass blom
1 maart 2008, 10:37
ok, die gebruik ik ook, maar als ik een effect op een track zet gaat dat effect op alles wat er op dat track staat. :chicken:
wat jij dus doet als ik het goed begrijp is ergens een stukje wegknippen, ergens anders vandaan een stukkie in het gat plakken en dan zit daar geen effect op?

:chicken:

Han S
1 maart 2008, 10:41
Als je in Cubase knipt in een track maak je meerdere parts, die kun je ook weer aan elkaar lijmen met je lijmtube zodat je weer een hele track krijgt.

bass blom
1 maart 2008, 10:44
maar ook al gooi ik twee stukjes achter elkaar, zonder ze echt aan elkaar te plakken krijg ik over beide stukjes hetzelfde effect.
dat aan elkaar plakken is handig als je nog van plan bent met de hele zooi te gaan schuiven.

shredbeast
1 maart 2008, 10:48
maar ook al gooi ik twee stukjes achter elkaar, zonder ze echt aan elkaar te plakken krijg ik over beide stukjes hetzelfde effect.
dat aan elkaar plakken is handig als je nog van plan bent met de hele zooi te gaan schuiven.



ze zijn wel gelijmd...

bass blom
1 maart 2008, 10:52
ze zijn wel gelijmd...

haal je ze dan misschien uit een ander track? of een frozen track?
ik kan het niet nadoen, heb het ff geprobeerd net, track, stem, tube distortion erop :D, copy/paste, distortion op 2 x stem :chicken:

amon
1 maart 2008, 11:28
Zonder dat je het door hebt gehad automation op je effect gezet? Misschien dat tijdens het knippen en plakken die automationpunten mee geknipt en geplakt zijn?

Raarrrrr

shredbeast
1 maart 2008, 20:16
Zonder dat je het door hebt gehad automation op je effect gezet? Misschien dat tijdens het knippen en plakken die automationpunten mee geknipt en geplakt zijn?

Raarrrrr


ja "cubase complex 1" is ook raar!!

waarom is da altijd bij mij? :angry:

shredbeast
1 maart 2008, 20:19
haal je ze dan misschien uit een ander track? of een frozen track?
ik kan het niet nadoen, heb het ff geprobeerd net, track, stem, tube distortion erop :D, copy/paste, distortion op 2 x stem :chicken:



copy/paste? :)

bass blom
1 maart 2008, 20:20
oei :D

copy, kopieeren, control C
paste, plakken, control V

Mephistocles
1 maart 2008, 20:41
Ik heb cubase ook een tijdje gebruikt... Maar hij nam steeds die metronoom mee op. En die andere tracks horen terwijl je opneemt kan ook al niet. Stom programma.

bass blom
2 maart 2008, 03:24
ja, tuurlijk, 800 euro en het werkt voor geen meter. klotezooi :chicken:

Han S
2 maart 2008, 10:53
Leuk dat mensen altijd de apparatuur de schuld geven van hun eigen onkunde.

Azrael
2 maart 2008, 10:56
Haha, mooi is dat inderdaad. Ik vraag me altijd af waarom ik nooit gekke dingen heb gehad met mijn apparatuur? It just works, waarom....Omdat ik me gewoon even verdiep in het programma.

bass blom
2 maart 2008, 10:57
ja dit is wel een heel kras voorbeeld :D

meul
2 maart 2008, 10:58
weet je zeker dat je gelijmt hebt voor dat je de wav ging bewerken? nu klinkt het alsof je een take in meerdere delen hebt opgenomen, dan moet je ook alle afzonderlijke delen bewerken. de lijm is inderdaad handig als je wilt gaan schuiven maar ik weet niet zeker of na een lijm het bestand ook als 1 bestand word behandeld wanneer je gaat editen. (zie je markers staan als je het bestand opent voor de edit?)

in realtime, met een vst, zoals bass waarschijnlijk bedoeld?, zou het effect gewoon voor het spoor moeten gelden waar je hem op zet ongeacht het aantal delen van de take.

pol
2 maart 2008, 15:31
welke plugin gebruik je dan ?

je moet toch enkel je effect in de mixer toevoegen.

Mephistocles
2 maart 2008, 16:38
Leuk dat mensen altijd de apparatuur de schuld geven van hun eigen onkunde.
Jah leuk hè! Maja... De allereerste cubases konden gewoon niets, maar daar wist je wel alles te zitten en je had het meteen door. Dat is tegenwoordig wel anders. Je moet tegenwoordig al bijna programmateur zijn voor cubase...

Azrael
2 maart 2008, 16:52
Jah leuk hè! Maja... De allereerste cubases konden gewoon niets, maar daar wist je wel alles te zitten en je had het meteen door. Dat is tegenwoordig wel anders. Je moet tegenwoordig al bijna programmateur zijn voor cubase...

Maar gelukkig hoef je geen Cubase te gebruiken als je dat niet wilt. Er zijn genoeg andere pakketten die in mijn ogen een stuk beter zijn voor mijn doelen.

shredbeast
2 maart 2008, 16:53
oei :D

copy, kopieeren, control C
paste, plakken, control V


ja weet ik wel :D maar wat kopieer je? je sporen?

Azrael
2 maart 2008, 16:54
Misschien moet je de handleiding eens lezen....
't Is maar een idee....

shredbeast
2 maart 2008, 16:59
weet je zeker dat je gelijmt hebt voor dat je de wav ging bewerken? nu klinkt het alsof je een take in meerdere delen hebt opgenomen, dan moet je ook alle afzonderlijke delen bewerken. de lijm is inderdaad handig als je wilt gaan schuiven maar ik weet niet zeker of na een lijm het bestand ook als 1 bestand word behandeld wanneer je gaat editen. (zie je markers staan als je het bestand opent voor de edit?)

in realtime, met een vst, zoals bass waarschijnlijk bedoeld?, zou het effect gewoon voor het spoor moeten gelden waar je hem op zet ongeacht het aantal delen van de take.


Ja alles gelijmd maar de take is in meerdere keren opgenomen.
Solo= pagina omdraaien weet je wel :p

Blij dat jullie mij zoveel proberen te helpen maar opnemen zonder extra effect laat ik toch maar zo; het waren fijne uren klungelen :p

Cubase complex stoort mij echt mateloos ttegenwoordig!!
Zou tof zijn moest je daar de four kunnen achterhalen.

grts

shredbeast
2 maart 2008, 17:01
Misschien moet je de handleiding eens lezen....
't Is maar een idee....



De handleiding???
Het is ook altijd hetzelfden è :D

Alsof de handleiding altijd een oplossing biedt??
Googlen is al even onnozel voor zo'n probleem
Nee laat mij maar vragen aan keien in hun hobby!

tsiers

bass blom
2 maart 2008, 19:00
ja weet ik wel :D maar wat kopieer je? je sporen?

een spoor is dat waar je iets in opneemt.
je zei dat je had zitten knippen en plakken..
als je iets opneemt op een spoor/track, dan staat daar data op.
zet je vervolgens een effect op het spoor gaat dat effect over het hele spoor.
ook al knip en plak je er 1000 stukjes in.

shredbeast
3 maart 2008, 07:50
een spoor is dat waar je iets in opneemt.
je zei dat je had zitten knippen en plakken..
als je iets opneemt op een spoor/track, dan staat daar data op.
zet je vervolgens een effect op het spoor gaat dat effect over het hele spoor.
ook al knip en plak je er 1000 stukjes in.


Ah oke, ik dacht dat je bedoelde eerst de sporen te kopieren ofzo? :p

Weet je toevallig iets tegen Cubase Complex 1?
Zou nog beter zijn ;)

TIMBER
5 maart 2008, 08:49
To Mephistocles: Wat jij hier allemaal schrijft over Cubase slaat als dat wel bekende geslachtsdeel op dat nog bekendere slaginstrument. Behalve dan dat je je er idd wel even in moet verdiepen.

To Shredbeast: Ik heb ook wel wat ondefinieerbare problemen met SX3 onder Vista terwijl SX2 probleemloos draait. Op enig moment Vista van mijn laptop gedonderd en nu draait alles weer perfect. Maarja das wellicht wel wat rigoureus.

Mephistocles
5 maart 2008, 09:38
@TIMBER
Sorry, maar ik ben echt niet achterlijk, ik heb urenlang tutorials gelezen, en nog werkt het niet. Ik had zelfs heel veel fouten in het programma. Zo kun je bijvoorbeeld niet 2 midi tracks erin zetten. Dan maakt hij bij mij van een van de tracks (of beide) een pianotrack. Leuk is dat, als het je drumpartij is. Ook neemt ie de metronoom op. En als ik tijdens het opnemen van mn stukje de drums aanzet, mixt ie mijn stukje met de drums, zodat ik 2 tracks in 1 heb, en ik de volume niet meer in kan stellen. Uiteindelijk ben ik over gegaan op logic, en dat werkte een stuk beter.

bass blom
5 maart 2008, 10:40
@TIMBER
Sorry, maar ik ben echt niet achterlijk, ik heb urenlang tutorials gelezen, en nog werkt het niet. Ik had zelfs heel veel fouten in het programma. Zo kun je bijvoorbeeld niet 2 midi tracks erin zetten. Dan maakt hij bij mij van een van de tracks (of beide) een pianotrack. Leuk is dat, als het je drumpartij is. Ook neemt ie de metronoom op. En als ik tijdens het opnemen van mn stukje de drums aanzet, mixt ie mijn stukje met de drums, zodat ik 2 tracks in 1 heb, en ik de volume niet meer in kan stellen. Uiteindelijk ben ik over gegaan op logic, en dat werkte een stuk beter.

HAHHAHAHAAA, humpff. sorry, damm noobz :D

Azrael
5 maart 2008, 10:45
HAHHAHAHAAA, humpff. sorry, damm noobz :D

Ik dacht dat je het nooit ging zeggen....:satisfie:

bass blom
5 maart 2008, 10:47
Ik dacht dat je het nooit ging zeggen....:satisfie:

ja, ach, soms heb je van die dagen, grhmpff :D
ik moet niet te hard schudden :chicken:

bert k
5 maart 2008, 11:03
@TIMBER
Sorry, maar ik ben echt niet achterlijk, ik heb urenlang tutorials gelezen, en nog werkt het niet. Ik had zelfs heel veel fouten in het programma. Zo kun je bijvoorbeeld niet 2 midi tracks erin zetten. Dan maakt hij bij mij van een van de tracks (of beide) een pianotrack. Leuk is dat, als het je drumpartij is. Ook neemt ie de metronoom op. En als ik tijdens het opnemen van mn stukje de drums aanzet, mixt ie mijn stukje met de drums, zodat ik 2 tracks in 1 heb, en ik de volume niet meer in kan stellen. Uiteindelijk ben ik over gegaan op logic, en dat werkte een stuk beter.
Raar. Al die dingen die je noemt werken bij mij wel. Ik neem echt aan dat je van alles fout doet.
Maar als je met Logic wel prettig werkt dan is dat een prima oplossing.

shredbeast
6 maart 2008, 07:14
@TIMBER
Sorry, maar ik ben echt niet achterlijk, ik heb urenlang tutorials gelezen, en nog werkt het niet. Ik had zelfs heel veel fouten in het programma. Zo kun je bijvoorbeeld niet 2 midi tracks erin zetten. Dan maakt hij bij mij van een van de tracks (of beide) een pianotrack. Leuk is dat, als het je drumpartij is. Ook neemt ie de metronoom op. En als ik tijdens het opnemen van mn stukje de drums aanzet, mixt ie mijn stukje met de drums, zodat ik 2 tracks in 1 heb, en ik de volume niet meer in kan stellen. Uiteindelijk ben ik over gegaan op logic, en dat werkte een stuk beter.



En als je op de metronoom nu is opneemt voor je begint in het juiste tempo en dan exporteerd naar wave en impoteerd als een audio spoor in cubase?
Op het einde delete je gewoon dat spoor.

shredbeast
6 maart 2008, 07:16
Raar. Al die dingen die je noemt werken bij mij wel. Ik neem echt aan dat je van alles fout doet.
Maar als je met Logic wel prettig werkt dan is dat een prima oplossing.



Mijn vader zal zijn wenkbrouwen fronzen, als ik zeg dat het opneem- programma van 800 euro niet lekker loopt :p

M Kactus
6 maart 2008, 08:32
Mijn vader zal zijn wenkbrouwen fronzen, als ik zeg dat het opneem- programma van 800 euro niet lekker loopt :p

Het loopt wel lekker. Je kan hem misschien vertellen dat jij er niet mee kan werken omdat je niet eens de handleiding leest... Dat zou eerder kloppen ;). Lees die handleiding nou gewoon eens. Print ze uit als ze op de PC staat, lees ze na met een markeerstift naast je en duidt de dingen aan die je straks nog nodig hebt/misschien vergeten bent. Is een dagje goed gespendeerd, hoor! Dan wordt je net zo'n serieuze hobbyist als de rest :p.

pol
6 maart 2008, 08:59
cubase is toch niet zo moeilijk, al jou problemen liggen aan verkeerde instellingen, je kan wel meerdere midi instrumenten laten lopen, maar dan moet je ze wel naar het juiste vst instrument sturen.

zelfde met dat probleem van dat de clicktrack mee wordt opgenomen, je moet wel de juiste input voor je track selecteren, maar dan moet je er wel eerst voor zorgen dat de vst connection goed staan, als je toch daarin bezig bent, geef je inputs dan ook duidelijke namen, dan is er normaalgezien geen enkel probleem.

het is even zoeken in het begin, maar uiteindelijk werkt cubase vrij gemakkelijk vind ik.

TIMBER
6 maart 2008, 11:22
@TIMBER
Sorry, maar ik ben echt niet achterlijk...

Dat zeg ik niet... al doet alles wat jij over Cubase schrijft het ergste vermoeden. Dat jij geen bal van Cubase snapt of niet de moeite neemt om je te verdiepen hoe je bepaalde zaken moet instellen kunnen de makers van Cubase niets aan doen. Alles wat je aangeeft als "niet mogelijk" is namelijk gewoon mogelijk. Het is jou goed recht dat je niet met Cubase wilt werken mar ga hier niet de kenner uithangen terwijl je der totaal geen kaas van hebt gegeten.

TIMBER
6 maart 2008, 11:30
Mijn vader zal zijn wenkbrouwen fronzen, als ik zeg dat het opneem- programma van 800 euro niet lekker loopt :p

Tja... denk toch idd dat het een combinatie van instellingen, hardware en Vista is. Nogmaals op mijn laptop met standaard soundkaart liep SX3 ook niet lekker. Kun je niet eens SX2 proberen om te kijken hoe dat gaat, dat loopt bij mij op elke PC en besturingsysteem in combinatie met verschillende interne als externe hardware soepeltjes. Gewoon om zaken uit te sluiten.

pol
6 maart 2008, 11:42
bij de systeemvereisten van cubase staat ook windows xp, dus ze ondersteunen geen vista, en dat je met een standaardgeluidskaart problemen krijgt is ook niet meer dan logisch.

Mephistocles
6 maart 2008, 19:38
HAHHAHAHAAA, humpff. sorry, damm noobz :D
Wrijf het er maar in hoor! :(

Mephistocles
6 maart 2008, 19:43
Tja... denk toch idd dat het een combinatie van instellingen, hardware en Vista is. Nogmaals op mijn laptop met standaard soundkaart liep SX3 ook niet lekker. Kun je niet eens SX2 proberen om te kijken hoe dat gaat, dat loopt bij mij op elke PC en besturingsysteem in combinatie met verschillende interne als externe hardware soepeltjes. Gewoon om zaken uit te sluiten.
Bijna. Het is Win98. Maar ik denk dat het voor een groot deel aan mijn achterlijke hardware ligt. Maar wat metronoom betreft... Alles uit andere sporen neemt ie ook op.

Wat betreft Logic... De beste versie die ik kon vinden was fun. Dat duurde 30 minuten en ik was m beu. Stomme freeware.

Als iemand nog een goede Logic heeft liggen voor pc en je moet toevallig nog langs terneuzen... Stel je moet via gent naar rotterdam ofzo of andersom dan ga je ff via de tunnel en dan PM je me ff... Dr gaat toch wel iemand door de tunnel hier?