PDA

View Full Version : Van 9v naar 18v



Marshallover
29 februari 2008, 23:07
http://www.pedalspluseffectswarehouse.com/photos/VDL-CAB18V-2T.jpg

Dit is een voodoolab Y power cable om een pedaal dat bijvoorbeeld 18v. nodig heeft met 2x9v. te voeden. Bestaat er ook zo'n kabel met twee female ingangen en een male uitgang?

Ik heb namelijk al twee adapters met 2 daisy chains dus wil het graag oplossen door 1 connector van de ene daisy chain te combineren met een connector van de andere daisy chain om zo naar 2x9v = 18v. te komen. Zoals wel bekend zijn de connectoren van daisy chain (logischerwijs) male.

Ik heb geen zin om een 18v. adapter aan te schaffen want mijn pedalboard is al niet te tillen en een brick of pedalpower is voor mij overbodige luxe, vandaar...

artnaz
29 februari 2008, 23:09
Een daisychain kun je niet combineren naar 18V, omdat die uitgangen niet geďsoleerd zijn. Correct me if I'm wrong... :chicken:

Enige wat je kan doen is toch Pedalpower, Burkey (ze hebben nu een nieuwe compacte voeding!), of Shizophrenic halen. Of goedkoper is gewoon die extra 18V adapter.

hugo123
29 februari 2008, 23:11
Inderdaad, als je 2 9V signalen bijelkaar voegt, dan kan je heel misschien rekenen op een verhoging van de Amperes maar niet van de Volts.

Marshallover
29 februari 2008, 23:16
Ik gebruik dus 2 adapters met 2 daisy chains en wil dus een connector van de ene daisy chain met adapter (1) combineren met een connector van de andere daisy chain die gevoed wordt door een andere adapter (2).

Kan het zo niet dan? Ik gebruik in dat geval toch 2 aparte voedingen?

Mitch
29 februari 2008, 23:23
CIOKS heeft een rechtstreekse voltage verdubbelaar in zijna rsenaal zitten, is dat niet wat handiger dan al dat vlechtwerk?

artnaz
29 februari 2008, 23:25
Ik gebruik dus 2 adapters met 2 daisy chains en wil dus een connector van de ene daisy chain met adapter (1) combineren met een connector van de andere daisy chain die gevoed wordt door een andere adapter (2).

Kan het zo niet dan? Ik gebruik in dat geval toch 2 aparte voedingen?Excuses moi, slecht gelezen... :chicken:

Wat Mitch zegt is misschien inderdaad mooier, en ik heb ook nooit een Y-kabel in female-vorm gezien (wat natuurlijk niet wil zeggen dat ze er niet zijn ;)).

Marshallover
29 februari 2008, 23:29
CIOKS heeft een rechtstreekse voltage verdubbelaar in zijna rsenaal zitten, is dat niet wat handiger dan al dat vlechtwerk?

Handiger inderdaad maar ik heb niks aan een tulp-stekker...of is dit een andere tulp-stekker waar de connector van de daisychain in past?

http://www.cioks.com/assets/Boost_px400.jpg

Bron: Cioks website.

Nielsje
29 februari 2008, 23:30
Ja hoor, dat kan wel, maar of zo'n ding in de handel bestaat, weet ik niet. Je kan hem ook zelf maken zonder problemen. Of alles goed gaat met massa en dergelijke weet ik niet, maar het principe moet gewoon werken, 'tis net als je van een voeding met geisoleerde uitgangen ze bij elkaar voegt.

Je kan ook een Godlyke powerpump overwegen.

Marshallover
29 februari 2008, 23:33
Die powerpump ziet er puik uit. Dat is wat ik zoek. Als ik het dus op die manier met 1 connector kan redden is dat mooi meegenomen...

Nog nadelen van zo'n oplossing?

Nielsje
29 februari 2008, 23:34
Die powerpump ziet er puik uit. Dat is wat ik zoek. Als ik het dus op die manier met 1 connector kan redden is dat mooi meegenomen...

Nog nadelen van zo'n oplossing?

't kost wat, wat wil je ermee voeden eigenlijk? Als je gaat transformeren raak je je wel wat kwijt aan mA's.

Marshallover
29 februari 2008, 23:43
't kost wat, wat wil je ermee voeden eigenlijk? Als je gaat transformeren raak je je wel wat kwijt aan mA's.

Ik heb 2 adapters van 500 mA dus qua mA's zit dat wel snor. De grootste verbruiker is mijn DD20 die 200 mA opeist.

Ik wil mijn OCD graag met 18v. voeden want dan klinkt ie een stuk vetter! Ik heb dus geen zin in een extra adapter van 18v. voor de OCD maar een oplossing die niet al teveel ruimte extra in neemt en niet al te veel weegt...

Mitch
1 maart 2008, 00:17
Die tulp past gewoon in je daisy chain hoor.
De powerpump van Godlyke.... het zal wel een marketing praatje zijn, maar ze claimn dat je 'm alleen met de Godlyke adapter moet gebruiken. Ik geloof er geen hol van, maar wilde je toch even op de disclaimer attenderen :D
Maar goed, die van CIOKS is dus net zo goed/handig. Wat jij wil.

Barré
1 maart 2008, 10:30
Inderdaad, als je 2 9V signalen bijelkaar voegt, dan kan je heel misschien rekenen op een verhoging van de Amperes maar niet van de Volts.

Hangt er van af, een parallel kabeltje doet dat idd. Een serieël kabeltje niet, die verdubbelt toch echt het voltage.

hugo123
1 maart 2008, 12:04
Ooh, oke bedankt weer wat geleerd!

Nitefly7
1 maart 2008, 14:52
of je zoekt een (2ehands) DC Brick, 1000ma (dus hetzelfde als jouw 2x 500ma's), met 7x9v en 3x18v uitgangen...
dat is wat ik doe, Tube Zone @18v, Crybaby @18v en voorheen ook OCD en Fulldrive @18v... !

anders zou ik de (dure?) Powerpump aanraden, want hoe 't cioks kabeltje aan je boss-style plug gehangen moet worden.. ?

Mitch
1 maart 2008, 16:02
Uitsteeksel-in-uitsparing stoppen, dat snapt niemand??? Daar gaat de vergrijzing dan, de komende jaren...
Die tulp is geen RCA plug, is gewoon een plug die past op een daisy chain jongens, geen paniek.

Nitefly7
1 maart 2008, 16:38
Uitsteeksel-in-uitsparing stoppen, dat snapt niemand??? Daar gaat de vergrijzing dan, de komende jaren...
Die tulp is geen RCA plug, is gewoon een plug die past op een daisy chain jongens, geen paniek.


weet je dat wel 100% zeker? don't get me wrong, ik vertrouw mijn moderator mijn -virtuele post-/forum-leven toe, maar de CIOKS site stelt bij de power supply's toch echt dat deze
"RCA sockets are used for outlets for better mechanical fixture of the Flex cables connected to the device – to avoid cables unplugging themselves by accident." gebruiken...

Mitch
1 maart 2008, 16:52
Ghehe :D
Het is ja en nee (om Balkenende maar eens te quoten). Het is wel een RCA plug, maar niet de afmeting zoals je die kent uit audio en die NIET op je adapterplug past. De sluit er juist trak omheen, zoals ook in je quote wordt gezegd. Ongebruikelijk, maar niks mis mee!

HaroldA
28 augustus 2008, 14:12
Ghehe :D
Het is ja en nee (om Balkenende maar eens te quoten). Het is wel een RCA plug, maar niet de afmeting zoals je die kent uit audio en die NIET op je adapterplug past. De sluit er juist trak omheen, zoals ook in je quote wordt gezegd. Ongebruikelijk, maar niks mis mee!
Dat zou ik vanavond kunnen double-checken, als je wil... (bezitter van een Cioks Double Jack)

jero
28 augustus 2008, 14:40
ja graag, ik denk dat Mitch al een half jaar in spanning zit!



;)

HaroldA
28 augustus 2008, 14:48
ja graag, ik denk dat Mitch al een half jaar in spanning zit!
Crap... Normaal reageer ik alleen op 'Nieuwe posts' maar ik ben nu zelf op zoek naar een 9v->18v oplossing...

Sorry for the noise!

Harry
28 augustus 2008, 15:05
ik vind deze informatie wel handig, als ik dit eerder had geweten zat die cioks al in mijn pedalboard..... helaas!

Mitch
28 augustus 2008, 18:13
Hahaha, niks noise, testen maar die hap want het is nuttige info!

HaroldA
28 augustus 2008, 19:39
Uitsteeksel-in-uitsparing stoppen, dat snapt niemand??? Daar gaat de vergrijzing dan, de komende jaren...
Die tulp is geen RCA plug, is gewoon een plug die past op een daisy chain jongens, geen paniek.
Helaas...

Als de RCA plug op een daisy chain zou passen, dan zou een 'RCA naar pedaal' kabel in zichzelf passen en dat is niet zo... Het is gewoon een RCA('tulp') connector die niet in die andere plug past.

Je kunt natuurlijk altijd de RCA plug vervangen.

Mitch
28 augustus 2008, 20:52
WTF?!
I stqand corrected. En perplex!
Ik heb wel eens eerder dit soort plugjes gezien en die pasten gewoon keurig....ik ging er dus geheel onterecht van uit dat dit dezelfde zouden zijn :(