PDA

View Full Version : vraag ivm squier



humbucker
29 februari 2008, 17:18
Iemand een idee welke squier dit is?

Ik kom telkens uit bij gitaren die er op lijken, maar de mijne heeft een andere headstock, rosewood toets, of de opdruk is anders, of... er is altijd wel een klein verschil. Ik weet alleen dat het een gitaar is uit '96 (50th anniversery) en made in China.. serienr is YN645625

http://i251.photobucket.com/albums/gg307/humbucker1988/P2050319.jpg
http://i251.photobucket.com/albums/gg307/humbucker1988/P2050318.jpg

greetings

Mr.Fingers
29 februari 2008, 17:26
Kan wel kloppen hoor, pas recentelijk is Squier overgeschakeld op de grote CBS headstocks. Tot eind jaren '90 hadden Squiers nog de kleine headstock, met het zwarte "silkscreen" logo, nu is het een groot CBS zwart-goud logo.

De door u afgebeelde is een schoolvoorbeeld van een squier uit midden jaren '90.

rocker_71
29 februari 2008, 17:29
Ja, dat zei ie al: 1996.
Ik snap de vraag ook niet helemaal.

Blend
29 februari 2008, 17:36
wel een prachtexemplaar!

humbucker
29 februari 2008, 17:39
Ja, dat zei ie al: 1996.
Ik snap de vraag ook niet helemaal.

welke serie squier dit is:

affinity, bullet, deluxe, standard, se ... ?

Volgens mij de affinity of de bullet serie, maar kan iemand mij uitsluitsel geven?

@ Blend: thanks!

greets

artnaz
29 februari 2008, 17:39
Hij wil weten welke Squier uit '96 dat is. Logisch toch?

Ik zal je helpen Humbucker! Het model heet "Stratocaster", en wordt vaak afgekort naar "Strat". Als je goed kijkt kun je dat op de headstock terugvinden.

Jellyfish00
29 februari 2008, 17:40
Bullit staat toch altijd op de headstock als dat zo is? Bij affinity niet..

humbucker
29 februari 2008, 17:42
Hij wil weten welke Squier uit '96 dat is. Logisch toch?

Ik zal je helpen Humbucker! Het model heet "Stratocaster", en wordt vaak afgekort naar "Strat". Als je goed kijkt kun je dat op de headstock terugvinden.

haha, dit wist ik ook wel :D.. Ik wil weten welk type squier het is.. De vorm is inderdaad een strat.

artnaz
29 februari 2008, 17:45
haha, dit wist ik ook wel :D.. Ik wil weten welk type squier het is.. De vorm is inderdaad een strat.Sorry, ik begreep je wel, maar ik ging even in op Rocker_71! :D

Maar ik kan je niet helpen helaas...

humbucker
29 februari 2008, 17:49
Sorry, ik begreep je wel, maar ik ging even in op Rocker_71! :D

Maar ik kan je niet helpen helaas...

aah, nu snap ik het ook! :D

greetings

barno
29 februari 2008, 17:53
heb dezelfde denk ik, wel al wat aan geprutst, logo is er vanaf, repaint, andere slagplaat etc... maar ik geloof dat ie ook van die periode is en als ik me goed herinner zat er hetzelfde logo op.



http://i158.photobucket.com/albums/t94/barnnno/100_2414.jpg

humbucker
29 februari 2008, 17:55
Weet je ook nog welke reeks dat het is?

greets

barno
29 februari 2008, 18:03
reeks? nope, wist niet eens dat squier reeksen had :). het is een Chinees ding met een heel goed aanvoelende hals qua vorm maar verder qua hout en electronics niet veel zaaks

Flipkoos
29 februari 2008, 18:04
Bullit staat toch altijd op de headstock als dat zo is? Bij affinity niet..

Bij mijn affinity stond het gewoon op de headstock hoor...
Zoals deze:
http://www.elderly.com/images/fmic/30N/SQAFT-MBL_headstock-front.jpg

humbucker
29 februari 2008, 18:49
daarom kan ik mijn squier niet thuis brengen, er staat geen enkele typeaanduiding op buiten het serienr.. toch wel vreemd vind ik

greets

Jellyfish00
29 februari 2008, 19:00
Ik heb het ook op mijn Squier (dan wel uit 2004 ofzo), dat er geen type-aanduiding op staat.. Ik heb dan ook geen idee wat voor een het is.

Squier4ever
29 februari 2008, 19:05
volgens mij als er geen type aanduiding opstaat is het een standard. lijkt mij iig logisch. mijn affinity staat (naja stond) er wel op.

humbucker
29 februari 2008, 20:28
het zou inderdaad wel een eens een standard kunnen zijn...

thanks!

HotRat
29 februari 2008, 22:01
Ah ik heb ook zo eentje, een YN6......, maar in sunburst.
Er staat ook achteraan op headstock een stickertje op van 50 jaar fender. En dat is (bij mij toch, en heb nog positieve dingen over die "reeks" gelezen) een zeer goede gitaar (iedereen die al even met de mijne heeft gespeeld had enkel lof voor dat ding omdat het hun verwachtingen van 'beginnersgitaar' echt wel oversteeg), pickups zijn uiteraard wel wat voor verbetering vatbaar en ja als je de tremelo echt wil gebruiken kan dat ook wel beter, maar de basis is erg goed (qua hout, nek, afwerking...), hij is van alder en je kan ze voor een spotprijsje kopen met een beetje geluk...
Ik denk wel dat dat dan een 'standard' is, idd...

humbucker
29 februari 2008, 22:18
Ah ik heb ook zo eentje, een YN6......, maar in sunburst.
Er staat ook achteraan op headstock een stickertje op van 50 jaar fender. En dat is (bij mij toch, en heb nog positieve dingen over die "reeks" gelezen) een zeer goede gitaar (iedereen die al even met de mijne heeft gespeeld had enkel lof voor dat ding omdat het hun verwachtingen van 'beginnersgitaar' echt wel oversteeg), pickups zijn uiteraard wel wat voor verbetering vatbaar en ja als je de tremelo echt wil gebruiken kan dat ook wel beter, maar de basis is erg goed (qua hout, nek, afwerking...), hij is van alder en je kan ze voor een spotprijsje kopen met een beetje geluk...
Ik denk wel dat dat dan een 'standard' is, idd...

idd.. stickertje zit er bij mij ook op. Vind de hals zelf ook erg goed "in de hand liggen", maar inderdaad zijn de pickups niet "het van het". Misschien dat ik er nog wel andere inzet ofzo.

in ieder geval bedankt allemaal voor de reply's, nu weet ik eindelijk wat ik eigelijk in huis heb :D

greetings

guvnor
1 maart 2008, 10:04
Ik dacht dat er op een Standard altijd "Stratocaster" op stond ipv "Strat".

humbucker
1 maart 2008, 14:00
Ik dacht dat er op een Standard altijd "Stratocaster" op stond ipv "Strat".

wat zou deze dan zijn?

Ibanez666
1 maart 2008, 14:41
hmm, lijkt de mijne wel:
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=102173&page=2&pp=10&highlight=squier

Jellyfish00
1 maart 2008, 14:47
Hé! da's precies (bijna) die van mij...

Ibanez666
1 maart 2008, 15:01
Hé! da's precies (bijna) die van mij...


Ik heb hem gekocht bij een bedrijf dat restpartijen opkoopt, dus hij stond tussend de badkuipen en fietsen :-)

humbucker
1 maart 2008, 15:07
hmm, lijkt de mijne wel:
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=102173&page=2&pp=10&highlight=squier

die van jou heeft toch wel een andere headstock + andere "opdruk"... :)

Ibanez666
1 maart 2008, 15:17
die van jou heeft toch wel een andere headstock + andere "opdruk"... :)

ja By Fender staat ergens anders, maar buiten dat zie ik niet zo veel verschillen

humbucker
1 maart 2008, 20:46
ja By Fender staat ergens anders, maar buiten dat zie ik niet zo veel verschillen

slagplaat is ook een tikkeltje anders, maar idd mss is t wel dezelfde reeks, ik weet het ook niet..

greetings

guvnor
1 maart 2008, 22:03
wat zou deze dan zijn?

Net wat rondgespeurd en ik heb het grote vermoeden dat het een Affinity betreft. Veel Affinity's hebben dit ook op de headstock staan maar de naam Strat zie ik niet terugkomen bij de Standards. Daar zie ik in de voorbeelden die ik gezien heb volledig Stratocaster staan.

harrie-beton
2 maart 2008, 09:59
de registratie van de goedkope gitaren anders dan de duurdere gitaren. Het dateren van de goedkope gitaren op serienummers is slecht mogelijk, de serienummers hebben weinig betekenis, deze types zijn beginnersgitaren van multiplex en ze rollen in duizenden van de lopende band. Het hout is zo vers dat als je ze in de grond stopt groeit er weer een boom uit.

Ibanez666
2 maart 2008, 10:11
de registratie van de goedkope gitaren anders dan de duurdere gitaren. Het dateren van de goedkope gitaren op serienummers is slecht mogelijk, de serienummers hebben weinig betekenis, deze types zijn beginnersgitaren van multiplex en ze rollen in duizenden van de lopende band. Het hout is zo vers dat als je ze in de grond stopt groeit er weer een boom uit.

Maar de mijne speelt en klinkt wel goed eigenlijk

humbucker
2 maart 2008, 12:02
Maar de mijne speelt en klinkt wel goed eigenlijk


same here!

harrie-beton
2 maart 2008, 13:32
Goed klinken, dat kan, ik heb een squier bullet gehad en die klonk ook redelijk goed. Echter als je duurdere gitaren zou testen hoor je wel degelijk verschil tussen de multiplex gitaren en de duurdere modellen van betere houtsoorten.

humbucker
2 maart 2008, 14:00
dat is ook te hopen, waarom zouden we anders nog gitaren kopen van +1000 € als instrumenten van 100-200 euro hetzelfde klinken..

grtz

Ibanez666
2 maart 2008, 16:04
Goed klinken, dat kan, ik heb een squier bullet gehad en die klonk ook redelijk goed. Echter als je duurdere gitaren zou testen hoor je wel degelijk verschil tussen de multiplex gitaren en de duurdere modellen van betere houtsoorten.


zekers, hoewel een gitaar van 1000 Euro eigenlijk nooit 10x zo goed/mooi/bespeelbaar is als een gitaar van 100 euro. Tis net wat je wilt natuurlijk. Maar kwaliteit heeft natuurlijk wel zn prijs ja.

HotRat
2 maart 2008, 17:10
de registratie van de goedkope gitaren anders dan de duurdere gitaren. Het dateren van de goedkope gitaren op serienummers is slecht mogelijk, de serienummers hebben weinig betekenis, deze types zijn beginnersgitaren van multiplex en ze rollen in duizenden van de lopende band. Het hout is zo vers dat als je ze in de grond stopt groeit er weer een boom uit.
Mja algemeen gesproken heb je mss gelijk maar in dit geval dan toch niet want... YN6 zegt ons het een en het ander: Y=fabriek dacht ik, N= nineties en dan 6 dus gemaakt in '96 en dat klopt want dat is het jaar van de 50ste verjaardag van fender...
Bovendien zijn ze niet van multiplex, kan je makkelijk genoeg controleren...
Dusja het is een beetje een kwestie van het kaf van het koren te scheiden bij budgetgitaren als deze...