PDA

View Full Version : geleidende zilververf voor shielding



jimihattricks
29 februari 2008, 12:35
Ik heb onlangs mijn strat geshield met alufolie > hoewel erg effectief (zeker in aanwezigheid van computerschermen e.d. is het goed merkbaar), een pokkekarwei met al die lapjes over elkaar heen en dan weer de boel aan elkaar patchen (omdat normale soldeertin niet houdt op alu)..

ik heb besloten dat het in de toekomst anders moet, en nu ben ik op deze geleidende zilververf gestuit: http://hollandshieldingsystems.com/index.php?p=Nieuws&id=171&Lang=1

heeft iemand zoiets weleens geprobeerd? ik heb net even een prijsaanvraag gedaan bij het bedrijf, lijkt mij een duur goedje.. maar wel potentieel een stuk handiger dan tape..

barno
29 februari 2008, 12:50
ik ken een goede gitaartech/bouwer die niets anders meer gebruikt, dus ik denk dat het de moeite is

no 1 hops
29 februari 2008, 14:36
ik ken een goede gitaartech/bouwer die niets anders meer gebruikt, dus ik denk dat het de moeite istja wat werkt sneller.
ik denk tape als je goed voorbereid bent, want zit het erin dan kun je ook direct verder, de verf moet meestal twee keer en drogen.

dat patchen is helemaal niet nodig als je de kleine overlap goed aandruk na het plakken.
heb zelf de combinatie geprobeert, de cavatie verven de slagplaat tape en dat werkt ook goed als je maar voor contactvlak zorgt tussen tape en verf

dit is de link die ik heb bewaard van een product dat op een forum werd besproken als zeer goed geleidend.
maar ja is amerika en dan moet het hier nog heen
http://www.lessemf.com/paint.html

ik blijf iedergeval aan de alutape
goedkoop en werkzaam

jimihattricks
29 februari 2008, 15:46
tja wat werkt sneller.
ik denk tape als je goed voorbereid bent, want zit het erin dan kun je ook direct verder, de verf moet meestal twee keer en drogen.

dat patchen is helemaal niet nodig als je de kleine overlap goed aandruk na het plakken.
heb zelf de combinatie geprobeert, de cavatie verven de slagplaat tape en dat werkt ook goed als je maar voor contactvlak zorgt tussen tape en verf

dit is de link die ik heb bewaard van een product dat op een forum werd besproken als zeer goed geleidend.
maar ja is amerika en dan moet het hier nog heen
http://www.lessemf.com/paint.html

ik blijf iedergeval aan de alutape
goedkoop en werkzaam

tja dat klopt wel, sneller hoeft het niet te zijn, handiger misschien wel..

ik heb inmiddels een reactie van het bedrijf ontvangen, volgens hen is koperfolie de beste optie wat betreft shield-kwaliteit.. maar ze gaan me wsl een monster opsturen van een ander materiaal (Amucor folie), dat beter te bewerken zou zijn (wat makkelijker in vorm is te drukken en wat flexibeler is) maar toch goed shield.. ben benieuwd

no 1 hops
29 februari 2008, 17:43
tja dat klopt wel, sneller hoeft het niet te zijn, handiger misschien wel..

ik heb inmiddels een reactie van het bedrijf ontvangen, volgens hen is koperfolie de beste optie wat betreft shield-kwaliteit.. maar ze gaan me wsl een monster opsturen van een ander materiaal (Amucor folie), dat beter te bewerken zou zijn (wat makkelijker in vorm is te drukken en wat flexibeler is) maar toch goed shield.. ben benieuwd
zag anders niet zo gauw een prijs staan bij zo'n 50ml flesje