PDA

View Full Version : 12v Digitech Midi Control Seven op 9v ?



Nitefly7
28 februari 2008, 21:36
korte vraag: kan ik een Digitech Control Seven die op 12v lijkt te moeten lopen, ook met 9v voeden?
ik weet dat veel Midi-controllers op 9v lopen (of 8-15v enzovoorts) en mijn Musicom kan op 9v en 12v lopen (12v zou meer headroom geven voor de pedalen in de loops..)

iemand ervaring hiermee ?

Kaboemba
29 februari 2008, 08:35
Geen idee maar het kan in ieder geval geen kwaad, andersom zou ik niet proberen (12 v op 9).

Btw wat heb je floorboard met headroom te maken ?

Nitefly7
29 februari 2008, 11:22
Geen idee maar het kan in ieder geval geen kwaad, andersom zou ik niet proberen (12 v op 9).

Btw wat heb je floorboard met headroom te maken ?

De Musicom Lab EFX (http://www.loopersparadise.de/musicom_lab.htm) heeft 8 loops voor pedalen, incl. 2 schakelbare loops, expressiepedaal-in en over-easy MIDI-mogelijkheden...
Vandaar de headroom; voor de loops..

Kaboemba
29 februari 2008, 11:49
Ja maar wat bedoel je in godsnaam met headroom.

Of plak je geooown een uitdrukking die iets zegt over versterkers bij je floorboard.
Ik sanp niet wat je bedoelt of bedoel je gewoon een boel ruimte voor mogelijkheden ?

Nitefly7
29 februari 2008, 12:08
Ja maar wat bedoel je in godsnaam met headroom.

Of plak je geooown een uitdrukking die iets zegt over versterkers bij je floorboard.
Ik sanp niet wat je bedoelt of bedoel je gewoon een boel ruimte voor mogelijkheden ?

headroom heeft te maken met 't dynamisch bereik van je versterkers, maar ook van andere input/output-bronnen...
headroom in dit geval gaat over 't wel/niet oversturen of clippen van de pedalen in de loop; hoe 'clean' blijft het signaal; vergelijk het maar met een Fulltone OCD of MI Audio Tube Zone die gevoed kunnen worden met 9v-18v, hoe hoger 't voltage, hoe cleaner en 'dynamischer' 't pedaal reageert...

Kaboemba
29 februari 2008, 12:26
aha, okee als ik het goed begrijp doel je op het loopen van de effecten via het floorboard en wat er daarin (het floorboard) met het geluid gebeurt.

Zoiets ?

Ik kan me er wat bij voorstellen maar had er op die manier nog nooit van gehoord.

Nitefly7
29 februari 2008, 12:37
aha, okee als ik het goed begrijp doel je op het loopen van de effecten via het floorboard en wat er daarin (het floorboard) met het geluid gebeurt.

Zoiets ?

Ik kan me er wat bij voorstellen maar had er op die manier nog nooit van gehoord.

ben je bekend met de Voodoo Lab GCX switchers? of de GRX-4 van Axess Electronics?
De Musicom is een GCX + Ground Control Pro, in 1 apparaat... of 'n GRX-4 + Midi-mate in 1 apparaat...\
\

misschien kan ik je beter PM'en, maar welke rackgear verkoop je precies?
Een H&K Access + VS250 ?
En wat voor speakers hebben de 1x12 kastjes?