PDA

View Full Version : Nieuwe Gitaar!



Matsvansanten
28 februari 2008, 20:35
Hoi allemaal,

Ik post hier niet al te vaak...Meestal alleen als ik een nieuwe gitaar heb. Hoewel ik hier wel vaak lees.

Ik heb een nieuwe gitaar sinds gister. Ik ben enorm John Petrucci fan en toen enkele tijd terug zijn nieuwste model uitkwam wist ik zeker dat ik er een wilde hebben. De prijs was echter toch wel heel erg hoog. Inmiddels heb ik er toch een weten te bemachtigen. Het gaat om een Musicman Ball Family Reserve John Petrucci signature in Ruby Burst. Ik denk dat foto's een stuk meer zeggen dan woorden dus bij deze (ik zie net dat de foto's belachelijk groot zijn, ik ga proberen hier nog iets aan te doen!!!):

http://adam.bad-eendje.nl/bfr2.jpg
http://adam.bad-eendje.nl/bfr3.jpg

En nog eentje van mijzelf met de gitaar. Let niet op mijn brakke kop ik had echt een hele lange dag gehad en was enorm moe.

http://adam.bad-eendje.nl/bfr1.jpg

Ik vind hem echt nog een stuk beter spelen en klinken dan het vorige model waar ik er ook nog 2 van bezit momenteel. Ik ben er in ieder geval enorm blij mee!!!!

TimoSomers
28 februari 2008, 20:37
Suuuuuupergeile gitaar!!
Ik zat enorm te twijfelen tussen deze en mijn Ibanez Universe, maar ben uiteindelijk toch voor de universe gegaan^^.
Maar erg gave gitaar! Congratz.

josszee
28 februari 2008, 20:39
congratzz man!!!

Morpheus
28 februari 2008, 20:40
heb je 2 exact dezelfde gitaren? anyway: ik vind het een gaaf ding, gefeliciteerd!

Onmeunig Hans
28 februari 2008, 20:41
Musicman rulezz
Mooie gitaar man
(ik zie nog ruimte voor een mooie strap ;)

hans

Matsvansanten
28 februari 2008, 20:44
Dankje voor de reacties. Om even terug te komen op een paar opmerkingen.

@Morpheus: Nee de linker is het normale Petrucci model van Musicman. Terwijl de rechter, deze nieuwe, het nieuwste model is van de speciale Ball Family Reserve serie. Een vrij exclusieve gitaar met enkele upgrades tegenover het oude model.

@Onmeunig Hans: Hoe bedoel je ruimte voor een mooie strap? Ik vind deze Dimarzio Clip-Lock straps juist echt geweldig!

Owja ik heb ook nog een 7 snarige maar die is momenteel te koop. (het normale model)

Morpheus
28 februari 2008, 20:47
ja dat weet ik. een mahonie toneblock in een alder body, maple top, de piezo. gaaf ding. EEN ding: jammer dat íe geen ebben toets heeft ;) maar goed, dat is slechts mijn smaak.

Onmeunig Hans
28 februari 2008, 20:48
Dankje voor de reacties. Om even terug te komen op een paar opmerkingen.


@Onmeunig Hans: Hoe bedoel je ruimte voor een mooie strap? Ik vind deze Dimarzio Clip-Lock straps juist echt geweldig!



Oh ze kunnen wel geweldig zijn, ik vind ze gewoon niet zo heel erg mooi. Daar bedoel ik verder niets mee. Op mijn Luke heb ik een mooie leren strap, een goedkope nylon die ik ook heb is veel makkelijker en soepeler. Ziet er alleen minder uit.
hans

Matsvansanten
28 februari 2008, 20:52
Ah oke ik begrijp idd wel wat je bedoelt! Tsja ze winnen misschien niet de schoonheidsprijs, maar ik vind ze best wel fijn. Een mooie luxe lederen band is misschien nog wel comfortabeler ook.

Dweezman
28 februari 2008, 20:54
Whhaaah! Mooi ding, zeg. Ben meer van de Stratjes en Tele's, maar deze.. Finish is niet mijn ding, maar verder... wow!

Nevaratoiel
28 februari 2008, 21:57
Mooie ding zeg! Mooi die kleur ook... Maar om nou twee dezelfde gitaren te hebben? Tja.... :)

Matsvansanten
28 februari 2008, 22:12
Hehe ach ieder zn ding laten we het daar maar op houden. Ik ben zelfs van plan om nog meer van deze te gaan kopen in andere kleuren zodra ik het geld heb, tsja je hebt nou eenmaal van die gekken he.....(het is voor mij gewoon de perfecte gitaar en ik ben nogal fan:P)

Luke-wannabe
28 februari 2008, 22:17
Was jij die gast met die 2 Petrucci's? Respect! Nu 3 dus :p

Matsvansanten
28 februari 2008, 22:34
Was jij die gast met die 2 Petrucci's? Respect! Nu 3 dus :p

Khad er eigenlijk al 3, dit is mn 4e maar kheb er nu 1 verkocht en kga er nog 1 verkopen maar er komen er ook wel weer meer bij :P Kben gewoon echt verslaafd aan deze gitaren! De meeste zullen me voor gek verklaren (om er meer dan 1 te bezitten) maarja....Ik ben er heel erg blij mee! Er zijn ook mensen met 8 gibson's en dan is er bij elke ook wel net weer iets anders, zo zie ik dit ook een beetje :) Ik ben overigens net 19 dus ik denk dat er in de toekomst nog veel zal komen :>

Luke-wannabe
28 februari 2008, 22:41
Nou zeker vet dat je zo ervoor spaart enzo. Mad respect. En oja: congrats!

Nevaratoiel
28 februari 2008, 22:52
Hehe ach ieder zn ding laten we het daar maar op houden. Ik ben zelfs van plan om nog meer van deze te gaan kopen in andere kleuren zodra ik het geld heb, tsja je hebt nou eenmaal van die gekken he.....(het is voor mij gewoon de perfecte gitaar en ik ben nogal fan:P)Is ook niets mis mee hoor. Tis wel een klein beetje looney, maar ja, we kunnen niet allemaal perfect zijn. :sssh: ;)

Hardguitar
29 februari 2008, 08:23
Sow wat een uber mooie gitaar :rockon: veel plezier ermee! :)


Hoop dat ik me zoiets over een paar jaar ook zou kunnen realiseren :satisfie:


Staan er btw ergens geluidsfragmenten van je waar je met zo`n musicman speelt?

Matsvansanten
29 februari 2008, 08:51
Ja een paar. Wel wat oudere en de geluids/beeld kwaliteit zijn bij beide echt heel slecht. Hier eentje van een Dream Theater medley een tijd terug:

http://video.google.nl/videoplay?docid=6931871781708007618&q=dream+theater+medley&total=226&start=0&num=10&so=0&type=search&plindex=0

Let niet op de fouten, dit was overigens op mijn 1e Petrucci

En dan hier nog eentje van een avond op mijn school, geluidskwaliteit weer vrij slecht (Ace of spades - Motorhead) De solo is wel een soort van hoorbaar:

http://nl.youtube.com/watch?v=RZxH5ujpV2Q

Die is met mijn andere Petrucci maar niet met deze nieuwste. Verder heb ik eigenlijk niets op internet staan van geluid of beeldmateriaal, misschien maar is aan gaan werken :)

Deze is er ook nog, hij is wel niet met een Petrucci gespeeld maar ik vind hem zelf wel leuk:

http://nl.youtube.com/watch?v=umw-Nbn3tP0

Vooral de solo is bij die nog wat beter te horen!

Jay75
29 februari 2008, 08:56
Cool als je iets hebt wat helemaal je ding is he!

Alleen, die gitaar hangt wel erg hoog.....

Als je je ballen kan zien hangt je gitaar of te hoog, of te laag!

heheh

Congratz

Matsvansanten
29 februari 2008, 08:57
Cool als je iets hebt wat helemaal je ding is he!

Alleen, die gitaar hangt wel erg hoog.....

Als je je ballen kan zien hangt je gitaar of te hoog, of te laag!

heheh

Congratz

Haha tsja ik snap wat je bedoelt maar het speelt wel erg lekker hoor, en dat is vooral bij hele lastige stukken toch echt wel handig (Dream Theater e.d.)

Rinze
29 februari 2008, 09:01
Mooie gitaar, alleen die Valvestate dat kan daar weer niet bij natuurlijk, inruilen voor een echte versterker dat ding!

Marc Oblivian
29 februari 2008, 09:43
Petrucci speelt toch op Mesa?
Zou dan eerst voor het geld van de verkoop van die gitaren een goeie Mesa of andere (high gain) buizenbak kopen.
versterker is nu inderdaad de zwakste schakel in je setup.....

Luke-wannabe
29 februari 2008, 09:50
Ja als je die ene MM verkoopt kun je echt wel een dikke Mesa combo kopen!

Matsvansanten
29 februari 2008, 10:30
Ja dat is ook inderdaad wel het volgende op mijn lijstje!
Ben een tijd terug in Amsterdam geweest met een van mn Petrucci's om een hele reeks versterkers te proberen, en dan voornamelijk Mesa's. Ik heb getest: Road King I (top), Roadster (combo), Stiletto Ace (combo), Stiletto Trident (top), Dual Rectifier (top), Mark IV (combo).

De Stiletto serie vond ik teveel Marshall achtig en ik vond het niet het geluid wat ik zoek (ook al klonk het absoluut erg goed!).
De Rectifiers waren eigenlijk weer iets te modern voor wat ik zoek, het kan aan de instellingen hebben gelegen maar wat ik hoorde en instelde was niet het geluid wat ik zocht.
De Mark 4 daarentegen was echt geweldig! Het is volgens mij een vrij ingewikkelde versterker waar je zeker wel even aan moet gaan wennen maar ik vond hem wel heel erg mooi en fijn klinken! Ik moet er wel nog is een keer even rustig voor gaan zitten voordat ik zo'n groot bedrag er aan uitgeef maar ik denk dat dit wel de grootste kanshebber is!

Ik heb er al zin in!

Quadrifoglio
29 februari 2008, 11:01
Ik vond de eerste serie EMBB JP's qua vorm mooier dan de nieuwe en ja, GET A MESA ;)

Undertaker-120306
29 februari 2008, 11:10
Die is echt super vet man. Ik ben zelf ook enorm Petrucci fan maar ik ik ben toch meer van de Ibanez denkik maarja ik heb nog nooit een musicman uitgeprobeerd dus moet ik niet zo snel oordelen denk ik. Maar ik wil er zeker wel nog een keer een

Matsvansanten
29 februari 2008, 11:37
Ik kan je aanraden er eens eentje te proberen. Een vriend van mij heeft een Ibanez petrucci en ik moet zeggen het is een super fijne gitaar. Toch vind ik de EBMM petrucci fijner moet ik zeggen. De hele gitaar is eigenlijk compleet ontworpen op speelcomfort en de sound is ook geweldig (de sound van de iba is ook erg mooi moet ik zeggen). Grootste verschil tussen de oude en nieuwe is toch wel de gelakte en ongelakte hals. Ook heeft de nieuwe toch wel duidelijk merkbaar een betere bereikbaarheid bij de hogere fretten. Qua sound verschil kan ik nog niet heeeeeel veel zeggen, ik meen te merken dat de nieuwe clean helderder en warmer is maar ik heb hem nog niet echt kunnen uitproberen in een oefenruimte of op een podium.

Riky
29 februari 2008, 11:43
vette shit! 19 jaar en dan al die gitaartjes:) goed bezig!!

Les Paul R8
29 februari 2008, 15:19
Wat een beauty! Gefeliciteerd!

R.W.
29 februari 2008, 18:11
echt een heerlijke gitaar!!! ga je heel veel plezier van beleven.
het is jammer dat de spaarpot hier even leeg is, anders had ik wel willen babbelen over die 7 string... succes!!!

Daemon
1 maart 2008, 13:24
Very, very nice, congrats!!! :) Je bent toch niet een dusdanige petrucci fan dat je ook per sé dezelfde amps/fx spullen wilt hebben? :P Zoiezo mag je dan nog wel een "paar" uurtjes werken om geld te sparen :roll:

Matsvansanten
1 maart 2008, 20:30
Haha ja ik ben echt enorm fan! Er zijn uiteraard wel genoeg andere gitaristen en bands waar ik naar luister en die ik speel. Toch ben ik wel echt achter zijn gear aan. Helemaal dezelfde amps en effects enzo hoef ik allemaal niet. Maar een kleinere en scaled-down versie van zijn rig zie ik opzich wel helemaal zitten. In ieder geval is de Mark IV wel een amp die mij heeeel erg aanspreekt. Ik heb denk ik nog geen andere amp geprobeerd die ik zou prefereren (er zijn nog een paar merken die ik wellicht ook nog wil proberen, vooral iets als de Bogner Uberschall en Ecstacy, maar ik denk dat het toch de mesa mark IV gaat worden). Ik moet alleen wel goed gaan zoeken vrees ik. Ik wil namelijk de Mark IV head versie en dan een mooie traditional 4x12 rectifier cab er bij (of 2?:P). Maar eerst nog maar even sparen vrees ik ^^

R.J
1 maart 2008, 21:59
Vette gitaar man :rockon:

Alleen vraagje: waarvoor is die 2e toggle switch? En is dat een dubbellockende brug of een gewone trem?

Mooiegitaar is MOOOOOOOOOOOOOI :gitarist:

Heb ook ooit nog een musicman gespeeld, kwam fijn geluid uit. 8-)

Matsvansanten
1 maart 2008, 22:26
De 2e toggleswitch is voor het Piezo systeem. Zoals hij op de foto's staat (naar beneden) speel je puur over de magnetische elementen. Als je hem naar boven klinkt speel je puur met de Piezo. In de middelste stand heb je zowel magnetisch als Piezo. Ik moet zeggen, de piezo is wel echt te gek! Het klinkt echt super! Hoewel ik wel moet zeggen dat ik het niet echt vaak gebruik ;)

Ook een leuk nieuw iets op dat nieuwe signature model (de BFR). De tone pot is uittrekbaar. Hiermee schakel je alle coils van de humbuckers in. Een leuke functie die de gitaar nog veelzijdiger maakt!

De brug is een speciaal door Musicman ontworpen brug in samenwerking met john petrucci. Het is een zwevende brug ZONDER locking (ik had voor mijn 1e petrucci een Ibanez RG3120, ik moet zeggen dat ik niet gek ben op locking tremolo's;P). De brug werkt echt fijn, je kan er leuke trucks mee uithalen (divebombs etc.) zonder dat de gitaar ontstemt. Hij is erg stemvast.

Dankjulliewel voor de positieve reacties, ik ben ook echt heel blij met de gitaar!

R.J
1 maart 2008, 22:35
door de pot uit te trekken zet je alle coils in? Meestal is dat toch andersom?
Heb je inmiddels een voorbeeldje van hoe het allemaal klinkt op kunnen nemen? ;)
Persoonlijk ben ik dus erg blij met de dubbellockende brug van mijn ibanez. :soul:


Kevervolks: Dat snap ik, maar meestal schakel je alle coils in door de pot terug in te duwen :chicken:

kevervolks
1 maart 2008, 23:12
Ik denk dat ie bedoeld dat je hiermee de hums split enzo alleen de single coils hebt of zoiets..

(mooie gitaar trouwens! :) heb hem bij de guitarstore gezien met een grijze burst)

Matsvansanten
2 maart 2008, 08:45
De middelste stand van de 3 way pickup switch schakelt alleen de middelste 2 coils in (van elke humbucker 1). Als je dan de potmeter uittrekt worden alle 4 de coils geactiveerd. Ben er vrijwel 100% zeker van dat het zo werkt bij deze gitaar! (dat van de 2 middelste coils in ieder geval 100% zeker)

AriaProII
2 maart 2008, 10:04
http://adam.bad-eendje.nl/bfr1.jpg


Dude, als je een baardje laat staan lijk je zo verdacht veel op John...

Flipkoos
2 maart 2008, 11:45
Hoi allemaal,

Ik post hier niet al te vaak...Meestal alleen als ik een nieuwe gitaar heb. Hoewel ik hier wel vaak lees.


Gezien je aantal posts zou dat betekenen dat je meer dan 240 gitaren hebt! Geintjuh...
Onwijs mooie plank! Heel veel plezier ermee!

Matsvansanten
2 maart 2008, 12:58
Dude, als je een baardje laat staan lijk je zo verdacht veel op John...

Haha dat zie ik als een compliment ;) Mijn baardgroei wil alleen nog niet zo haha...

minoin
2 maart 2008, 12:59
Verdomd, had een aantal dagen geleden nog een plaatje van de Ball Family Reserve Baritone JP geplaatst in het topic: welke gitaar wil je echt nog hebben? (ofzo)
Ik ben jaloers! Supermooie gitaar, gefeliciteerd ermee!
Maar toch een btje schande dat ze nog steeds hun dienst doen op een transistor zo te zien ;)

Ow, en supervet van de Dream Theater-medley!! Ik heb zelf eens een Liquid Tension Experiment-medley gespeeld, gaaf!

Matsvansanten
2 maart 2008, 12:59
Gezien je aantal posts zou dat betekenen dat je meer dan 240 gitaren hebt! Geintjuh...
Onwijs mooie plank! Heel veel plezier ermee!

Haha was dat maar waar ;) en bedankt :)

Matsvansanten
2 maart 2008, 13:01
Verdomd, had een aantal dagen geleden nog een plaatje van de Ball Family Reserve Baritone JP geplaatst in het topic: welke gitaar wil je echt nog hebben? (ofzo)
Ik ben jaloers! Supermooie gitaar, gefeliciteerd ermee!
Maar toch een btje schande dat ze nog steeds hun dienst doen op een transistor zo te zien ;)

Ja die baritone is ook wel heel apart he! Ben best benieuwd hoe dat speelt.
Ben er ook erg blij mee, en van de versterker weet ik het nu al :) Ik moet echt een andere want niemand hier vind dat het nog kan (ik heb het zo lang mogelijk uitgesteld :P)

Matsvansanten
6 maart 2008, 21:14
Ik heb inmiddels een aantal dagen op de gitaar gespeeld....
Wat zal ik er over zeggen? Hij is geweldig! De gitaar is wel wat zwaarder dan de normale JP. Maar dit is geen probleem. De neck is werkelijk waar heerlijk! Ik vind hem eigenlijk lekkerder spelen dan het origineel! De gitaar komt wel standaard met 0.009 snaren terwijl het normale model met 0.010 komt. Ik heb nu ook al jaren met 0.010 gespeeld en nu ik weer op deze gitaar speel met 0.009 moet ik zeggen dat dit mij ook wel erg goed bevalt! De klank van de gitaar is ook echt super, ik speel voornamelijk via Amplitube 2 en dan over mijn stereo. Ik hoor ook duidelijk verschil tussen het nieuwe model en het vorige. Hij bevalt me heel erg!

Luke-wannabe
6 maart 2008, 21:34
Amplitube is vet! Gebruik het ook erg veel.

AART
6 maart 2008, 22:19
Damn, mooie axes gast!
Ik ben zelf van de Ibanez RG's, maar deze dingen kan ik ook wel waarderen.

Mark IV kan ik zeker aanraden btw!
Check john's site voor zijn settings.

Matsvansanten
11 maart 2008, 14:12
Ik heb zojuist het Ernie Ball Musicman Ball Family Reserve T-shirt ontvangen en meteen even wat foto's gemaakt...hier zijn ze...
http://adam.bad-eendje.nl/IMG_0402.JPG
http://adam.bad-eendje.nl/IMG_0403.JPG

zeppo
11 maart 2008, 14:40
http://adam.bad-eendje.nl/IMG_0402.JPG
Wat een lelijke gitaar .................................................. ............... NOT

De Beer
11 maart 2008, 14:48
Wat een lelijke gitaar .................................................. ............... NOTMwoha! de top zuigt iig.


Nee, fo real! Voor een quilt niet eens heel lelijk!

Matsvansanten
11 maart 2008, 16:12
Haha yeah :) Thx

Braindead
6 april 2008, 15:35
Erg mooie gitaar! De top is erg mooi en die finish in die kleur is breathtaking! Ik heb zelf ook ooit een Petrucci gehad maar kon er niet echt aan wennen. Geluid vond ik wel goed, maar ik denk dat het de tremolo was... Anyway, congrats. en zuinig op die plank zijn.