PDA

View Full Version : Standalone Drive pedaal



Realeigo
28 februari 2008, 19:38
Ik heb me nog niet echt verdiept in overdrive pedalen.
Ik heb een H&K Tubeman maar die vind ik niet echt lekker klinken als je hem voor een versterker doet.
Dus nu ben ik ook opzoek naar een drive pedaal die een lekkere scheur kan produceren. Het moet ongeveer hetzelfde klinken als een JCM800 die flink op zn bakkes krijgt.
Iemand suggesties waar ik naar moet kijken?
Tubescreamers?
Visual sound jeckyll and hyde?
EH buizen drive.
Rat?

Ik zie door de bomen het boss niet meer.. (haha woordgrap :sssh: )
Het budget is 400 euro.
Maar het liefst koop ik daarmee ook nog een leuke fuzz.

Rude Perception
28 februari 2008, 19:40
Ik zou sowieso ook naar de Blackstar buizenpedalen kijken.

Herman
28 februari 2008, 19:44
Met zo'n budget is het misschien mogelijk om ook eens "Box of Rock" van Zvex. Ik denk dat dit wel een goede kandidaat is. Ik vind het zelf geen gek pedaal.

Geheel tot uw service met dit youtube filmpje (http://www.youtube.com/watch?v=pAWfrRwjf9A)

Mitch
28 februari 2008, 20:01
Dan zeg ik: niet het merk Blackstar, maar het type :)
De Subdecay Black Star distortion. Heerlijk pittig ding, heeft ook dat lekkere crunchen in het hoog met een stevigere gain dan een 800. Volgens mij zag ik er één op Marktplaats gisteren, wereldding. Ik heb er al genoeg maar ik geef toe dat ik even in verleiding was :nervous:

teejoo
28 februari 2008, 20:17
Het moet ongeveer hetzelfde klinken als een JCM800 die flink op zn bakkes krijgt.

Het budget is 400 euro.
Maar het liefst koop ik daarmee ook nog een leuke fuzz.


http://www.miaudio.com/CB1.htm

http://www.miaudio.com/GI1.htm


Dan heb je nog een kleine €200 over om naar de hoeren te gaan...

farstreetblues
28 februari 2008, 21:44
hoi

Carl Martin Plexitone,




Jasper






www.myspace.com/jasperfarstreet

up-guitarman
28 februari 2008, 22:37
+1 voor de crunch box. Klinkt echt als een hot rodded marshall of zoiets !!! Ik heb de mijne weg gedaan omdat het niet echt binnen mijn stijl past momenteel, maar ik was er wel zeer over te spreken !!!

Helter Skelter
28 februari 2008, 23:18
Ik heb inmiddels als 'standalone' een Blackstar Dual. Ik had 'm al gehoord bij een bevriende gitarist en vond 'm toen al super maar misschien wel de belangrijkste reden om 'm aan te schaffen is de geweldige emulated output. Jullie geloven het misschien niet maar de Blackstar rechtstreeks geprikt in een goede PA of zanginstallatie klinkt minstens, inderdaad MINSTENS zo goed als over een gitaaramp.

Geen gesjouw met backup-versterkers meer voor mij, als onverhoopt m'n amp de geest geef prik ik de Blackstar gewoon de PA in. (of ik laat m'n amp gewoon thuis)

rickert
29 februari 2008, 00:47
Ik heb inmiddels als 'standalone' een Blackstar Dual. Ik had 'm al gehoord bij een bevriende gitarist en vond 'm toen al super maar misschien wel de belangrijkste reden om 'm aan te schaffen is de geweldige emulated output. Jullie geloven het misschien niet maar de Blackstar rechtstreeks geprikt in een goede PA of zanginstallatie klinkt minstens, inderdaad MINSTENS zo goed als over een gitaaramp.

Geen gesjouw met backup-versterkers meer voor mij, als onverhoopt m'n amp de geest geef prik ik de Blackstar gewoon de PA in. (of ik laat m'n amp gewoon thuis)

Ik ga toch twijfelen om daar es naar te kijken voor repetities! Dat gesjouw telkens voor 4 uurtjes repeteren...

Bernd Veenema
29 februari 2008, 09:18
Misschien een Lex Bos Superdrive. Die schijnen op laag volume een "Marshall op 10" geluid te maken.

Of misschien een Radial Tonebone Plexi Drive.
Dat is een 2-kanaals overdrive pedaal met een plexisound. Al lijkt mij de superdrive idealer voor jou.

erwin_ve
29 februari 2008, 09:46
Dan zeg ik: niet het merk Blackstar, maar het type :)
De Subdecay Black Star distortion. Heerlijk pittig ding, heeft ook dat lekkere crunchen in het hoog met een stevigere gain dan een 800. Volgens mij zag ik er één op Marktplaats gisteren, wereldding.:nervous:
Yep dat is die van mij:sssh: Het is een vd weinige distortions die overeind blijft staan in de mix.
Andere kant is dat het pedaal erg gevoelig is in welke versterker je hem stopt.
Hij klinkt te gek met bv. Vox Ac. Daarentegen krijg ik een schel en blikkerig geluid bij een test met de Ceriatone OTS.
Zo gaat het vaak met pedalen, op 1 versterker heb je de heilige graal en op de andere versterker vraag je je af waar iedereen zo enthousiast over is.

Onkelpazuzu
3 maart 2008, 13:54
Weet iemand waar ik die Blackstar-pedalen eens zou kunnen beluisteren en eventueel aanschaffen? Ik word steeds nieuwsgieriger, maar hier in Groningen worden ze volgens mij niet verkocht.

Lexvandoef
3 maart 2008, 14:02
Ik heb ze bij De Gier gitaarbouw in Schiedam gezien, maar das een beetje uit de richting voor jou ;)

marc_o
3 maart 2008, 14:15
Ik heb inmiddels als 'standalone' een Blackstar Dual. Ik had 'm al gehoord bij een bevriende gitarist en vond 'm toen al super maar misschien wel de belangrijkste reden om 'm aan te schaffen is de geweldige emulated output. Jullie geloven het misschien niet maar de Blackstar rechtstreeks geprikt in een goede PA of zanginstallatie klinkt minstens, inderdaad MINSTENS zo goed als over een gitaaramp.

Geen gesjouw met backup-versterkers meer voor mij, als onverhoopt m'n amp de geest geef prik ik de Blackstar gewoon de PA in. (of ik laat m'n amp gewoon thuis)

je hebt gelijk, heb 'm ook gekocht en repeteer en ook gewoon over, kan net zo goed als met de pedaltone van koch.

Onkelpazuzu
3 maart 2008, 14:26
Ik heb ze bij De Gier gitaarbouw in Schiedam gezien, maar das een beetje uit de richting voor jou ;)

Mja, maar ik zal er waarschijnlijk toch een eind voor moeten reizen. Op die tweehonderd euro (of zoiets) kan dat treinkaartje er dan ook nog wel bij. Maar anders misschien in Amsterdam of zo?

ReinoutV
3 maart 2008, 14:49
Weet iemand waar ik die Blackstar-pedalen eens zou kunnen beluisteren en eventueel aanschaffen? Ik word steeds nieuwsgieriger, maar hier in Groningen worden ze volgens mij niet verkocht.

Nog een +1 voor Blackstar, heb zelf ook de Dual en ben er helemaal fan van. Bij Guitar Center in Wierden liggen er nog een paar, de dual niet meer, geloof ik, maar op die manier kan je wel kijken of het geluid van de pedalen je een beetje aanstaat. Bestellen kan altijd nog.

JeroenSchaaf
3 maart 2008, 16:38
Mja, maar ik zal er waarschijnlijk toch een eind voor moeten reizen. Op die tweehonderd euro (of zoiets) kan dat treinkaartje er dan ook nog wel bij. Maar anders misschien in Amsterdam of zo?


Mischien kan Westerhaven of Tonika hem wel voor je bestellen? om uit te proberen :)

JeroenSchaaf
3 maart 2008, 16:39
Groove Factory heeft ze trouwens ook liggen , das in drachten! nog wel even reizen maar beter als Amsterdam...


Edit :

Kiek!
http://www.groove-factory.nl/catalog/advanced_search_result.php?osCsid=7ca6eaf5c483ed0a abb608b82e17f81d&keywords=blackstar&osCsid=7ca6eaf5c483ed0aabb608b82e17f81d&x=0&y=0

Helter Skelter
3 maart 2008, 17:15
Nog een +1 voor Blackstar, heb zelf ook de Dual en ben er helemaal fan van. Bij Guitar Center in Wierden liggen er nog een paar, de dual niet meer, geloof ik, maar op die manier kan je wel kijken of het geluid van de pedalen je een beetje aanstaat. Bestellen kan altijd nog.

De Dual is blijkbaar een populair ding. Toen ik er in Rotjeknor een wilde aanschaffen waren ze bij zowel bij Peter Verspuij als bij Feedback uitverkocht. Bij Feedback is de Dual trouwens het goedkoopst: €199,-

crapton
3 maart 2008, 19:08
T-ringer TO800 vintage tube overdrive

farstreetblues
3 maart 2008, 19:33
tierolff muziekecntrum in Roosendaal heeft ze ook