PDA

View Full Version : Cube 60 Vraagje



ThOomii
28 februari 2008, 19:13
Heej ik heb misschien een beetje een DOMME vraag maar die zijn er ook om te stellen.

Ik heb een cube60 gekocht en ik vroeg me af is er een mogelijkheid om er 1 extra gitaar op aan te sluiten dus dat je met ze'n 2en kan spelen. want er zit zo ver ik weet maar 1 input in.

Bedankt voor jullie antwoorden.

Groetjes Thomas,

pannekoek
28 februari 2008, 19:27
nee niet mogelijk met de enige input van je cube :p

misschien weten de forumleden of er een losse plug te koop is? maar ik denk t niet

iWishmaster
28 februari 2008, 19:44
Ik denk dat er wel plugs te koop zijn om dat te doen. Anders zijn die (redelijk eenvoudig) zelf te maken. Je kunt 2 gitaren parallel aan elkaar zetten, ofwel 2 losse female 6.3 mm plugs kopen en 1 kabel aan beide plugs solderen en in de amp pluggen. De twee signalen worden dan opgeteld.

Maar: Gitaarversterkers zijn er niet voor gemaakt meer als 1 instrument tegelijk te versterken. Nu zou ik me met een digitale versterker (zoals de jouwe) daar niet zo druk om maken. Met buizen eigenlijk ook alleen als de output van de beide gitaren echt enorm hoog is.

Met distortion zal alleen alles redelijk de soep in lopen tenzij je alletwee precies hetzelfde speelt en beide gitaren loepzuiver zijn, maar dat is een ander verhaal.

ThOomii
28 februari 2008, 20:47
Echt super bedankt voor je reactie! ik zat iid al te kijken naar een input splitter.

Tanx :hippie:

iWishmaster
29 februari 2008, 14:31
Echt super bedankt voor je reactie! ik zat iid al te kijken naar een input splitter.

Tanx :hippie:
Np, ik heb het van mijn leraar, die heeft een hele oude fender twin reverb staan met zo'n splitter ervoor voor zn leerlingen. Werkt prima, alleen als we met zn tweeën heel hard powerchords raggen begint ie net een randje te krijgen :rockon: