PDA

View Full Version : Nieuw metally nummertje [wederom met zang]. *Living in a Lie*



TimoSomers
28 februari 2008, 18:29
Hey guys !!
Ik heb besloten om dit keer een wat heavier nummer te maken.
Ik had het instrumentale idee al een tijd en heb er zojuist zang overheen gepleurd.
Ik zou HEEL graag tips willen hebben over de compositie/zang/gitaarspel, etc.

Oh btw, m'n stem is vandaag niet echt geweldig, dus ik denk dat ik de zang nog een keer opneem. Dus ook hier graag tips voor ;x.

Linky: http://profile.ultimate-guitar.com/Pr0teZT/ (Daar, living in a lie).

Thanks!!

TimoSomers
28 februari 2008, 20:35
Nobody? ;x

new deep
28 februari 2008, 21:20
Klinkt weer als een gaaf idee, ik zou de zang wat meer gebalanceerd maken eerst staat hij teveel op de achtergrond en onduidelijk te onderscheiden van de distorted zang en dan rond 1.00 is de zang misschien iets teveel van het goede :) (ook qua toon)

Dus zeker gaaf alleen misschien nog iets meer uitwerken qua zang en 'band'mix naar mijn smaak.

Reel Big Fish
29 februari 2008, 11:14
Wanneer post je een keer iets waar je zelf echt tevreden mee bent? Altijd lees ik bij jou wel iets van "dat ga ik nog even opnieuw doen", nu weet je min of meer al wat voor commentaar je kunt verwachten en ik vind het als de componist er al niet tevreden over is, niet de moeite waard om het te luisteren.

Riky
29 februari 2008, 11:28
Wanneer post je een keer iets waar je zelf echt tevreden mee bent? Altijd lees ik bij jou wel iets van "dat ga ik nog even opnieuw doen", nu weet je min of meer al wat voor commentaar je kunt verwachten en ik vind het als de componist er al niet tevreden over is, niet de moeite waard om het te luisteren.

Kan me in je commentaar wel vinden maar, volgens mij is het gewoon een vorm van perfectionisme...




Je zang kwaliteiten zijn vergeleken met de vorige nummer erg verbeterd. Ik vind het alleen nog niet lekker in de mix zitten.Het klinkt nog een beetje alsof je zang erin geplakt is...
Het begin vind ik de zang wel goed passen bij de rest, maar bij 1.01 vind ik de zang niet lekker in de mix zitten... bij 1.35 is het wel weer goed. Bij 2.00 vind ik de zang storend eigenlijk... Zang gaat daar te hard imo en vind het denk ik mooier als je daar gewoon alleen het gitaar stuk hebt, want die klinkt wel lekker!

Kortom die solo stukjes die je zingt zitten imo niet lekker in de mix... Verder is het wel ok. Heb wel betere dingen van je gehoord, maar tof dat je nu bezig met zang enz...

Edit: Probeer ook iets meer op de uitspraak te letten... Soms klinkt je een beetje als John Frusiante tijdens het intervieuw met de vara.

Succes er verder mee:) :hippie:

TimoSomers
1 maart 2008, 10:53
@Reel: Ik ben nooit 100% tevreden over mijn nummers, er is altijd wel wat ruimte voor verbetering :x.
Ik ben er wel tevreden over, en vind het goed genoeg om te posten, maar ik zeg ook gewoon eerlijk dat ik het nog niet 100% vind.

@Riky: Ja de mix moet ik ook nog ff naar kijken. Op de een of andere mannier speelt m'n computer het anders af dan bij andere mensen als het ware. (Als ik dit nummer op m'n Ipod zet issie helemaal kut gemixxed, luister ik hem hier op m'n pc dan klinkt 'ie goed).
En thanks voor je uitgebreide feedback :)!

bass blom
1 maart 2008, 10:58
Op de een of andere mannier speelt m'n computer het anders af dan bij andere mensen als het ware. (Als ik dit nummer op m'n Ipod zet issie helemaal kut gemixxed, luister ik hem hier op m'n pc dan klinkt 'ie goed).
En thanks voor je uitgebreide feedback :)!

dat is 1 van de belangrijkste dingen van mixen, ondertussen op verschillende systemen luisteren en de gulden middenweg vinden.

Riky
1 maart 2008, 11:00
dat is 1 van de belangrijkste dingen van mixen, ondertussen op verschillende systemen luisteren en de gulden middenweg vinden.

klopt en dat is iets waar ik nog noob in ben... Bij mij thuis klinkt het altijd best lekker, amar hoor ik het ergens anders is het crap..

maar ja dat terzijde:)

Suc6 Timo met mixen enz...

TimoSomers
1 maart 2008, 11:57
Ja klopt bass, zal volgende keer ff proberen (ben er meestal te lui voor ;x).

bass blom
1 maart 2008, 11:59
Ja klopt bass, zal volgende keer ff proberen (ben er meestal te lui voor ;x).

die jeugd van tegenwoordig :sneaky:

nog een tip die ik al een paar keer gestrooid heb hier, leg er een track van een cd die je goed kent en lekker vindt klinken naast in je tijdlijn voor vergelijking ;)

TimoSomers
1 maart 2008, 12:06
die jeugd van tegenwoordig :sneaky:

nog een tip die ik al een paar keer gestrooid heb hier, leg er een track van een cd die je goed kent en lekker vindt klinken naast in je tijdlijn voor vergelijking ;)

Zat ik ook aan te denke indd.
Ik vind bijv. de indeling van de nummers van Linkin Park altijd wel lekker klinken en goed in elkaar overlopen, dus indd. goed idee om gewoon een keer precies dezelfde indeling te maken.
Thanks voor de tip :)!

HvV
2 maart 2008, 12:48
Qua compositie vindt ik dit 1 van je sterkere nummers. Niet te ingewikkeld, niet teveel verschillende stukken en met een duidelijke kop en staart. Daar schortte het bij je eerste stukken nogal eens aan. Wat dat betreft heeft het zingen een positieve invloed op je composities, het dwingt je tot meer structuur in je songs, denk ik, en dat is een goeie ontwikkeling. Het zingen zelf ben ik dan weer minder van gecharmeerd maar dat is een kwestie van smaak. Wel aandacht besteden aan het volume van de zang, dat is niet consistent en een kwestie van beter mixen.

TimoSomers
3 maart 2008, 07:50
Qua compositie vindt ik dit 1 van je sterkere nummers. Niet te ingewikkeld, niet teveel verschillende stukken en met een duidelijke kop en staart. Daar schortte het bij je eerste stukken nogal eens aan. Wat dat betreft heeft het zingen een positieve invloed op je composities, het dwingt je tot meer structuur in je songs, denk ik, en dat is een goeie ontwikkeling. Het zingen zelf ben ik dan weer minder van gecharmeerd maar dat is een kwestie van smaak. Wel aandacht besteden aan het volume van de zang, dat is niet consistent en een kwestie van beter mixen.

Klopt zeker :).
Moet de mix inderdaad nog herzien ja, heb kut monitor hier.
Thanks voor je feedback!

Ibanez666
4 maart 2008, 16:11
Klinkt erg goed in zijn totaliteit. De solo begon goed, maar verloor in het tweede gedeelte aanzienlijk. Das eigenlijk het enige wat ik aan te merken heb.

TimoSomers
5 maart 2008, 15:16
Klinkt erg goed in zijn totaliteit. De solo begon goed, maar verloor in het tweede gedeelte aanzienlijk. Das eigenlijk het enige wat ik aan te merken heb.

Hmhm, wou beetje een chaos effect er aan geven zegmaar, maar experimenteer nog wel ff met de solo.
Thanks trouwens :)!

Sterik
5 maart 2008, 21:42
goed gespeeld, het zingen kan beter, laat ik het zo zeggen:
het klinkt alsof je zingt met een hoop consumptie, je spuugt de woorden er soms echt uit, wat vloeiender zou mooi zijn

over het gitaarspel:
thumbs up, je hebt een hoop techniek, en je bent creatief, niks op aan te merken

TimoSomers
6 maart 2008, 20:21
goed gespeeld, het zingen kan beter, laat ik het zo zeggen:
het klinkt alsof je zingt met een hoop consumptie, je spuugt de woorden er soms echt uit, wat vloeiender zou mooi zijn

over het gitaarspel:
thumbs up, je hebt een hoop techniek, en je bent creatief, niks op aan te merken

Ja klopt :), thanks voor je feedback man !