PDA

View Full Version : Elementkeuze ash/maple strat



G.G.
28 februari 2008, 19:13
Ff een vraagje aan de stratkenners:

Ik heb twee strat met een echt strat-singlecoil geluid, nu zoek ik iets met iets meer "ballen" voor in een strat. Probleem is: de body is van essen (hard, niet swamp) en de hals van esdoorn met esdoorn toets. Gewone singlecoils zullen waarschijnlijk te schel worden.

Heeft iemand een goeie, en BETAALBARE oplossing qua elementen? Ik kan alle kanten op qua fresing, dus hummies, P90 of singles, alles is mogelijk.

Het moet geen metal gitaar worden, dus geen 20k output en dergelijke, maar gewoon lekker wat ballen, mooi te regelen met de volumepot.

barno
28 februari 2008, 19:31
niet bijster origineel maar ben er zeker van dat goeie P90's je precies zullen geven wat je op het oog hebt. de strats die ik heb met p90's zijn alleszins serieus viriel geschapen ...

bass blom
28 februari 2008, 19:34
http://www.thomann.de/nl/kinman_hx_85_strat_pickup.htm


Kinman Hx 85 Strat Pickup, designed especially for the bridge position for those who like a hotter bridge pickup. fat, thick tone with the most output of all Kinman Strat replacement pickups. performance that is almost equalling that of a P-90 without the Hum. 9.5 K-ohms; Resonance 2.7KHz; Inductance 4.4 H; Very high output

artnaz
28 februari 2008, 19:45
http://www.thomann.de/nl/kinman_hx_85_strat_pickup.htm

Heeft iemand een goeie, en BETAALBARE oplossing qua elementen?;)

(Ik ga die wel in mijn brug gooien! :))

bass blom
28 februari 2008, 19:50
;)

(Ik ga die wel in mijn brug gooien! :))

kom er dan een keer mee buurten, wil ik graag horen :p

artnaz
28 februari 2008, 19:54
kom er dan een keer mee buurten, wil ik graag horen :pHaha, ok! :) Neem ik de Amplug ook meteen mee... ;)

Eerst op Warmoth wachten waarvan ik al een week niks van heb gehoord... :sneaky:

G.G.
28 februari 2008, 20:22
Barno, P90 is een optie, heb een strat met een P90 op brugpositie en dat klinkt inderdaad lekker.Bass Blom, die Kinmans worden vrij prijzing in een set van 3.

sjoerd5
28 februari 2008, 20:23
Hoe denk je over lipsticks?

bass blom
28 februari 2008, 20:23
Barno, P90 is een optie, heb een strat met een P90 op brugpositie en dat klinkt inderdaad lekker.Bass Blom, die Kinmans worden vrij prijzing in een set van 3.

ik zal t nooit meer doen :satisfie:

G.G.
28 februari 2008, 20:24
Hoe denk je je over lipsticks?

Tsja, dat ziet er niet uit (een uitzondering: Charley)

Blend
28 februari 2008, 20:27
Hoe denk je je over lipsticks?

liptsticks hebben toch niet een specifiek geluid? het zijn toch gewoon verkapte singlecoils?

gerritje tralalalala
28 februari 2008, 21:14
ik zou zeggen lace sensors.
maar die zijn best prijzig.

Morpheus
28 februari 2008, 21:41
ik zou gaan voor de GFS rails. die lil rails oid. vind ik leuke dingen.

Nielsje
28 februari 2008, 21:41
Ik zou ook voor P90's gaan. Laatst Marc's tele met P90's gehoord, heerlijk. M'n eigen les paul klinkt ook heerlijk met die dingen.

Alleen de ruis... :confused:

artnaz
28 februari 2008, 21:43
ik zou zeggen lace sensors.
maar die zijn best prijzig.Desalniettemin heerlijke elementen! Als je ze nog hotter wilt kun je de "Hot Golds" nemen (jaja, vandaar de naam).

no 1 hops
28 februari 2008, 21:46
misschien de vintage overwound blowout set van GFS
maar 18$ en neigen naar mijn idee naar P90
zover ik nu een beetje geprobeert heb hebben ze minder dat toppy hoog dat schrijnend kan worden en toch een output van rond de 9 Kohm

jerome
28 februari 2008, 21:55
Ik zou voor een gitaar met een essen body voor de hals en middelste positie toch voor een single coils gaan.
Humbuckers of single coils met hoge output op deze posities klinken (naar mijn smaak dan) niet transparant en te penetrant in een strat en vooral met een essen body.

Ik heb een stokoude Ibanez strat uit de eerste serie met een essen body en ik vind single coils in de hals en middelste positie absoluut niet schel klinken.
Achter heb ik er wel er een Dimarzio Dual Sound ingehad i.c.m. een goede 250 K volumepot.
Vet en vol en redelijk warm geluid een gitaar met een essen body.
En als je de volumepot op je gitaar ietje terugdraaid wordt ie redelijk clean en heerlijk transparant zonder dat het volume in elkaar zakt.
En met een push pull pot of een miniswitch ook nog enkelspoelig en parallel te schakelen
M.a.w HSS dus...

Les TeleStrat
29 februari 2008, 12:04
Een Strat met ballen.. ja dan weet ik alleen tamelijk dure oplossingen

- Kinman
- Fender Texas Special

En niet te vergeten: EMG's! Mark Knopfler gebruikte deze in zijn Pensa Suhr en creërde zo een typische Strat sound, maar dan net wat voller en pittiger : een sound met ballen.

E-J
29 februari 2008, 12:18
Kijk eens op deze pagina...

BG pickups (http://www.bg-pups.com/sc.html)

Laat de plaats je niet afschrikken, je betaalt slechts 90 euro inclusief verzendkosten voor een setje. Invoerrechten hoef je niet te betalen omdat de maker zijn pakketje als 'guitarparts' met een lage waarde aangeeft.

De Phatty is een opgevoerde singlecoil zonder dat 'ie het singlecoil geluid verliest, en de Strat P90 spreekt voor zich ;) Zelf heb ik slightly overwound Vintage '60's en ik ben meer dan tevreden!

barno
29 februari 2008, 12:33
Kijk eens op deze pagina...

BG pickups (http://www.bg-pups.com/sc.html)

Laat de plaats je niet afschrikken, je betaalt slechts 90 euro inclusief verzendkosten voor een setje. Invoerrechten hoef je niet te betalen omdat de maker zijn pakketje als 'guitarparts' met een lage waarde aangeeft.

De Phatty is een opgevoerde singlecoil zonder dat 'ie het singlecoil geluid verliest, en de Strat P90 spreekt voor zich ;) Zelf heb ik slightly overwound Vintage '60's en ik ben meer dan tevreden!

de "about BG" pagina is very funny ...

hagfan
29 februari 2008, 15:59
www.copperheadpickups.com

maak de man kenbaar wat je wilt en hij help je verder voor zo.n 95 euro custom wound pickups naar jou smaak