PDA

View Full Version : Hoi



charles
28 februari 2008, 17:31
Ik lees al een tijdje mee op dit forum, en wou me even voorstellen. Ik heet Charles, ben 36 en speel vanaf mijn viertiende gitaar. Vooral acoustisch, ik ben een grote fan van de muziek van Will Ackermann, Michael Hedges, Leo Kottke, Pierre Bensusan, enz. Maar ook Doc Watson, John Hurt en andere folk muziek vind ik goed.

Ik speel ook electrisch in een bandje, meer voor de lol dan echt om iets ermee te gaan doen (al treden we wel af en toe op). Naast gitaar speel ik ook bas en banjo (ouderwetse clawhammer, niet echt een fan van bluegrass). En een beetje piano en mandoline, al doe ik er weinig mee.

Leuk forum, altijd interessant om nieuwe dingen te leren op muziek gebied.

-------------Charles.

Blend
28 februari 2008, 17:32
welkom man! je muziekstijl klinkt goed, ik houd zelf ook van akoesties werk, en bluegrass vind ik ook gaaf!

wat voor gitaren etc heb je allemaal?

charles
28 februari 2008, 17:55
Bedankt voor je welkomswoord.

Elektrisch heb ik een Vester en een Not Not Not, allebei vrij goedkope gitaren, maar ik speel niet heel erg vaak op die dingen. Ik heb ook een Vester bas en een Hohner fretloze, de fretloze vind ik heel leuk.

Naast een oude (goedkope) acoustisch en classical gitaar, heb ik een Ibanez 12 snarige, een Martin DM en een Blueridge BR-73.

De Martin vind ik heel mooi, al is het niet een van hun duurste gitaren. De Blueridge heb ik maar een week, wou eindelijk iets beters voor fingerstyle hebben. Kon helaas geen kleinere Martin (of Taylor, Larrivee, enz.) vinden die ik op het moment kon betalen, maar de Blueridge bevalt me wel, vooral voor het geld.

Op een dag wil ik echt een Martin 000, maar dat duurt wel even...

Blend
28 februari 2008, 18:34
wat versta je onder een NOT NOT NOT gitaar? een merk, of een type á la Stagg ofzo?