PDA

View Full Version : Ben ik nou gek?



Don Capo
28 februari 2008, 16:58
Dit is toch niet een echte Ramirez? (etiket)
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=klasgit&md=details&id=88503


Die Golpeador ziet er ook beroerd opgeplakt, en volgens mij is het een studiemodel, bij lange na geen 950 eurie waard, of vergis ik mij nou?

LaurentB
28 februari 2008, 17:01
Ik herinner mij van mijn allereerste gitaarleraar (we hebben het hier over de donkere jaren zeventig) dat er broers of neven Ramirez waren of iets dergelijks, en dat hij toen hij er een wou bestellen een begeleidend briefje bij kreeg dat het hier dus wel de ene Ramirez en niet de andere betrof.

Kan het zoiets zijn?

Don Capo
28 februari 2008, 17:07
ja misschien, ik meen mij een heel ander logo te herinneren. En ze ziet er sowieso niet echt heel mooi uit, vind ik dan, lijkt mij geen echte ramirez, en 950 euro is ook weer zo'n net niet bedrag... (voor een Ramirez) pff hoe vaak kan je het woord Ramirez in 1 post kwijt zeg...

Blend
28 februari 2008, 17:20
Wel een hele mooie gitaar! Ik zou er alleen geen 950 euro voor overhebben....

Don Capo
28 februari 2008, 17:21
Vind er weinig aan.... vreselijke kleur mi.

Blend
28 februari 2008, 17:23
Vind er weinig aan.... vreselijke kleur mi.

wat vind jij dan een mooie kleur voor een flamenco/spaanse gitaar? ik vind deze kleur juist wel gaaf! en een rood-achtige bovenblad natuurlijk. Maar dit is toch ongeveer standaard?

Don Capo
28 februari 2008, 17:28
Ik ben nou eenmaal een sucker voor blanca's. Zo wit mogelijk... Ik hou ervan, of afgeragd, met scheuren en gaten, ook z'n charmes.


moet ik wel bijzeggen dat ik nooit een gitaar op uiterlijk zou kopen. Mocht deze (al dan niet echte) Ramirez ontzettend fijn spelen word ik er uiteindelijk toch wel verliefd op.

Blend
28 februari 2008, 17:31
het oog wil ook wat, maar inderdaad, blank, en evt gebruikt en versleten uiterlijk heeft zeker z'n charmes!

Pais
28 februari 2008, 19:57
Het is presies het etiket wat ik ken van de huidige generatie Ramirez. Ze beginnen al bij 800 euro en mn loco muziekshop heeft ze.
Benelly heeft trouwens het etiket op op de site staan http://www.benelly.nl/Scripts/_INCsendbinary.asp?width=280&path=/images/Ramirez/Ram107A_05.jpg

DonCapo, waarom zou het een studiemodel moeten zijn? Met de specificaties is toch niets mis en negra's zijn toch sowieso niet erg in trek voor de student?
(PS ik zie nu pas dat het geen flamenco negra maar een klassieke gitaar met slagplaatjes is. :chicken: )







het oog wil ook wat, maar inderdaad, blank, en evt gebruikt en versleten uiterlijk heeft zeker z'n charmes!

Daar is mijn gitaar op 1 of andere manier bijzonder goed in, slijten :chicken: Een paar witte slagplaatjes erop en dan is ie al helemaal gypsy

Harald
28 februari 2008, 20:45
Neem toch aan dat je een flamenco gitaar wil? Dan lijkt me deze sowieso af te vallen. Klassiek heeft een andere constructie, en op een klassieke hoort weer geen golpeador. Die zal er dus ook wel zelf op geplakt zijn.

Je had mijn oude klassieke gitaar moeten zien toen ik daar een half jaar flamenco op geprobeerd had... had niet misstaan tussen Tommy's ontlakkingskuur volgende gitaren :satisfie:

LaurentB
29 februari 2008, 08:03
Neem toch aan dat je een flamenco gitaar wil? Dan lijkt me deze sowieso af te vallen. Klassiek heeft een andere constructie, en op een klassieke hoort weer geen golpeador. Die zal er dus ook wel zelf op geplakt zijn.

Je had mijn oude klassieke gitaar moeten zien toen ik daar een half jaar flamenco op geprobeerd had... had niet misstaan tussen Tommy's ontlakkingskuur volgende gitaren :satisfie:

We hebben het hier over de fabuleuze Cimar?

Flipkoos
29 februari 2008, 08:17
Ik ben nou eenmaal een sucker voor blanca's. Zo wit mogelijk... Ik hou ervan, of afgeragd, met scheuren en gaten, ook z'n charmes.


Wiehoe! Willie Nelsons nylonsnarige Martin!
http://farm3.static.flickr.com/2189/1584649692_e843743b10.jpg

sanderz
29 februari 2008, 08:49
Het zal me niks verbazen als Martin op een dag een 'Willy Nelson Vintage Look a Like' gaat maken, met 'wear and tear' af fabriek ;)

liesje
29 februari 2008, 09:24
Die arm is ook behoorlijk "ontlakt" trouwens!! :gitarist:

Don Capo
29 februari 2008, 09:30
kan er maar 1 woord bij bedenken... GEIL!

Harald
29 februari 2008, 09:43
We hebben het hier over de fabuleuze Cimar?

Yes, met dat 'geweldige' element erin...

Flipkoos
29 februari 2008, 12:55
De Martin N-20WN signature bestaat al een tijdje, maar ik ben bang dat je m zelf moet gaan afraggen...

RAW
29 februari 2008, 14:35
Guitarras de estudio betekent toch studiegitaren?.....of ben ik nou ook gek? :satisfie:
Het Logo lijkt in ieder geval wél op het echte Ramirez Logo....maar zoiets kan je natuurlijk ook inscannen en weer in veelvoud uitprinten.....

Pais
29 februari 2008, 15:48
Zo werkt dat niet lijkt me. Spaanse gitaren hebben amper merkwaarde zoals je bij gibson enzo wel hebt. Het is handbouw en een klasse gitaar, wanneer je dat zou 'namaken', waar heel wat werk inzit, kun je beter gewoon je eigen naam in het etiket zetten!

Don Capo
29 februari 2008, 15:52
Waarom zou dat met spaanse gitaren niet gebeuren?

Vervalst wordt er ook bij Spaanse hoor, zie het verschil daar niet zo in met elektrisch...

Pais
29 februari 2008, 16:12
Waarom zou dat met spaanse gitaren niet gebeuren?

Vervalst wordt er ook bij Spaanse hoor, zie het verschil daar niet zo in met elektrisch...
Omdat het handbouw is, en geen fabriekswerk.

Don Capo
29 februari 2008, 16:15
eeehm...


I hate to burst that bubble, maar er rollen er aardig wat van de band elke dag hoor

Pais
29 februari 2008, 16:37
eeehm...


I hate to burst that bubble, maar er rollen er aardig wat van de band elke dag hoor

In deze prijsklasse van deze niet, denk ik. Al is de lage prijsklasse ramirez misschien ook wel een fabrieksgitaar, geen idee.

Mijn blanca met de nieuwwaarde van 900euro is duidelijk handwerk. En met 'duidelijk' bedoel ik iets té duidelijk :seriousf:

Don Capo
29 februari 2008, 16:39
Jahaaa natuurlijk, maar ik bedoel dat er uiteraard ook brandhoutgitaren in omloop zijn waar zo'n etiket in wordt geplakt. maar dan zijn we het in ieder geval eens. Ga ik nu maar weer eens iets nuttigs doen.

liesje
1 maart 2008, 11:13
Ga nooit een dure gitaar via marktplaats kopen zonder kenner mee te nemen!!
Een bon is in zo'n geval wel het minste wat je mag vragen.
Ten eerste: issie echt??
Ten tweede issie niet gejat??
Het blijft altijd een beetje link vind ik!!

RolandT
1 maart 2008, 11:34
Ik ben mijn Ramirez (heeft geen slagplaatje) gaan halen bij de man zelf in Madrid. Ik weet niet meer wat de juiste prijs was maar 't was wel minder dan 1000 euro.

http://www.10pont.net/rami.jpg

petrus
5 maart 2008, 11:21
Klassieke en flamenco gitaren worden zeker nagebouwd.
Natuurlijk wel als het de moeite waard is, Ramirez, Contreras, De duurdere bouwers.
Ik heb een intervieuw van Manuel Reyes uit de jaren 50, toen die net was begonnen te bouwen, dat iemand in de werkplaats kwam en vertelde dat zijn gitaren de klank hebben van een Santos Hernandez, of die er niet een kon maken met dezelfde headstock......
Reyes heeft het gelukkig niet gedaan, en is bijna net zo beroemd geworden als Santos hernandez toen ( en nog steeds ) was.

Maar waarvoor ik eigenlijk mail;
Hier zijn de etiketten van de modellen van Ramirez.
http://www.guitarrasramirez.com/english/etiquetas3En.html

Veel tokkelplezier!
Petrus

Don Capo
5 maart 2008, 11:58
Daar kunnen we wat mee, goeie link!!