PDA

View Full Version : slagplaat laten maken



Reb
28 februari 2008, 14:02
Op mijn Silhouette zit een zwaar verkleurde/verdroogde slagplaat. Deze is dus dringend aan vervanging toe. Nu kan ik bij Pickguards.us er één laten maken. Dit kost me een week of 3. Ook kan ik via de Musicman importeur hier een slagplaat bestellen. Dit kost me +/- een maand.

Al met al duurt me dit dus veel te lang. Daarom vroeg ik me af of ik niet ergens in Nederland een slagplaat kan laten maken. Gewoon een replica van mijn eigen slagplaat, maar dan natuurlijk nieuw. ;)

Mijn slagplaat staat wel op verschillende plaatsen ietswat bol door het uitdrogen. Kan hier dan nog wel een mooie replica van gemaakt worden?

Kim Wilson
28 februari 2008, 14:21
Ik heb al eens een slagplaat nagemaakt voor een ander forumlid, weet niet meer precies voor wie. Dat is best te doen.

Als je de slagplaat met dubbelzijdig tape op een plaatje mdf kunt krijgen, moet het op zich wel lukken. Als je de contouren over kunt zetten iig.

Reb
28 februari 2008, 21:43
Ok dan is het denk ik wel mogelijk. Zijn er nog bepaalde winkels die deze service verlenen? Een Silhouette pickguard bestellen bij pickguards.us duurt namelijk zo lang... :hippie:

Kim Wilson
28 februari 2008, 22:14
Geen idee. Ik denk dat een gitaarbouwer het wel kan.

ccc
28 februari 2008, 23:42
Hier gewoon bestellen, ik had er eentje op 10 dagen binnen voor een Hamer Prototype.
http://pickguards.us/pricemusicman.html


Je moet gewoon wat aandringen....

jerome
29 februari 2008, 00:40
Je kan m ook zelf maken;
1) je oude slagplaat op een plaat slagplaatmateriaal leggen.
2) 1 van de schroefgaatjes doorboren met scherp houtboortje en je oude slagplaat met een boutje (verzonken kop M3) en moertje aan het nieuwe slagplaatmateriaal vastmaken
3) Nog een schroefgaatje doorboren en nog een M3 boutje en moertje vastmaken.
4) Nu kan de slagplaat niet meer verschuiven en nu kan je alle schroefgaatjes doorboren.
5) alle overige gaten van de potmeters en schakelaars boren (ook met scherpe houtboren)
6) Slagplaat aftekenen met waterproof viltstift (fine liner)
7) originele slagplaat loshalen en nieuwe slagplaat met figuurzaag uitzagen.
8 Randen en elementgaten afwerken met fijne metaalvijl en schuurblokje
9) Schroefgaten verzinken met verzinkboor

Het is even een klusje maar dan heb je ook wel wat....