PDA

View Full Version : Ik haat ukeleles



Izegrim
28 februari 2008, 13:49
Ik kan er niks aan doen. Schuld van m'n ouders. Toen ik vijf was wilde ik dolgraag een gitaar voor sinterklaas. Geen Transformers of He-Man, nee een eenvoudige akoestische gitaar. De moeder van mijn best vriendje had er ook een en die stond in een open stemming. Met nylon snaren kon ik met m'n kleine vingertjes er nog wat leuke klanken uit halen.

Het was sinterklaas. Ik was met mijn twee zusjes en mijn ouders en opa en oma van mijn vader's kant in een grauwe bungalow van Sporthuis Centrum de hens in een open haardblok aan het zetten toen er op de deur gebonkt werd. Grote jute zak met kadootjes! Naast onzinnige dingen waar je een kind niet blij mee krijgt (sokken, pyama, zelf gebreide trui met een BMX erop die iedere moeder bij mij op school voor haar blaag uit de libelle gerukt had) zat er ook een grote platte doos bij. Toen het papier eraf was sloeg de teleurstelling in als een bom! Het was een kaboutergitaar... Ik janken zoals alleen vijfjarigen dat kunnen doen. Mijn ouders namen mijn ambitie niet serieus. Bovendien kon niemand het ding stemmen en het klonk bij lange na niet zo vol en resonant als de gitaar van de moeder van mijn vriendje.

Ik mocht verdomme ook al niet op voetbal. En na blokfluitles moest ik keyboard (??!!!) leren spelen wat me geen zak interesseerde. Dat moest ik ff kwijt. Het zit me al 24 jaar dwars. Ik ben nu 29 en ik heb 4 jaar geleden mijn eerste gitaar gekocht. Daarvoor heb ik jaren getwijfeld omdat ik zo teleurgesteld was dat ik het als kindeke niet mocht leren, dat toen ik het huis uit ging ik mezelf te oud vond.

Life sucks... en toen ging ik toch gitaar spelen :blast:

Luke-wannabe
28 februari 2008, 14:33
Fijn dat je over je trauma heen bent gekomen.
Bevalt het gitaren een beetje?

Makor1966
28 februari 2008, 14:44
Go Izegrim Go!! Goed dat je het toch weer hebt opgepakt :)

Izegrim
28 februari 2008, 15:01
Dank je jongens... (snik) Het gaat al een beetje beter.

Makor1966
28 februari 2008, 15:08
Haha ik heb ook eens een ukelele gekregen van de sint...
is later allemaal goed gekomen met het instrumentarium :rockon:

Tho
28 februari 2008, 16:04
met een Ukelele over je Fireball! :rockon:

freekick
28 februari 2008, 16:37
Maar ...er was toch een open haard in die Sporthuiscentrumhut??

Kim Wilson
28 februari 2008, 16:39
Maar ...er was toch een open haard in die Sporthuiscentrumhut??
Ja, maar daar mag je alleen speciale geperste haardblokken in opfikken. Geen ukeleles...

Blend
28 februari 2008, 18:24
met een Ukelele over je Fireball! :rockon:

jeah, met een dikke distortion en een delay over je ukelele maak je een nieuwe 2008 trend!

trouwens, ukelele's zijn gewoon kut, de mijne heeft ook een foute intonatie, speelt kut, etc etc...

Kim Wilson
28 februari 2008, 19:11
jeah, met een dikke distortion en een delay over je ukelele maak je een nieuwe 2008 trend!

trouwens, ukelele's zijn gewoon kut, de mijne heeft ook een foute intonatie, speelt kut, etc etc...
Wat voor merk heeft dat ding?

hendrix2
28 februari 2008, 19:28
Tuurlijk zijn ukeleles kut... zeker omdat iedereen er eentje van 50 euro koopt. Voor een echt goede ukelele betaal je algauw 500-1000 euro en een top instrument gaat zelf nog veel hoger in prijs. Je mag niet vergeten dat die 50 euro dingetjes eigenlijk speelgoed zijn. Die zijn maar goed te intoneren tot de eerste 4 frets ofzo. Maar ukelele kan echt heel mooi zijn en heel goed klinken. Als ik eens wat geld teveel heb komt er zeker nog een leuke uke bij.

Blend
28 februari 2008, 20:04
Wat voor merk heeft dat ding?

motion geloof ik.

Kim Wilson
28 februari 2008, 22:16
motion geloof ik.
Ja precies. Wat Hendrix zegt dus. :satisfie:

Luke-wannabe
28 februari 2008, 23:44
motion geloof ik.
Die heb ik ook!
Leuk ding om wat op te 'spelen' inderdaad.

fretboardtoash
29 februari 2008, 13:46
met een Ukelele over je Fireball! :rockon:

smij gaat hij liever met n fireball over z'n ukelelijk

iWishmaster
1 maart 2008, 03:56
Tuurlijk zijn ukeleles kut... zeker omdat iedereen er eentje van 50 euro koopt. Voor een echt goede ukelele betaal je algauw 500-1000 euro en een top instrument gaat zelf nog veel hoger in prijs. Je mag niet vergeten dat die 50 euro dingetjes eigenlijk speelgoed zijn. Die zijn maar goed te intoneren tot de eerste 4 frets ofzo. Maar ukelele kan echt heel mooi zijn en heel goed klinken. Als ik eens wat geld teveel heb komt er zeker nog een leuke uke bij.
Haha, je bevestigd hier echt precies mijn gedachte!

Alleen of ik nu een ukelele van 500 of 50 euro zie liggen, het lijkt allemaal speelgoed :hippie:

hendrix2
1 maart 2008, 13:13
Toch niet allemaal hoor ;)

http://www.meleukulele.com/shopping/uploadimages/koatenor6large.JPG

http://www.meleukulele.com/shopping/uploadimages/zzzzzsM.jpg

http://www.meleukulele.com/shopping/uploadimages/ZZZm2M.jpg

deze zijn stuk voor stuk wel duurder dan 50 euro... (zelf duurder dan 500) maar het zijn tenminste echte ukeleles

hugo123
1 maart 2008, 13:58
Die double-neck...Geweldig! :seriousf:

freekick
1 maart 2008, 14:41
@ Hendrix2

Mooie plaatjes!
Heb je er ook wat tekst en uitleg bij?

Zoals houtsoorten, merk, prijs en
waartoe dient die catamaran?

Javaca
1 maart 2008, 16:19
Een ukelele is wel degelijk een serieus instrument. Het is jammer dat er zoveel brol verkocht wordt, maar vanaf een euro of 50 zijn er al aardige instrumentjes verkrijgbaar.

Als je eens kijkt naar ukeleles van Oscar Schmidt en Brüko vind je leuke instrumenten voor een leuke prijs.

Om te zien wat je met een ukelele kan zou je eens moeten gaan kijken naar een optreden van het Ukologisch Museum (Belgie) of Klein Leed www.kleinleed.nl (http://www.kleinleed.nl)

hendrix2
1 maart 2008, 18:12
@ Hendrix2

Mooie plaatjes!
Heb je er ook wat tekst en uitleg bij?

Zoals houtsoorten, merk, prijs en
waartoe dient die catamaran?
Ze zijn stuk voor stuk + 500$, de eerste is koa, de andere weet ik zo niet meer, maar hier op volgende site staat de uitleg

http://www.meleukulele.com/

freekick
2 maart 2008, 13:45
Dit zijn inderdaad geen kaboutergitaartjes!
Dacht eigenlijk dat ze uit je privecollectie kwamen.
Site had ik nog niet gezien. Waarvoor dank.

hendrix2
2 maart 2008, 15:36
Dit zijn inderdaad geen kaboutergitaartjes!
Dacht eigenlijk dat ze uit je privecollectie kwamen.
Site had ik nog niet gezien. Waarvoor dank.
Kwamen ze maar uit m'n privecollectie :(

Ukelele is het volgende op mijn verlanglijstje. Wou eerst m'n mandoline kopen, die heb ik nu, dus even doorsparen en dan een leuke uke bestellen (wel jammer dat het nergens uit te testen valt).

Javaca
2 maart 2008, 16:20
Mike Leroy Shop in Boom heeft een paar mooie Oskar Schmidt ukes liggen.

rinaldo
2 augustus 2008, 23:02
mele ukelele, doet me een beetje denken aan een enorme lompe dorpsgenoot van mij met de weluidende naam ..... joeke melle..... hahahaha joeke melle op de ukelele :seriousf: