PDA

View Full Version : floorboard uit de US of A ?



FNaRK
28 februari 2008, 12:47
aloha
ben sinds kort in het bezit van een Digitech GSP1101
en nu is ook de Control 2 uit ! (midi floorboard)
Nu wil ik 'm graag in de States bestellen (lage dollar :sssh: ) maar:
de meeste shippen niet naar het buitenland
of berekenen hoge bedragen voor shipments.

Wie heeft er goede ervaringen en met welke shop ?

morris
28 februari 2008, 13:14
www.sweetwater.com

superservice en ongeloofelijk snel.

FNaRK
28 februari 2008, 13:33
www.sweetwater.com (http://www.sweetwater.com/)

superservice en ongeloofelijk snel.

ok,
ik zie alleen dat ik telefonisch moet bestellen



We want to make sure international customers receive the same high level of service our US customers enjoy. If you're ordering from outside the US, please do NOT place an online order. Instead, call us at 00-1-260-432-8176 (1-800-222-4700 in Canada) to speak to a Sales Engineer who can help you order. Sweetwater Sales Engineers are knowledgeable about the various manufacturer agreements and pricing issues that might be in effect, and they can ensure your order is handled accurately and efficiently

LordRiffenstein
28 februari 2008, 13:51
Mail nr robert _williams @ sweetwater DOT com met de groeten van Morris en mezelf enhet komt helemaal goed :)

FNaRK
28 februari 2008, 15:14
heb een mail gestuurd,
ben benieuwd

Thx anyway voor de tip !

FNaRK
28 februari 2008, 17:28
mail(s) verstuurd en ontvangen
en volgens mij heb ik 'm nu besteld :nervous:

Hoe staat de $$ trouwens t.o van de €
dacht iets van 0,7

Realeigo
28 februari 2008, 17:29
1 euro is nu ong 1,49

paulbekkers
28 februari 2008, 17:37
mail(s) verstuurd en ontvangen
en volgens mij heb ik 'm nu besteld :nervous:

Hoe staat de $$ trouwens t.o van de €
dacht iets van 0,7

Wat kost dat verzenden nou?

B_2_the_a
28 februari 2008, 18:08
€ 1,- = $ 1,54
gister dan

Realeigo
28 februari 2008, 19:08
wow das een snelle stijging.. laats was t nog 1.49 en dat was al de hoogste stand ooit.

B_2_the_a
28 februari 2008, 20:53
excuses

het is 1,5121

BeeJee
29 februari 2008, 01:01
Ik ben ook wel benieuwd wat je nu in totaal kwijt bent als je zoiets importeert uit de VS. aankoopprijs+shipping+invoertax: op wat voor bedrag moet je rekenen bij die laatste twee?

artnaz
29 februari 2008, 01:13
Extra douane kosten zijn 22.2%, en dat gaat over het hele bedrag incl. verzending. Shipping costs varieert afhankelijk van de grootte, gewicht, hoe snel je hem wilt ontvangen, etc.

En de actuele koers kun je hier vinden: http://ppcalc.com/

FNaRK
4 maart 2008, 17:02
unit wordt verscheept as we speak 8-)

zou eind van de week binnen moeten zijn

Sj03rd
4 maart 2008, 17:13
als ie niet oneindig lang bij de douane blijft liggen....gasten worden steeds trager daar, maar dat zal ook wel zijn omdat iedereen massaal in amerika bestelt nu....
succes ermee!

artnaz
4 maart 2008, 17:42
als ie niet oneindig lang bij de douane blijft liggen....gasten worden steeds trager daar, maar dat zal ook wel zijn omdat iedereen massaal in amerika bestelt nu....
succes ermee!Inderdaad. Als ik ze track, is het bijna altijd de volgende dag al in Nederland. Maar het duurt echter nog een week voor ik het thuis heb. Best ironisch eigenlijk, dat het internationale gedeelte een dagje duurt, en het nationale een week...

Wat ik me trouwens afvraag is hoe de douane te werk gaat. Maken ze ze alle pakketjes open om te controleren of niet?

Sj03rd
5 maart 2008, 03:27
Inderdaad. Als ik ze track, is het bijna altijd de volgende dag al in Nederland. Maar het duurt echter nog een week voor ik het thuis heb. Best ironisch eigenlijk, dat het internationale gedeelte een dagje duurt, en het nationale een week...

Wat ik me trouwens afvraag is hoe de douane te werk gaat. Maken ze ze alle pakketjes open om te controleren of niet?

volgens mij wel, ze hebben me laatst zelfs een keer gebeld over een gitaar (de Suhr), die werd opgestuurd door een vriendin van me en ze wilden weten of ik een rekening van ebay had voor de waarde want hij had een hele lage opgegeven waarde....:D maar die rekening had ik natuurlijk niet...
maargoed, blijkt dat ze steeds meer hun best doen!

Kaboemba
5 maart 2008, 08:05
als ie niet oneindig lang bij de douane blijft liggen....gasten worden steeds trager daar, maar dat zal ook wel zijn omdat iedereen massaal in amerika bestelt nu....
succes ermee!

Gasten worden daar helemaal niet trager, verzendbedrijven zeggen dat het aan de douane ligt maar dat schijnt vaak helemaal niet zo te zijn (volgens horen zeggen uit douane bronnen).

FNaRK
10 maart 2008, 22:45
hij is binnen :cooler:

artnaz
10 maart 2008, 22:49
Gasten worden daar helemaal niet trager, verzendbedrijven zeggen dat het aan de douane ligt maar dat schijnt vaak helemaal niet zo te zijn (volgens horen zeggen uit douane bronnen).Bij de USPS trackingen zijn mijn spullen meestal de volgende dag al in Nederland (soms duurt het twee dagen), om vervolgens meer dan een week bij de douane te liggen. Dus volgens mij ligt het wel aan de douane... Verzenden binnen NL duurt trouwens ook maar een dag meestal.

@FNaRK: Proficiat! Kun je eindelijk afstand van je Digitech nemen, en de vele geïnteresseerden blij maken!

FNaRK
10 maart 2008, 22:55
6 dagen van de US of A naar Delft

ben vanhoof
10 maart 2008, 23:06
Hoeveel heb je er nu mee uitgespaard tegenover als je hem in duitsland ofzo besteld had?

FNaRK
11 maart 2008, 09:53
ik heb eigenlijk geen idee :stop:
ik denk een paar tientjes, afhankelijk van de wisselkoers. Ik wacht nu ook met smart op de VISA afrekening .

Het ging me ook niet alleen om de prijs. Dit midipedaal is in Nederland (Europa) momenteel slecht te verkrijgen

FNaRK
27 maart 2008, 21:05
eindafrekening is binnen,

pedaal was $270 , $35 shipping and handling, totaal dus $305
kost me €203 euro
plus de BTW naheffingen van €55

JorikDekkers
28 maart 2008, 11:24
feauteaus?

dml
30 maart 2008, 17:40
Aha, dat geeft een aardig beeld van hoe de "verhoudingen" op dit moment liggen tussen bestellen in de USA en bestellen in (bijvoorbeeld) Duitsland.

USA: € 258,-
D: € 276,-

Okay, de Control 2 is hier in Europa nog nauwelijks te krijgen.......

FNaRK
31 maart 2008, 14:01
Aha, dat geeft een aardig beeld van hoe de "verhoudingen" op dit moment liggen tussen bestellen in de USA en bestellen in (bijvoorbeeld) Duitsland.

USA: € 258,-
D: € 276,-

Okay, de Control 2 is hier in Europa nog nauwelijks te krijgen.......

klopt, scheelt niet heel erg veel, maar de Control 2 was idd nog nergens te krijgen. In Duitsland staat 'ie wel op de verschillende muzieksites maar nog niet leverbaar.
In Nederland staat 'ie bij Peter Verspuij trouwens voor 329,-

dml
31 maart 2008, 16:53
Ik ga morgen even bij Verspuy langs, ben nog steeds erg benieuwd naar de GSP1101, ervan uitgaande dat hij 'm daadwerkelijk heeft staan.

FNaRK
31 maart 2008, 17:08
zou je dan niet ff eerst bellen :stop:

dml
31 maart 2008, 22:53
Ben morgen sowieso in Rotterdam dus ik rij wel even langs.

timkermans
31 maart 2008, 23:19
En???? Hoe issie? Deftig materiaal? Wat zijn de midi-eigenschappen?

grtjs

dml
1 april 2008, 19:53
Nou, komt 'ie.

Heb zo'n anderhalf uur in het testhok bij Verspuy gezeten. De GSP heb ik op twee manieren getest, ik wilde drie maar door een "storing" was de derde optie niet mogelijk.
Via de Power Amp IN van een Fender Blues Deluxe, via een Engl 2x60 watt buizen poweramp (typenummer ben ik even kwijt) naar twee Ashdown 4x12" cabs, stereo en als derde via een koptelefoon. Ook heb ik twee gitaren gebruikt: een Cort met twee HB's en een standaard Strat.

Bij het aansluiten van de koptelefoon kwam er gelijk een hoop geknetter te voorschijn. Na uit en aan was dit niet weg, bleef ook per preset hetzelfde. Waarschijnlijk een software foutje? Wel was de preset normaal te horen, maar met geknetter er doorheen. Jammer, gelijk al een minpuntje. Ik heb in het Global menu gelijk de Cab simulator uitgezet, en de Global EQ neutraal zodat het signaal zo neutraal mogelijk naar de buizenversterking gaat.

Wat gelijk opviel waren de goede factory presets. Waar Line6 meestal de grenzen van het toelaatbare overschreidt, als het gaat om toonregeling, klinken de presets van de GSP direct erg bruikbaar, zowel via de Engl als de Fender. De ampmodels klinken zonder toevoeging van andere effecten ook gewoon goed, je kan prima zonder een extra EQ. Bij sommige ampmodels waren de onderlinge verschillen tussen de elementen niet zo heel goed hoorbaar. De effecten zijn ook prima, galm is top, delay ook, de effecten hebben in alle gevallen niet veel parameters dus dat werkt op zich wel lekker snel. Maar wat de boel weer enorm vertraagt, is de bediening. Je kan niet even snel een effect selecteren en de parameters veranderen, je moet altijd weer terug in het menu dus volgens een boomstructuur, zoals je dat van Windows gewend zal zijn.

Overall vond ik 'm niet echt bijzonder, ik had er meer van verwacht, ik werd niet weggeblazen, a.j.b.w.i.b. Begrijp me niet verkeerd, hij klinkt goed, de ampmodels zijn goed, de effecten zijn goed tot uitstekend, je hebt heel snel een goed geluid, niet (te) veel parameters. Maar ondanks dat, viel vooral de bediening mij tegen. Het grote scherm is overigens wel overzichtelijk en duidelijk.

FNaRK
1 april 2008, 21:26
dat van die koptelefoon is bekend, schijnt een slechte serie te zijn en die apparaten worden ook door Digitech gerepareerd.

weet eigenlijk niet of die van mij ook stoort op de koptelefoon, gebruik 'm ws toch nooit...

Global EQ moet je eigenlijk ook altijd uit / neutraal zetten, is handig als je tijdens een gig moet aanpassen (zaal akoestiek, geleende cabinetten etc.)

FX aanpassen ?? EDIT even ingedrukt houden en gewenste FX kiezen, sneller kan ik het niet bedenken.

dml
2 april 2008, 08:44
Jij als fervent ex-2112/2120-gebruiker zou toch moeten weten dat dedicated effect-knopjes toch sneller werken? Tuurlijk, de 1101 is een compact apparaat en de meest belangrijke functies (de preamp) zijn direct toegankelijk.

Wat ik ook miste, maar misschien heb ik daar overheen gekeken, zijn bepaalde functies die specifiek voor bepaalde amps gelden, zoals bijvoorbeeld een Bright-switch (of -input) en verschillende channelmodes bij bijv. het Rectifier-model (sowieso maar één "kanaal" voorhanden?).