PDA

View Full Version : had nog wat onderdelen liggen.



wietse
28 februari 2008, 10:52
ontdekte eergisteren bij mij in de kelder nog een lijk van een oude jazzer, was het ding helemaal vergeten, waarschijnlijk daar heen geschoven tijdens een grote schoonmaak vlak voor m'n verjaardag.
en aangezien ik niet vaak in de kelder kom had ik er nooit meer aan gedacht, maar goed vond hem dus nu en maar weer iets van gemaakt.
ding was helemaal geplunderd alleen tailpiece,tuners en brug waren er nog verder allemaal gaten erin voor de controls, had dat ding een keer voor 15 euro op een rommelmarkt gekocht vanwege de tuners (schaller 6 in lijn) en brug.
vond ik nu toch wat zonde om hem daarvoor te strippen, want de hals is nog goed recht, bijzonder voor een oude jazzer zonder halspen, en het fretwerk is nog netjes.
en het is verder een mooie gitaar.
dus dit is hem geworden,
http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/allegaartjewall.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/allegaartjemercy.jpg
allemaal met onderdelen die ik nog in de bakken had liggen, halselement van een oude teisco, brugelement van een guyatone, slagplaatje zelf gemaakt, en alles aan elkaar gesoldeerd.
alleen de electronica weer op z'n plaats te krijgen is altijd een klote klusje, is gelukt na heel wat gevloek en gescheld, en tot m'n vreugde werkt alles ook nog redelijk bromvrij, alleen het halselement is nogal wat luider dan het brug element dat is wat jammer.
ik ben er wel tevreden over, denk persoonlijk niet dat ik hem houd als verzamelaar is hij me niet origineel genoeg maar dat zal iemand anders er niet van weerhouden die daar niet om geeft om hem te kopen.
maar wie weet tik ik in veenendaal nog een paar gelijke elementjes op de kop uit de juiste periode en dan mag hij alsnog blijven.
dus geef hem eerst nog het voordeel van de twijfel.

Rinze
28 februari 2008, 10:56
Grappig ding, kun je de elementen niet gewoon verwisselen (met wat meer gescheld en gevloek)?

sjoerd5
28 februari 2008, 11:10
Ik vind hem zo juist iets hebben.
Ik geef 20 :cooler: :seriousf:

wietse
28 februari 2008, 11:11
Grappig ding, kun je de elementen niet gewoon verwisselen (met wat meer gescheld en gevloek)?

kan maar dan moet ik ook weer een nieuwe slagplaat maken, en dat spul is nu net op.

frekie
28 februari 2008, 11:30
Ja prutsen met electronica op een hollowbody daar word je niet vrolijk van. Ik bind altijd touwtjes aan de pots enz. voordat ik de hele boel door de F gaten naar buiten sleur. Nieuwe pots enz. weer vastbinden aan de touwtjes. De hele boel weer naar binnen trekken. En dan nog vloeken enz. :speed:
Heb een tijdje geleden mijn RW jazzer uitgerust met een GFS crunchy paf bij de nek, 1 volpot en verder nix. Als ik de poen ervoor heb zet ik er misschien nog wel eens een boetiek jazz element in, Benedetto ofzo. Acoustisch klinkt ie erg goed vind ik met een setje 012 Thomastik erop.
Mooi gedaan Wietse zoals gewoonlijk. :rockon:

bass blom
28 februari 2008, 11:39
koel ding wietse, inlays doen aan hofner denken.

wietse
28 februari 2008, 11:55
Ik bind altijd touwtjes aan de pots enz. voordat ik de hele boel door de F gaten naar buiten sleur.


en dat was iets wat ik nu net niet kon doen omdat het ding al leeg was, dus met een oude snaar en ducktape is het gelukt.
hoogtepunt was toen de hele slagplaat met elementen er aan vast die ik rechtop in het andere f gat had gezet,(in de veronderstelling die kan daar toch niet verder) zodat het ding niet steeds weggleed en viel en dus de draden aantrok, in de gitaar gleed, en probeer het er dan maar weer eens uit te halen.
de draden zitten dan net niet daar waar je ze wilt hebben in zo'n geval.

Noid
28 februari 2008, 18:53
hoogtepunt was toen de hele slagplaat met elementen er aan vast ... in de gitaar gleed, en probeer het er dan maar weer eens uit te halen.:) Zeer herkenbaar.

Mooie gitaar, is je kelder zo droog dat het hout er geen last van heeft gehad om daar te liggen? Mazzel trouwens dat die brug er nog bij was, want dat is een mooi ding. Zo'n guyatone element heb ik ook op een gitaar (waarschijnlijk een guyatone) zitten. Ik vind het een fijn element met een prettige klank, vooral voor het cleane werk en spel met een randje.

pueblo
28 februari 2008, 19:03
van wat is dat bovenblad, ziet er wat uit als naaldboomhout

Zjef
28 februari 2008, 22:22
Dat ziet er een mooi gitaartje uit. Ik vraag me af hoe het klinkt... Ik hoop zoals het er uit ziet: niet alledaags maar wel mooi :)

wietse
29 februari 2008, 00:36
:) Zeer herkenbaar.

Mooie gitaar, is je kelder zo droog dat het hout er geen last van heeft gehad om daar te liggen? Mazzel trouwens dat die brug er nog bij was, want dat is een mooi ding. Zo'n guyatone element heb ik ook op een gitaar (waarschijnlijk een guyatone) zitten. Ik vind het een fijn element met een prettige klank, vooral voor het cleane werk en spel met een randje.

mijn kelder is inderdaad erg droog, klein maar droog heb er slechts 1 keer vocht in gehad en dat is jaren geleden toen er in een uurtje tijd 90mm regen viel.
die brug is niet origineel maar hagelnieuw volgens mij, moest zelfs nog groefjes in de zadels vijlen, denk dat daarom het restauratie idee van de vorige eigenaar is gestrand, wist het ding dus met geen mogelijkheid bespeelbaar te krijgen.

de soort hout? hou het maar op volledig triplex :D.

Javaca
29 februari 2008, 23:10
Leuk ding Wietse.
Anders gewoon mee nemen naar 't Veen en hem daar slijten?


Voor die pots in een hollowbody gebruik ik meestal een stapelzetter (vioolbouwersgereedschap) om de boel te helpen manouvreren.

meneerrobin
4 maart 2008, 15:42
ik vind hem ronduit prachtig!
Dit is toch wel een heel mooie voor zo'n prijsje!

Robin

jonesd
4 maart 2008, 16:27
Ik vind het ook een prachtding.

wietse
7 maart 2008, 09:05
Ik vind het ook een prachtding.

en toch heb ik besloten om hem nog wat aan te passen, die 1 tone pot zorgde voor problemen en de onbalans tussen de elementen stond me niet aan, dus nu is het dit geworden.
http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/ratjetoebody2.jpg

beetje meer de standaard gibson config maar werkt veel beter en is veel praktischer, alleen om de elementschakelaar op z'n plaats te krijgen dat viel niet mee.
en nu de elementen van plaats verwisseld zijn is de balans ook weer goed brug is wat luider dan hals maar niet bijzonder veel.

nu is hij mooi klaar voor morgen in eelde, effe afwachten wat ik er voor vang is altijd een probleem om een goede prijs te bedenken voor zo'n samenraapsel.(zet in ieder geval hoog in :D)

Saf
8 maart 2008, 21:27
susces dan in eelde. ziet er wel erg grappig uit Wietse.

wietse
9 maart 2008, 18:25
susces dan in eelde. ziet er wel erg grappig uit Wietse.

ach heb goed verkocht in eelde, paste weer veel beter in de auto dan toen ik er heen reed.
veel belangstelling voor deze gitaar maar die krentenkakkers daar vonden 90 euro te duur, dus hij is weer mee naar huis gekomen.

Saf
9 maart 2008, 19:15
90 euro valt toch wel mee dacht i kzo, zeekr gezie nde losse onderdelen die erop zitten. Ach ja volgende keer beter. Sta/ga je toevallig naar veendaal?

wietse
10 maart 2008, 21:02
90 euro valt toch wel mee dacht i kzo, zeekr gezie nde losse onderdelen die erop zitten. Ach ja volgende keer beter. Sta/ga je toevallig naar veendaal?

dat dacht ik ook, een origineel teisco element is best wel gezocht, dus daarom zak ik ook niet in prijs.
ga inderdaad naar veenendaal toe, heb nog wat spul voor lordbizarre, wie weet vind ik er wel weer een leuk opknappertje of wat onderdelen, zoek voor een vriend van me nog een hofner pickup namelijk.

Saf
10 maart 2008, 21:52
leuke man, ivan. mocht hem jaren terug eens ontmoeten bij mij thuis toen ik net begon met verzamelen en verkopen etc. Verzamelt hij nog steed ook veel oostblok spul heb nog een orfeus sg staan. Weet niet zo goed wat ik er mee aan moet en wat ik er voor kan vragen.

Ga denk ik dit jaar ook naar veenendaal ben benieuwd ben er nooit geweest.