PDA

View Full Version : 2 vraagjes LC Bulldog



Robin.ke
27 februari 2008, 22:25
Heb voor weinig een nieuwe London City Bulldog op de kop kunnen tikken.
Ik ben er vanavond even mee aan het testen geweest en dat heeft geresulteerd in 2 vragen:
- Er zitten 3 speaker aansluitingen op: 1x 16 Ohm (duidelijk) en 2x "4 & 8 ohm parallel Jack". Daarnaast heeft hij een schakelaar waarmee ik de laatste 2 kan schakelen tussen 4 en 8 ohm. Hoe moet ik dit nu zien ? Als ik bv. 2x een 8 ohm speaker aansluit moet de schakelaar dan op 8 of 4 ohm staan ?(als de jacks inwendig met elkaar zijn doorverbonden, dan zou ik zeggen 4 ohm). Ik kan het uit de handleiding niet halen en schema's of veel info is er op internet niet te vinden over deze amp.
- Daarnaast ruist (krast) hij behoorlijk op het cleane kanaal. Waarschijnlijk een slechte kwaliteit preamp buis? Weet iemand welke buizen voor het cleane kanaal zijn, zodat ik ze kan uitwisselen. Of nog beter: weet/heeft iemand een schema van deze amp ?

ben vanhoof
27 februari 2008, 23:33
Sluit je 2 cabinets van 8 ohm aan zet je idd de schakelaar op 4 ohm (intern parallel). Toen ik nog een bulldog had heb ik lang met verkeerde ohmages gespeeld, dus echt kwaad kan het niet. Ik heb een tijdje geleden de importeur jic gemailt voor een schema, maar heb niets terug gekregen. Ik veronderstel dat het schema niet veel afwijkt van een marshall achtige ...

Robin.ke
28 februari 2008, 19:01
Dankje Ben, blaas ik in ieder geval niet de trafo er gelijk uit.
Het verhaal van de pre-amp buisjes vogel ik wel uit.
Weet je (of iemand anders) misschien ook wat voor schakelaar ik nodig heb om tussen de kanalen te schakelen ? Is dat een veer-retour (puls) schakelaar, of een echte om-schakelaar. Is dat overigens een mono jack of stereo met dubbele schakelfunctie.
Er zit echt een crappy handleiding bij van 4 A4-tjes, dus daar kan ik het niet vinden.

ben vanhoof
28 februari 2008, 21:41
Die handleiding stelt idd niets voor... Je kan de amp schakelen met elke normale jack schakelaar. De amp heeft 2 schakel inputs, eentje voor de kanalen en de gains, een andere voor de boost en de reverb. Wil je beide functies van elke input schakelen, zal je voor een stereo switch moeten gaan zien. Een normale marshall 2 button footswitch werkt dus ook.

Er bestaan Londen city footswitches, maar die zijn dikwijls out of stock. En de wachttijden zijn enorm lang, ik heb op de mijne een half jaar gewacht en heb uiteindelijk maar een andere footswitch gekocht waar ik ook alles me kon schakelen.

pasqual
29 februari 2008, 09:41
@Ben: wat voor een footswitch is dat dan wat jij gebruikt? ik heb er wel een besteld maar ik ben niet van plan om er een half jaar op te wachten.

verder ga ik deze week een cabinet bestellen die ik zowel mono als stereo kan schakelen. als ik de paralelle outputs gebruik, moet ik 'm dan op 4 ohm of op 8 ohm zetten? ( ik weet nog niet welke ik ga kopen ).

is er iemand die weet of er een behoorlijk schema is te krijgen met beschrijving van de buizen etc.... bij JIC geven ze geen antwoord op deze vraag.

groeten Pasqual.

ben vanhoof
29 februari 2008, 15:17
Ik had een boston 4 button footswitch (http://www.schoolvoorimprovisatie.nl/?Webwinkel:Effecten:Boston_4_footswitch), nu speelt onze andere gitarist ermee. Maar eigenlijk is een 2 button meer dan genoeg omdat ik enkel kanaal en gain schakelde. Zoals ik al zei, elke footswitch met een mono of stereo jack zal werken. Het hangt er maar vanaf wat je wilt schakelen en of je er graag ledjes bij hebt.

Het LC cabinet is stereo schakelbaar maar dat is enkel goed voor als je met een stereo poweramp speelt en dat is de bulldog niet... Heb je bv twee 8 ohm cabinets (bv stereo helften van het londen city cabinet) dan schakel je de amp op 4 ohm (1/8 + 1/8 = 1/4).

pasqual
29 februari 2008, 16:17
oké Ben, bedankt voor de info. het wordt in ieder geval niet de bijbehorende LC cabinet. ik vond 'm niet slecht klinken maar ik miste iets bas in het geluid.

groeten Pasqual.

Robin.ke
29 februari 2008, 19:34
Ik heb een schema gekregen van JIC !!! :dance:

Wie bied :)

Heb er even overheen zitten kijken, maar kan nog niet ontdekken van welke amp dit een kopie is. Ik kan me niet voorstellen dat dit volledig in huis is ontwikkeld aangezien hij made in China is.... 2x 12AX7, 2x 12AT7 en natuurlijk 4x EL34. Daarnaast komt ook de JRC 4558 nog een keer voorbij.
Als iemand interesse heeft in het schema laat dan maar even weten.

Footswitch is overigens ook uit voorraad leverbaar bij JIC, adviesprijs is € 31,-.

Robin.ke
29 februari 2008, 22:29
Na nadere bestudering van het schema en wat ge-google ben ik er voor 99% van overtuigd dat het een (kopie van een) Madison Divinity II is. Buizenbezetting is exact het zelfde en ook alle aansluitingen en instelpots komen overeen. Afmetingen en zelfs de potmeterknoppen lijken overeen te komen. Het zou me niets verbazen dat ze van de zelfde productielijn afrollen.