PDA

View Full Version : Ibanez GRX 70



tatjana
27 februari 2008, 21:03
ja alweer een noob :P
ik wou dus een gitaar aanschaffen en kan voor (volgens mij) een goede prijs een Ibanez GRX 70 overnemen van een vriend.
heeft iemand misschien ervaring met deze gitaar ofzo?

Blend
27 februari 2008, 21:20
ja alweer een noob :P
ik wou dus een gitaar aanschaffen en kan voor (volgens mij) een goede prijs een Ibanez GRX 70 overnemen van een vriend.
heeft iemand misschien ervaring met deze gitaar ofzo?

ligt eraan waar je 'm wilt voor gaan gebruiken. als aanmakblokje voor het haardvuur is die uitermate geschikt, alleen wel erg prijzig. als honkbalknuppel gaat-ie er ook wel mee door. wat je zeker niet moet doen: die Ibanez als gitaar gaan gebruiken, dat gaat je nog vies tegenvallen.

tatjana
27 februari 2008, 21:23
ligt eraan waar je 'm wilt voor gaan gebruiken. als aanmakblokje voor het haardvuur is die uitermate geschikt, alleen wel erg prijzig. als honkbalknuppel gaat-ie er ook wel mee door. wat je zeker niet moet doen: die Ibanez als gitaar gaan gebruiken, dat gaat je nog vies tegenvallen.

oke dan weet ik in elk geval dat k dat beter niet kan doen :P
dan maar een andere zoeken :hippie:

bass blom
27 februari 2008, 21:30
tatjanajaja :eek:

tatjana
27 februari 2008, 21:35
tatjanajaja :eek:

ja zo heet ik :P
hoezo? XD

Ibanez666
27 februari 2008, 21:37
ja zo heet ik :P
hoezo? XD


de mannen hier raken nogal gauw van slag als er iets vrouwelijks (naam of persoon) op het forum verschijnt, niks van aantrekken :-)

tatjana
27 februari 2008, 21:39
de mannen hier raken nogal gauw van slag als er iets vrouwelijks (naam of persoon) op het forum verschijnt, niks van aantrekken :-)

daar zullen ze wel mee moeten leren leven denk ik zo (A)

bass blom
27 februari 2008, 21:39
heb iwa al geroepen, komt helemaal goud :satisfie:

tatjana
27 februari 2008, 21:43
heb iwa al geroepen, komt helemaal goud :satisfie:

haha k kan ze hier echt wel aan :rockon: ;)

Ibanez666
27 februari 2008, 21:44
heb iwa al geroepen, komt helemaal goud :satisfie:

owjee is die niet in zijn hormonen explosie fase of zo? Of zijn gitaristen dat niet sowieso op elke leeftijd? ;-)

bass blom
27 februari 2008, 21:47
gitaar spelen IS hormonen laten exploderen :sssh:

Ibanez666
27 februari 2008, 21:54
gitaar spelen IS hormonen laten exploderen :sssh:


uh ...oh.. okay ...

Azrael
27 februari 2008, 21:55
haha k kan ze hier echt wel aan :rockon: ;)

Nee sorry, tegen Iwa, valt echt niks te beginnen.... :chicken:

iwamoto
27 februari 2008, 21:56
precies, als ik gitaar speel merk ik ook goed het verschil tussen techniek en instinct, en dan bij het instinct gedeelte speel ik totaal op gevoel, daar komen vaak ook de vetste stukken uit

op mijn ibanez(en)! :D

AART
27 februari 2008, 21:56
Ik vond die grx anders een prima beginnersgitaar....

Dat ding kost 100 euro of nog niet eens 2ehands, daar krijg je niet veel beters voor lijkt me?

Aimé
27 februari 2008, 21:56
In een ander topic zitten zeiken over beginners en hoeveel informatie heeft dat meisje ondertussen? Tjonge (sorry, beetje pretbederver aan het spelen)

Outrage
27 februari 2008, 22:15
Had die jongen zich ook maar als tatjana moeten laten registreren. ;)

KoenB
28 februari 2008, 00:03
stelletje rukkers ;) help die dame nou toch even

ibanez grg 270
http://www.musicware.com.br/ibanez/grg270.jpg

en grx 170
http://www.ibanez.ru/gear_el_guitar/big/GRX170JB-1R-02.jpg

zijn net ff wat duurder dan de 70, maar al meteen stukken beter. Hals is dunner en veel soepeler, lekkere elementjes erin. De 270 heeft een floyd rose tremolo, waarmee je gigantisch hard kan benden zowel omhoog als omlaag. Staat wel tegenover dat je gitaar veel lastiger te stemmen is, en het is maar de vraag of je er als beginner ook maar iets aan hebt. En het is ook een stukje duurder

de 170 ligt nieuw rond de 200, 270 rond de 240 dacht ik. Tweedehans moeten ze zeker te vinden zijn, ik heb een 270 voor 120 op de kop getikt (weliswaar van een ex, maar toch :p ) . Het mag dan een relatief goedkope gitaar zijn, je kan er heerlijk op spelen. Laatst vergeleken met een grx70, het is toch wel een heel groot verschil.

enneuh, ze zijn er allebei in blauw en zwart

Mufftin
28 februari 2008, 00:58
precies, als ik gitaar speel merk ik ook goed het verschil tussen techniek en instinct, en dan bij het instinct gedeelte speel ik totaal op gevoel, daar komen vaak ook de vetste stukken uit

op mijn ibanez(en)! :D

iwa die een opmerking maakt over zijn gitaar en niet over de vrouw die dit onderwerp heeft geopend? Damn het gaat hier achteruit jongens.

bass blom
28 februari 2008, 01:00
mijn schuld, ik heb hem geroepen, jammer :chicken:

M Kactus
28 februari 2008, 08:28
ligt eraan waar je 'm wilt voor gaan gebruiken. als aanmakblokje voor het haardvuur is die uitermate geschikt, alleen wel erg prijzig. als honkbalknuppel gaat-ie er ook wel mee door. wat je zeker niet moet doen: die Ibanez als gitaar gaan gebruiken, dat gaat je nog vies tegenvallen.

Ik weet niet waar jij die wijsheid vandaan haalt, maar de GRX40 viel mij enorm mee als eerste gitaartje. Een tremelo die niet zo vlug ontstemde, SSH (voor de TS: dat gaat over de elementen, de twee "enkele" spoelen en de ene dubbele spoel bij de brug). Voor die prijs ga je geen beginnersgitaar vinden die onnoemelijk veel beter is, hoor. Wat raad jij dan aan ?

Azrael
28 februari 2008, 08:48
De GRX40 is een prima gitaar. Soundwise een stuk beter dan de Squier en ook qua bouwkwaliteit. Geen top, maar een prima gitaar voor het geld. London City is natuurlijk wel een stuk beter maar die vind je niet voor de prijs van een GRX40 (ook als kosten die cities ook geen bal)

HertogJanNL
28 februari 2008, 10:40
Ik heb zelf ook een GRX70. Wilde eigenlijk ook wel heel graag een rode gitaar en heb dus de Candy Apple uitvoering, geweldig mooie kleur rood. Donker, maar op foto's lijkt het eerder knal rood met flitser :)

http://members.lycos.nl/hertogjan45/ibanezgrx70ca.jpg

Bovendien heeft de gitaar humbucker EN single coil en dat vond ik wel een heel groot voordeel. De versterker die bij dat pakket zit is alleen bagger. Maar goed, ik wist dan ook niet zeker of gitaar echt wat zou worden. Al blijk ik er nu aan verslaafd te zijn :)

Voor €100 of minder tweedehands echt een prima gitaar. Maar als je zeker weet dat je gitaar blijft spelen dan zou ik inderdaad voor een ander instapmodel van Ibanez gaan.

Oh, de tremolo is wel kut op de gitaar, maar die gebruik ik niet. De afstelling moet ik ook nog even laten nakijken bij feedback, want heb erg veel last van rammelende snaren. Maar voor zover ik kan beoordelen een prima beginnersgitaar.

tatjana
28 februari 2008, 16:48
die vriend van mij had der een andere tremolo (geen idee wat het is) opgezet en naja voor 65 euro met hoes en standaard leek t me eigenlijk zo duur niet :P hij heeft wel zn naam aan de achterkant dr ingekrast maja heb genoeg zwarte nagellak :P
vroeg me alleen af of het wel iets was om mee te beginnen :)

M Kactus
28 februari 2008, 16:53
die vriend van mij had der een andere tremolo (geen idee wat het is) opgezet en naja voor 65 euro met hoes en standaard leek t me eigenlijk zo duur niet :P hij heeft wel zn naam aan de achterkant dr ingekrast maja heb genoeg zwarte nagellak :P
vroeg me alleen af of het wel iets was om mee te beginnen :)

Voor 65 euro zou ik ze zeker niet laten liggen als beginnersgitaar. Als ze je niet bevalt, kan je ze desnoods nog voor meer verkopen... (nuja, met die naam erin?)

tatjana
28 februari 2008, 16:56
Voor 65 euro zou ik ze zeker niet laten liggen als beginnersgitaar. Als ze je niet bevalt, kan je ze desnoods nog voor meer verkopen... (nuja, met die naam erin?)

t zit op de achterkant, maar als ik er wat zwarte nagellak overheen doe zal t wel niet meer echt te zien zijn denk ik.
haha echt weer iets voor een meisje om dat met nagellak te doen XD maar weet dus niks beters op t moment

Blend
28 februari 2008, 17:10
haha k kan ze hier echt wel aan :rockon: ;)

dat vraag ik me af, er zijn er al genoeg gillend weggelopen in ieder geval!

tatjana
28 februari 2008, 17:14
dat vraag ik me af, er zijn er al genoeg gillend weggelopen in ieder geval!

haha ik gil alleen als ik slayer op heb staan en dat is dan meestal omdat ik mee "zing" :P
maja we zullen zien he :hippie:
oke en ik gil als de schoenen bij sacha 70% afgeprijst zijn maar ach naja moet kunnen toch (A)

Blend
28 februari 2008, 17:17
Ik weet niet waar jij die wijsheid vandaan haalt, maar de GRX40 viel mij enorm mee als eerste gitaartje. Een tremelo die niet zo vlug ontstemde, SSH (voor de TS: dat gaat over de elementen, de twee "enkele" spoelen en de ene dubbele spoel bij de brug). Voor die prijs ga je geen beginnersgitaar vinden die onnoemelijk veel beter is, hoor. Wat raad jij dan aan ?

mijn reactie is wel wat overdreven, maar zelf heb ik niet zulke goede ervaringen met beginnerssetjes van Ibanez.

Wat ik aanraad? Ach, er is zoveel moois en goedkoops, zeker om mee te beginnen: London City, Squier, Yamaha, de Pro II series van Aria zijn ook heel goed (alleen een stuk duurder). Dean heeft leuke gitaartjes voor het geld, en als je een beetje oplet zit er ook tussen merken als Richwood( en zelfs af-en-toe Stagg!) en weet-ik-veel wat voor andere merken echt wel leuke beginnersgitaartjes.

Als versterker raad ik je een Roland Cube 15 aan (wie niet hier). Fijne versterkers, digitale modeling, zodat je over een prima geluid beschikt, én over een legio aan effecten etc.

Blend
28 februari 2008, 17:18
haha ik gil alleen als ik slayer op heb staan en dat is dan meestal omdat ik mee "zing" :P
maja we zullen zien he :hippie:
oke en ik gil als de schoenen bij sacha 70% afgeprijst zijn maar ach naja moet kunnen toch (A)

ach, je blijft tenslotte een vrouw...

(hoewel, 70% korting, daar val ik ook voor hoor! :sssh: )

tatjana
28 februari 2008, 17:21
ach, je blijft tenslotte een vrouw...

(hoewel, 70% korting, daar val ik ook voor hoor! :sssh: )

moet je over een maandje eens bij de schoenen winkels kijken dan begint de opruiming :P
maar voor de echte korting moet je toch weer één en n halve maand wachten XD
ben ik trouwens het enige vrouwelijke in dit forum LOLZ :P

tatjana
28 februari 2008, 17:23
@ Blend, k ben pas 16 en heb dus maar een beperkt budget he :P
k heb nu 200 euro opzij gezet voor een gitaar en voor mij is dat best veel geld XD (omg wat klinkt dit bum)

Blend
28 februari 2008, 17:29
je bent zeker niet de enige vrouwelijke op dit forum, maar wel in de minderheid :)

ik ben ook 16, en mijn budget was ook niet al te hoog, dus ik heb ook niet veel uitgegeven aan m'n elektrische spul, in totaal voor de gitaar 180 euro, kabel + compressor + multi effect + versterker in totaal iets meer dan 300 euro. Dat moet je wel ongeveer rekenen voor een leuke set. Ik had dan nog als voordeel dat ik niet voor de naam van de gitaar betaalde, terwijl het wel een hele fijne gitaar is.

tatjana
28 februari 2008, 17:34
@ Blend
deze ibanez kan ik dan met hoes en standaard voor 65 euro overnemen en omdat je de achterkant toch niet ziet als je speelt maakt die beachadiging achterop eigenlijk ook niets uit.
en ik heb dan nog 135 euro over voor een versterker of iets anders.

bass blom
28 februari 2008, 17:35
@ Blend
deze ibanez kan ik dan met hoes en standaard voor 65 euro overnemen en omdat je de achterkant toch niet ziet als je speelt maakt die beachadiging achterop eigenlijk ook niets uit.
en ik heb dan nog 135 euro over voor een versterker of iets anders.

daar val je geen buil aan lijkt me.

tatjana
28 februari 2008, 17:36
daar val je geen buil aan lijkt me.

precies wat ik dacht :P

Blend
28 februari 2008, 17:39
je kan mijn versterker proberen als je niets om effecten + al die rommel geeft (zie sig welke versterker). moet rond die prijs (135 euro) zéker wel lukken! zitten 2 kanalen op, clean en scheur, en gaat behoorlijk hard voor een 25watter.

tatjana
28 februari 2008, 17:41
je kan mijn versterker proberen als je niets om effecten + al die rommel geeft (zie sig welke versterker). moet rond die prijs (135 euro) zéker wel lukken! zitten 2 kanalen op, clean en scheur, en gaat behoorlijk hard voor een 25watter.

bedankt voor t aanbod maar aangezien ik van dat soort spul geen verstand heb wacht k daar nog ff mee :P
k kijk denk ik mijn ex s ff lief aan, aangezien die er wel verstand van heeft :hippie:

Blend
28 februari 2008, 17:42
daarom gaf ik je juist die tip. :satisfie: een gemiddelde gitaarzaak heeft die versterkers wel staan!

tatjana
28 februari 2008, 17:46
daarom gaf ik je juist die tip. :satisfie: een gemiddelde gitaarzaak heeft die versterkers wel staan!

thanks :) k ga daar s naar kijken als ik de gitaar heb :P
want misschien dat hij hem ondertussen al verkocht (wat dus heel lullig zou zijn naja)

Frisods
28 februari 2008, 17:48
oke en ik gil als de schoenen bij sacha 70% afgeprijst zijn maar ach naja moet kunnen toch (A)

Hee daar heb ik laatst mijn nieuwe schoenen gekocht 2 voor de prijs van 1 haha :seriousf:

tatjana
28 februari 2008, 18:32
Hee daar heb ik laatst mijn nieuwe schoenen gekocht 2 voor de prijs van 1 haha :seriousf:

haha die heeft zo'n gigantisch mooie pumps :cooler:

tatjana
28 februari 2008, 21:01
heeft iemand misschien een id voor een goede beginners gitaar? :)