PDA

View Full Version : Voeding



Blaahaab
27 februari 2008, 20:04
ik ben een beetje begonnen met het kopen van effect pedalen, heb er nu 2, maar er gaan er nog wel minstens 2 bij komen. Maar nu zit ik met de voeding, ik keek hier wat rond enzo en ik zag door de bomen het bos niet meer.

Ik heb een Boss TU-2, ik weet dat je die kan voeden met een Boss psa230 en dan een kabeltje vanaf je tu-2 naar andere pedalen, maar wellicht zijn er ook betere manieren om je effectpedalen te voeden? Zoals een PP2 ofzoiets? ik weet het allemaal niet precies, dus graag wat tips.

mvg
Christian

Nitefly7
27 februari 2008, 20:09
ik ben een beetje begonnen met het kopen van effect pedalen, heb er nu 2, maar er gaan er nog wel minstens 2 bij komen. Maar nu zit ik met de voeding, ik keek hier wat rond enzo en ik zag door de bomen het bos niet meer.

Ik heb een Boss TU-2, ik weet dat je die kan voeden met een Boss psa230 en dan een kabeltje vanaf je tu-2 naar andere pedalen, maar wellicht zijn er ook betere manieren om je effectpedalen te voeden? Zoals een PP2 ofzoiets? ik weet het allemaal niet precies, dus graag wat tips.

mvg
Christian

zolang je 't bij 9v pedalen houdt, kun je je met de (Visual Sound) OneSpot adapter geen buil vallen.. De PSA230 is ook wel ok, maar de 1Spot kan max. 1700ma leveren als ik't goed heb, de PSA230 volgens mij maar 200 of 300..
dus PSA230, doorgelust via TU-2 zal in 't begin voldoende zijn, maar verwacht er geen 10 pedalen mee te kunnen voeden.. (misschien 10 DS-1's...)

Blaahaab
29 februari 2008, 18:26
tips zijn altijd prima, maar wat ik graag wilde is een soort van overzicht met voor en nadelen van allerlei soorten voeding voor effectpedalen. zodat ik eerst op me gemak beetje kan rondneuzen over die voedingen, voordat ik jullie weer ga lastigvallen :satisfie:

PS: ik zie nu dat ik inderdaad om tips vroeg in de eerste post, my bad :satisfie:

almarvk
29 februari 2008, 18:29
Als je iets van 4 pedalen wil voeden die een standaard 9 volt aansluiting hebben is een 1Spot met daisy chain eigenlijk de beste optie qua prijs/kwaliteit verhouding. Je kan wel een dure voeding aanleggen, maar dat zal meer kosten dan een aantal pedalen.

Blaahaab
29 februari 2008, 18:40
Als je iets van 4 pedalen wil voeden die een standaard 9 volt aansluiting hebben is een 1Spot met daisy chain eigenlijk de beste optie qua prijs/kwaliteit verhouding. Je kan wel een dure voeding aanleggen, maar dat zal meer kosten dan een aantal pedalen.

Ja ik heb even rond gekeken over die onespot, en iedereen is er erg lovend over. Iemand enig idee waar ik zoiets zou kunnen kopen/bestellen en ook zo'n daisy chain? thanks :)

hugo123
29 februari 2008, 18:54
www.musicallin.nl

heb je keuze uit alle verloopstukjes en de 1spot zelf!

Blaahaab
29 februari 2008, 19:04
www.musicallin.nl

heb je keuze uit alle verloopstukjes en de 1spot zelf!

Ja de 1spot heb ik gevonden, maar ligt het aan mij of staat er geen daisy chain bij? lijkt mij het makkelijkst om gewoon van 1 site te bestellen. Liefst een nederlandse site ook

hugo123
29 februari 2008, 21:41
Je moet de adaptor multiplug hebben, dat is de daisychain;)

Blaahaab
1 maart 2008, 14:42
Je moet de adaptor multiplug hebben, dat is de daisychain;)

aah vandaar ;)
dank u :)

S.Clause
10 april 2008, 03:27
Weet iemand soms een winkel in Belgie zijn die deze 1Spot adaptor+multicable verkoopt? Dus een gewone winkel waar ik hem effectief kan gaan halen? Bedankt.

crapton
10 april 2008, 08:26
Is pas al een topic over geweest...

Iig bij Thomann hebben ze voor 9.95 een 1Spot kloon echter 300 mA. Tevens een splitterkabel met 5 aansluitingen. 300 mA is volgens mij voor de meeste combinaties voldoende tenzij je allemaal digitale delays oid hebt.

Mitch
10 april 2008, 12:57
Ja, maar hij vraagt dus om een fysieke Belgische winkel, niet om een Duitse online shop :satisfie: