PDA

View Full Version : in-ears op versterker



kenx
27 februari 2008, 19:34
hoy,

Ik had even een (mischien dom) vraagje: kan ik een in- ear systeem aansluiten op men gitaarversterker zodat ik ook luidop speel en mijn eigen hoor?
Mvg,

Kenny

Rude Perception
27 februari 2008, 19:39
Je eigen wat?

Mitch
27 februari 2008, 19:59
Ja hoor, dat kan. Microfoon voor je speaker, PA in, dooorsturen naar de zender en uit laten sturen via je draadloze ontvagener, zó je in-ear in. Hoor je jezelf prima!
Maar iets zegt me dat je dit antwoord niet zocht :seriousf:

Puerco
27 februari 2008, 21:04
Wacht even, je speelt luidop over je versterker maar je hoort jezelf niet en nu wil je je versterker op een soort gehoorapparaat aansluiten???
Of bedoel je de dopjes van je walkman ofzo???

kenx
27 februari 2008, 21:16
neen, eigenlijk bedoel ik, tijdens het repeteren dat ik ergens tussen gitaar en amp, of een andere plaats, in-ears (systeem) kan tussen gooien, zodat ze me luidop horen en dat ik mezelf hoor.

Maar dit kan wss niet, maar je weet nooit he :satisfie:

Grtz

Kenny

Dude
27 februari 2008, 21:21
wat de hel is luidop.....

bass blom
27 februari 2008, 21:33
luidop is de fractie van een seconde tussen dat die inears ontploffen en zijn gehoor gemold is :satisfie:

Rude Perception
27 februari 2008, 21:41
Waarschijnlijk kan je jezelf niet goed horen tijdens het oefenen en zeurt je band dat je zachter moet?
Leer ermee leven, echt grappig wordt het bij optredens. Dan kan je soms echt puur op de gok spelen....:angry:

Rewind
27 februari 2008, 21:48
Heey, wat je wil kan wel, maar je kan je zender niet aansluiten tussen de gitaar en de versterker. Wel kan je zoals eerder gezegd een microfoon voor het cabinet plaatsen en het signaal dan via een mixer naar je in-ears. Wanneer je een output of headphone out op je versterker heb, kan je je zender hier op aansluiten. Wanneer je geen output heb, zou je een di tussen je versterker en speaker kunnen hangen en daaruit je signaal voor de zender plukken.

Pas wel op met in ears. Ik raad toch altijd aan er een limiter oid voor te hangen. Heb t een keer meegemaakt met iemand die perongelijk een microfoonstatief omver liep. De knal van de microfoon die op de grond viel heeft blijvende gehoorschade aangericht.

Rude Perception
27 februari 2008, 21:51
Pas wel op met in ears. Ik raad toch altijd aan er een limiter oid voor te hangen. Heb t een keer meegemaakt met iemand die perongelijk een microfoonstatief omver liep. De knal van de microfoon die op de grond viel heeft blijvende gehoorschade aangericht.

Autsj..:chicken: Best een lullig verhaal, nooit nagedacht dat zoiets nogal hard aankomt met in-ears.

johantipker
27 februari 2008, 22:47
Heey, wat je wil kan wel, maar je kan je zender niet aansluiten tussen de gitaar en de versterker. Wel kan je zoals eerder gezegd een microfoon voor het cabinet plaatsen en het signaal dan via een mixer naar je in-ears. Wanneer je een output of headphone out op je versterker heb, kan je je zender hier op aansluiten. Wanneer je geen output heb, zou je een di tussen je versterker en speaker kunnen hangen en daaruit je signaal voor de zender plukken.

Pas wel op met in ears. Ik raad toch altijd aan er een limiter oid voor te hangen. Heb t een keer meegemaakt met iemand die perongelijk een microfoonstatief omver liep. De knal van de microfoon die op de grond viel heeft blijvende gehoorschade aangericht.

Hebben de (betere) in-ear systemen niet altijd een limiter ingebouwd?

Rewind
27 februari 2008, 23:03
dat is waar. Maar waarschuwen kan nooit kwaad, alles kan té hard.

kenx
28 februari 2008, 16:58
bedankt,
maar als ik de zender aansluit op de output van m'n versterker, horen de andere me dan ook nog??
Mvg,

Kenny Neave

BasHermus
28 februari 2008, 17:05
bedankt,
maar als ik de zender aansluit op de output van m'n versterker, horen de andere me dan ook nog??


Op welke output van je versterker zou je hem dan willen aansluiten?
-Speaker-ouput lijkt me niet slim, want je blaast je zender op
-Headphone uit (als je versterker die heeft), ook niet slim, want dan is je speaker-out meestal uitgezet

Of mis ik nu nog een aansluiting....? Misschien heb je een tuner-out...? Die kan je wel gebruiken.

hugo123
28 februari 2008, 17:10
Tuner out toch ook niet, want pdie geeft een gitaarsignaal, en ik dnek niet dat zo'n zender gemaakt is voor het gitaarsignaal, te laag ohmig of te hoog omhmig vergeten wat het was.

De Beer
28 februari 2008, 20:11
Line out/pre-amp out/FX loop send

1 van die moet je hebben.

kenx
28 februari 2008, 21:17
Line out/pre-amp out/FX loop send

1 van die moet je hebben.


Nope, die heb ik niet...jammer...
Is er nog een andere redelijk goedkope oplossing?

Mvg,

Kenny

Mitch
28 februari 2008, 21:22
Gewoon de versterker ergens anders neerzetten zodat je jezelf beter hoort en anders een beam blocker erin voor meer spreiding, als de rest van de band je niet meer hoort.

bass blom
28 februari 2008, 21:56
een redleijk goedkope oplossing..
in ear is toch ook niet iets wat je voor een paar tientjes koopt?

Rude Perception
28 februari 2008, 22:18
Sta je misschien vlak bij je versterker, waardoor die onder je door blaast? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat jullie bij repetities niet een redelijke mix kunnen maken. Je wilt toch sowieso alles kunnen horen, en niet alleen jezelf. Ik wil mezelf net zo hard horen als de rest en de rest wil mij net zo hard horen als ze zichzelf horen. Als je dan iets jezelf iets harder wilt horen moet je gewoon maar een stukje naar je speaker lopen (zonder zo dichtbij te staan datie onder je door blaast).

johantipker
29 februari 2008, 08:01
een redleijk goedkope oplossing..
in ear is toch ook niet iets wat je voor een paar tientjes koopt?


..of je hangt een goedkope microfoon voor je gitaarversterker, deze mic sluit je aan op een goedkoop mixertje,alwaar je een of ander goedkoop headsetje op aan sluit,helaas niet draadloos, maar wel een bang for the buck inear systeem... :hippie:

Jedeel
29 februari 2008, 08:26
Pas wel op met in ears. Ik raad toch altijd aan er een limiter oid voor te hangen. Heb t een keer meegemaakt met iemand die perongelijk een microfoonstatief omver liep. De knal van de microfoon die op de grond viel heeft blijvende gehoorschade aangericht.
Inderdaad .... ik zou het niet toepassen. Stel dat je schakeld tussen effecten
en je krijgt ineens tig dB méér overdrive-signaal op je oren?

Ik zou betere afspraken maken in de oefenruimte tussen de bandleden of b.v. je eigen speakeropstelling veranderen zodat je jezelf beter hoort.

wiegersma
29 februari 2008, 09:12
ach, gewoon je versterker op een verhoging plaatsen, oordoppen in en ervoor gaan staan.

bass blom
29 februari 2008, 10:12
..of je hangt een goedkope microfoon voor je gitaarversterker, deze mic sluit je aan op een goedkoop mixertje,alwaar je een of ander goedkoop headsetje op aan sluit,helaas niet draadloos, maar wel een bang for the buck inear systeem... :hippie:

en in dat goedkope mixertje doe je ook een deel van de rest van de band?
via ook niet goedkope mic splitter boxjes? :D

Riky
29 februari 2008, 11:41
Inderdaad .... ik zou het niet toepassen. Stel dat je schakeld tussen effecten
en je krijgt ineens tig dB méér overdrive-signaal op je oren?

Ik zou betere afspraken maken in de oefenruimte tussen de bandleden of b.v. je eigen speakeropstelling veranderen zodat je jezelf beter hoort.

precies! Ik had er in het begin ook last van dat ik mezelf niet kon horen, maar ik heb de versterker hoger gezet en meer op mij gericht... nu nergens last meer van. Kan mezelf prima horen..

Rewind
29 februari 2008, 14:05
en in dat goedkope mixertje doe je ook een deel van de rest van de band?
via ook niet goedkope mic splitter boxjes? :D

en natuurlijk de mixer wel mooi aan je gitaarband monteren! :rockon:

Rude Perception
29 februari 2008, 14:25
Ik denk eigenlijk dat we de topicstarter uberhaupt moeten waarschuwen voor gehoorbeschadiging. Als je op repetitievolume speelt, zit je over het algemeen al op het topje van wat veilig is. Eigenlijk moet je dan sowieso al oordoppen in. Het lijkt me uiterst onverstandig om je oren nog verder te belasten met nog meer geluid. Zeker omdat oordoppen sowieso al niet bekend staan goed te zijn voor je oren. Of je moet werken met dure in-ear systemen die ook geluid van buiten dempen. Ik heb alleen niet het idee dat de topicstarter zo veel geld uit wilt geven.

johantipker
29 februari 2008, 20:50
en in dat goedkope mixertje doe je ook een deel van de rest van de band?
via ook niet goedkope mic splitter boxjes? :D

in dat goedkope mixertje stop je ook de rest van het goedkope bandje, dwz de drummer met het goedkope drumstelletje dat via goedkope mics wordt uit versterkt naar t goedkope pie-jee-tje via idd hele goedkope di boxjes en goedkope splittertjes en de bassist met z'n goedkope versterkertje ...etc.... :D :punk: :zz:

bass blom
29 februari 2008, 21:19
en dan maar lekker mixen ja :D

http://www.willitblend.com/

kenx
29 februari 2008, 22:25
maar als ik dan een micro voor de versterker zet en dan naar een mengpaneel en dan zo gezegd naar koptelefoon ofzo (idee), moet er dan tussen micro en mengpaneel geen versterkertje of zo? en nee NIET HET GOEDKOOPSTE!!

Grtz Kenny

Mitch
29 februari 2008, 23:01
Ik begrijp geloof ik nog steeds je situatie niet helemaal. Je repetert in een ruimte die wat? Groot is, of klein? Met hoeveel man sta je daar in? En horen zij jou nou niet goed of jij jezelf?
Als het probleem een gebrek aan spreiding is: beam blocker. Simpel, goedkoop en uiterst effeicient. Staat genoeg info over op het forum.

bass blom
29 februari 2008, 23:13
maar als ik dan een micro voor de versterker zet en dan naar een mengpaneel en dan zo gezegd naar koptelefoon ofzo (idee), moet er dan tussen micro en mengpaneel geen versterkertje of zo? en nee NIET HET GOEDKOOPSTE!!

Grtz Kenny

de meeste mengpanelen hebben een koptelefoonuitgang, dan heb je dus geen extra versterker nodig.

caliban
1 maart 2008, 00:34
ach, gewoon je versterker op een verhoging plaatsen, oordoppen in en ervoor gaan staan.
Dat blijft de beste manier voor in groepsverband te spelen. Ook al staat je versterker belachelijk hard kan je vaak jezelf nog geen zak horen omdat je de 'geluidsstraal' niet op je gericht hebt.

kenx
1 maart 2008, 10:45
Ik begrijp geloof ik nog steeds je situatie niet helemaal. Je repetert in een ruimte die wat? Groot is, of klein? Met hoeveel man sta je daar in? En horen zij jou nou niet goed of jij jezelf?
Als het probleem een gebrek aan spreiding is: beam blocker. Simpel, goedkoop en uiterst effeicient. Staat genoeg info over op het forum.

Hoy,

We repeteren in een zeer kleine ruimte en als we aan het spelen zijn, hoor ik mezelf amper. we staat daar met vier man (2 gitaristen en 1 bassist).

bedankt voor de reactie!

Grtz

kenny

Nitefly7
1 maart 2008, 15:07
Hoy,

We repeteren in een zeer kleine ruimte en als we aan het spelen zijn, hoor ik mezelf amper. we staat daar met vier man (2 gitaristen en 1 bassist).

bedankt voor de reactie!

Grtz

kenny


tadaa (http://fischer-amps.de/index.php?id=85)

tadaa..! (http://fischer-amps.de/index.php?80)

tadaa ! (http://fischer-amps.de/index.php?id=79)

in één mep: (http://www.thomann.de/artikel-185122.html?iwid=10)

dan zou ik toch voor de beamblocker-optie gaan..

of investeren in een in-ear systeem voor de hele band..

.... of via een Koch Loadbox of andere Hot Plate met headphone out, gewoon je eigen signaal in de gaten houden.. met een half-open hoofdtelefoon of in-ears zodat je de rest nog 'n beetje hoort...

je zou ook kunnen besluiten om allemaal een trapje lager te spelen en de onderlinge instrumenten bij elkaar te laten passen..

Rormo
1 maart 2008, 17:55
Na 4 pagina's eindelijk het probleem vastgesteld. Als je jezelf in de oefenruimte niet goed kunt horen is of je versterker niet sterk genoeg, of je hebt hem niet goed opgesteld, dan wel afgesteld.

Je moet je versterker op je eigen oren richten. Niet op je knieen, niet op je borst, maar op je hoofd. Dan hoor je jezelf goed. Dit kun je doen door de versterker op een tafel/andere versterker te zetten, of hem schuim omhoog op de grond te zetten bv tegen een muur aan.

Hoor je jezelf nu nog niet, draai eens wat meer mid in je geluid. Ik weet niet wat voor muziek je speelt, maar als je te weinig mid heb en te veel bas, dan val je helemaal weg.


Dit allemaal geprobeerd? ok, het probleem zit hem in je versterker (of je bandleden spelen gewoon te hard).

kenx
1 maart 2008, 18:15
Na 4 pagina's eindelijk het probleem vastgesteld. Als je jezelf in de oefenruimte niet goed kunt horen is of je versterker niet sterk genoeg, of je hebt hem niet goed opgesteld, dan wel afgesteld.

Je moet je versterker op je eigen oren richten. Niet op je knieen, niet op je borst, maar op je hoofd. Dan hoor je jezelf goed. Dit kun je doen door de versterker op een tafel/andere versterker te zetten, of hem schuim omhoog op de grond te zetten bv tegen een muur aan.

Hoor je jezelf nu nog niet, draai eens wat meer mid in je geluid. Ik weet niet wat voor muziek je speelt, maar als je te weinig mid heb en te veel bas, dan val je helemaal weg.


Dit allemaal geprobeerd? ok, het probleem zit hem in je versterker (of je bandleden spelen gewoon te hard).

ok, bedankt,

maar mensen helemaal in het begin bedoelde ik met luidop, luid-op (dat iedereen me nog kan horen.

Nu mag er een slotje op, bedankt iedereen.

Mvg,

kenny neave