PDA

View Full Version : Uurtje vd Haar



future2future
27 februari 2008, 18:50
Vandaag ff wat tijd bij erik doorgebracht.

Wou een SD-9 halen en ik zit ook te denken aan een nieuwe amp dus wou de hook en de OD-100 aan de tand voelen.

Hook was een EL-34 model, 6l6 was er niet. Ik heb eerder al op de 6l6 versie gespeelt en moet zeggen dat het clean van de 34 niks minder is, echt lekkere sound. Lead 1 en 2 zijn wat smeriger, om het zo maar even te noemen, watbluesier zoals erik het zelf zegt. Erik vind de 34 zelf beter dan de 6l6 en Leendert zelf is volgens hem ook over op de 34.

Toen de OD-100. Ik heb vroeger eens 5 minuten op een OD doorgebracht en dat had geen slechte indruk achtergelaten, was een standard. Nu dus een classic. Ik had al wat verhalen gelzen heir dat mensen hem echt helemaal nks vonden, maar ja 2 van mijn favo gitaristen spelen erop dus toch maar ff testen. Moet zeggen dat hij me niet tegenviel. Erg goed clean kanaal en lekker vieze overdrive. Ook de feel van de amp, waar sommige mensen moeite mee hebben, viel me helemaal niet tegen, kan me niet vinden in de commentaren van sommige mensen. MAAR...ik denk dat deze amp vooral in het begin lekker is en dat er na een tijdje dingen zijn die je gaan irriteren, het weinige mid bijvoorbeeld. Ook denk ik dat deze niet zo veelzijdig is als de Hook. Ik vond wel dat de OD grootser klonk dan de Hook.

Alles trouwens getest op een Hook 2x12, het grotere model, met Heritage Celestions

Al met al: Ik ben hard op zoek naar geld voor een Captain 34. Deze amp is voor mij te gek, vooral ook omdat ik veelzijdigheid nodig heb en ik denk dat de Hook me dat beter kan leveren dan de OD. Maar ik vind de OD zeker geen slechte amp en is voor mij een goede tweede.

Quatz
27 februari 2008, 19:23
Ik vind de 34 ook wat "bluesier" dan de 6L6. Ik vind niet dat je over beter
of slechter kan praten. ik heb zelf van het najaar de 6L6 versie aangeschaft. Niet omdat deze mooier of beter klinkt dan de El34. Wel vind ik het clean wat helderder en strakker dan de 34. De 34 geeft eerder (op lager volume) een randje aan het clean. Niet beter of slechter maar wel anders. Tis maar net wat jouw smaak is en wat jouw toepassing is. Beide types vind ik wel bijzonder veelzijdige versterkers en ik heb enorm veel plezier met mn Hook!

Sj03rd
27 februari 2008, 19:24
heel nederland aan de HOOK binnenkort.....!

en terecht! :)

cosmos
27 februari 2008, 19:50
En, doof daar vandaan gegaan? Elke keer als ik daar kom en Erik laat even wat horen denk ik weer: "fok, alwéér mijn oordopjes vergeten...!"

LordRiffenstein
27 februari 2008, 21:06
En, doof daar vandaan gegaan? Elke keer als ik daar kom en Erik laat even wat horen denk ik weer: "fok, alwéér mijn oordopjes vergeten...!"

Ik herinner me nog mijn eerste bezoek bij hem, hij zat toen nog in de kelder van zijn oude huis. Effe een Guytron over een Bogner 4x12 in zo'n klein kamertje, tjonge tjonge wat speelt die hard. Ook een keertje een SLO100 getest op het volume dat die het beste klinkt, maw, master op 5-6, ook via Bogner 4x12 :rockon:

Zo Jeroen, Hook EL34 dus. Tja, OD100 Classic wil ik wel een keer testen want het is de enige OD100 waarvan het gain kanaal me kan bekoren. Al de rest vind ik maar zo zo.

future2future
27 februari 2008, 21:46
Ja, gruwelijk hard! Erik zette de amps aan, zegt speel is wat. "Ok je redt je wel he" Ja hoor en het volume ging flink omlaag! haha

Ik zou ook geen enkele moeite hebben met de classic hoor, vond em toch ook wel lekker, maar die hook is ook niet versmaden ;p

Tristan
28 februari 2008, 02:32
De Classic is volgens mij juist de goede OD100, die Standard vond ik echt niet tof, alhoewel ik de HOOK gewoon nog een heel pak beter en groter vind klinken, veel meer pure sound...

Harm
28 februari 2008, 14:28
Tsja, een Hook!

Ik ben ook over... Eerste optreden gehad en goed doorstaan... De el34 (die ik ook heb) is idd wat typischer el34, smeriger in de oversturing.. Maar heerlijk. Clean vind ik super, (eq bypassed) en gain dan wat terugdraaien en volume omhoog... Blijft bij mij lang genoeg clean! Ook al gebruik ik op dit moment niet echt veel clean... De ellende is dat ik de el34 en de 6l6 niet naast elkaar heb gehoord, wel apart van elkaar met ongeveer 3 maanden ertussen... maar dat helpt niet, geheugen te slecht...

Nu nog ff wachten op de flightcase voor de Hook en dan is de set voor de komende jaartjes ok!

Harm