PDA

View Full Version : Marshall AVT 50X of Marshall MG 100DFX ??



Crash81
27 februari 2008, 16:34
Hello,
Ik ga mijn oude Park wegdoen en een nieuwe Marshallversterker kopen. Nu wil ik graag een Marshall AVT 50X van 50 Watt, of een Marshall MG 100DFX van 100 Watt. Een winkel raadt mij de AVT aan, vanwege die buis die er inzit. Ik heb zelfs geen flauw idee waarom ze ongeveer even duur zijn...ik zou graag advies willen over welke ik moet nemen. Die van 100 watt heeft wat extra build-in effecten. Dat is het enige verschil wat ik weet. Die buis in de AVT...weet ik niet eens waar dat betrekking op heeft.
Ik heb een USA Fender Strat, en ik hou van Slash en Jimmy Page. Vertel me nou aub niet dat ik dan eerst een Gibson aan moet schaffen :sssh:
Graag advies...

alvast bedankt!

Crash

JohnLord
27 februari 2008, 16:39
Die AVT heeft een buis in de voorversterker, dat het vesterkerdeel dat je geluid kleurt. De uitgangsversterker is gewoon transistor. De MG serie is 100% transistor. De AVT is lang niet zo goed als buizenversterkers maar veel beter dan de MG.

Jellyfish00
27 februari 2008, 16:42
Veel mensen hier vinden die MG een schelle prutbak en de AVT ietsje beter, maar in dat prijssegment heb je nog veel meer versterkers, als je even buiten het marshall-hokje kijkt. Kijk bijvoorbeeld eens naar een Peavey Valveking, Vox Valvetronix (XL).. Ik weet niet wat voor muziek je gaat spelen?

Crash81
27 februari 2008, 16:45
Veel mensen hier vinden die MG een schelle prutbak en de AVT ietsje beter, maar in dat prijssegment heb je nog veel meer versterkers, als je even buiten het marshall-hokje kijkt. Kijk bijvoorbeeld eens naar een Peavey Valveking, Vox Valvetronix (XL).. Ik weet niet wat voor muziek je gaat spelen?

Appetite for Destruction-achtige muziek...Laat ik zeggen...old time rock n roll.....niets wat lijkt op Limb Bizkit, Nickelback en Korn.

marter544
27 februari 2008, 16:47
Heb zondag een avondje over een AVT top gespeeld, klinkt best lekker! Ik er een beetje een gebrek aan laag en ballen, maar dat kan aan de kast hebben gelegen, dat was een standard marshall cab (het ding ging alleen lang niet zo hard als mijn Randall, ik moest volume van de scheur bijna op de helft zetten). De MG, tja, niet mijn ding, klinkt opzich vrij beroerd, die mist nog wel wat meer dan laag en ballen.

Crash81
27 februari 2008, 16:48
Als ik dit zo lees lijkt het of Marshall niet echt goed is?? Of zijn alleen de echt dure Marshalls goed??
Die typische Slash-sound in Sweet Child O'Mine, krijg je die ook met andere versterkers??

marter544
27 februari 2008, 16:50
De AVT klinkt best goed hoor, ik vond alleen het cab wat eronder stond niet geweldig. De MG is best ruk vind ik. Waarom probeer je het niet? Wat moet het ding kosten trouwens?

Crash81
27 februari 2008, 16:52
De AVT klinkt best goed hoor, ik vond alleen het cab wat eronder stond niet geweldig. De MG is best ruk vind ik. Waarom probeer je het niet? Wat moet het ding kosten trouwens?

Best ironisch dat ik een goede gitarist ben, maar dat ik al jaren op een Park speel...ik heb dan ook geen flauw idee wat je bedoelt met cab...maar in ieder geval bedankt voor de info.....iets van 400 euro zat ik aan te denken.

Jellyfish00
27 februari 2008, 16:55
Een cabinet is iets dat je onder een topdeel (head) zet. Kijk je hebt combo's, daar zit een speaker en een versterker in, zoals bij de MG en de AVT, maar je hebt ook een apart versterker-deel en dan de speakers los in een kast.

Zoals dit:

http://www.merrylandsmusic.com.au/images/Marshall%20MG100%20Stack.jpg

Kijk dat bovenste is de head, met de versterker er in en dat wordt doorgegeven naar het cabinet, dat er onder zit, met de speakers die het geluid weergeven.

Baker
27 februari 2008, 17:00
Als ik dit zo lees lijkt het of Marshall niet echt goed is?? Of zijn alleen de echt dure Marshalls goed??
Die typische Slash-sound in Sweet Child O'Mine, krijg je die ook met andere versterkers??

Wen er maar vast aan dat Marshall hier aardig gebashed wordt. Ook de duurdere types. Soms is dat terecht. Soms ook niet.

Wat je in ieder geval kunt doen is ook informatie inwinnen over andere merken versterkers. Met een peavy of een Engl kom je net zo dicht in de buurt van die typische slash sound in Sweet child O'mine als met een Marshall AVT i.m.o. (hoe dicht in de buurt dat dan ook mag zijn)

Crash81
27 februari 2008, 17:06
Wen er maar vast aan dat Marshall hier aardig gebashed wordt. Ook de duurdere types. Soms is dat terecht. Soms ook niet.

Wat je in ieder geval kunt doen is ook informatie inwinnen over andere merken versterkers. Met een peavy of een Engl kom je net zo dicht in de buurt van die typische slash sound in Sweet child O'mine als met een Marshall AVT i.m.o. (hoe dicht in de buurt dat dan ook mag zijn)

Hey..bedankt! Ik zal even op onderzoek uitgaan. Voor mij zal zowiezo alles een vooruitgang zijn, nu ik die Park ga ditchen. Als de versterker me een beetje een southern rock-sound a la Skynyrd kan geven....ben ik al tevreden.

Jellyfish00
27 februari 2008, 17:31
Goedzo! Waar ergens woon je (qua winkelaanbod?)

TimmU
1 maart 2008, 02:07
Best ironisch dat ik een goede gitarist ben, maar dat ik al jaren op een Park speel...ik heb dan ook geen flauw idee wat je bedoelt met cab...maar in ieder geval bedankt voor de info.....iets van 400 euro zat ik aan te denken.
m'n jongen, in de oefenruimte heb ik een 2x12 50watt buizen met 2 4x12 kasten , en thuis speel ik ook nog steeds blij over m'n Park , niets om je voor te schamen!!!

Rormo
1 maart 2008, 13:13
Als ik dit zo lees lijkt het of Marshall niet echt goed is?? Of zijn alleen de echt dure Marshalls goed??
Die typische Slash-sound in Sweet Child O'Mine, krijg je die ook met andere versterkers??

Ja dat is inderdaad wel een beetje waar. Er zijn wel uitzonderingen, maar gemiddeld genomen zijn goedkope Marshalls niet zo best. Ik heb daar toch altijd het gevoel dat ze heel erg op de naam teren.

Een Peavey valveking is gewoon een buizenversterker die ongeveer even duur is als de versterkers die jij noemt, maar zo veel beter. Als je een goedkope goede Marshall wilt moet je kijken naar de JTM 30 of 60, maar dan wel 2e hands want die worden niet meer gemaakt. Daar kun je heerlijk Guns n Roses mee spelen. JTM30 kun je voor 300 euro wel kopen en is echt een klasse of 3 beter dan die MG en AVT (naar mijn mening).