PDA

View Full Version : Geultjes in zadels



Michel de Bruyn
27 februari 2008, 16:11
Hee, ik heb net men orginele gibson brug laten vervangen door eentje van Schaller, maar in de zadeltjes zitten geen geultjes zoals die in mijn oude. Moeten die geultjes er vanzelf in gesleten worden tijdens het spelen of moet ik die er zelf in slijten? Dit zal waarschijnlijk wel een domme vraag zijn maar ik denk ik vraag het gewoon! :chicken:

Pais
27 februari 2008, 17:38
In een zadelbeentje horen toch helemaal geen gleufjes? :)

Michel de Bruyn
27 februari 2008, 18:31
Ja ik heb het toch echt een paar keer gezien in de winkels

Maar anders vliegen mijn snaren van men zadels af, ik gebruik wel die wrap over techniek misschien dat ik men snaren normaal erop moet zetten zodat de hoek groter is waardoor dit niet meer gebeurt?

Pais
27 februari 2008, 18:51
Dat zal wel aan het type gitaar liggen dan. Bij akoestische gitaren heb ik het nooit gezien (western en spaans)

Geen idee wat voor gitaar jij hebt, gezien Gibson vanalles maakt :)

Michel de Bruyn
27 februari 2008, 18:53
Gibson sg special

wietse
27 februari 2008, 19:49
bij electrische gitaren zitten er altijd gleufjes in de zadels, ik heb het tenminste nog nooit anders meegemaakt, als je die brug er op hebt laten zetten, terug naar de gitaarboer .
dat is hij dus vergeten want soms zijn ze niet pre slotted om maar te zeggen, en als je gewend bent dat ze dat wel zijn dan kan je wel eens wat vergeten.

Michel de Bruyn
27 februari 2008, 19:58
ik heb de brug er zelf opgezet en ik heb em gekocht bij Tonefactory maar kan ik zelf die geultjes er niet in zetten want ik ben een beetje Do It Yourself van aard :satisfie:

Ik heb de snaren wat strakker op de zadels gezet en ze bewegen nu niet meer zo makkelijk, kan ik het niet zo laten?

Wiellem
27 februari 2008, 20:38
Zit de brug niet verkeerd om of de zadels verkeerd om?

En ik denk als je teveel spanning op de snaren zet en dus op de zadeltjes dat dit ook niet erg fijn zal werken.

bass blom
27 februari 2008, 20:47
ze zijn er wel hoor, gewoon even met een klein vijltje een gleufje maken.
zonder die gleufjes spelen moet een drama zijn.
voordeel is juist dat je ze zelf op de breedte kan zetten die jij wilt.