PDA

View Full Version : Battery en Damage Inc. opgenomen



interessander
27 februari 2008, 13:20
Hallo allemaal..
Met enige vertraging zijn ze dan toch op de myspace (http://www.myspace.com/thehammerofjustice) beland.
Maar natuurlijk ook te beluisteren zonder de myspace-player compressie: battery (http://www.hammerofjustice.nl/mp3/Track%20No01.mp3) en damage inc. (http://www.hammerofjustice.nl/mp3/Track%20No02.mp3)

Ik heb de ritme tracks 3 keer ingespeeld op een mesa mark III met een Marshall JMP als slave amp. Gitaar was een Ibanez iceman met een dimarzio superdistortion, mn RG met EMG was op dat moment even uit de running.
Hierdoor klinken de gitaarpartijen iets wolliger dan de bedoeling was maar over het algemeen ben ik zeer tevreden over deze opnamen.

Ben benieuwd wat jullie er van vinden!

caliban
27 februari 2008, 22:41
Vette sound, geweldig werk. Doe je die slave door de JMP specifiek omdat het destijds ook gedaan werd door hun, of is de sound echt beter voor jou.

interessander
28 februari 2008, 00:13
Vette sound, geweldig werk. Doe je die slave door de JMP specifiek omdat het destijds ook gedaan werd door hun, of is de sound echt beter voor jou.

Een beetje van beide eigenlijk, ik weet dat ze destijds mesa's door marshalls geslaved hadden en ik ha de mogelijkheid omdat er een JMP beschikbaar was, ik heb de mesa op simul-class gebruikt (el34+6l6) en de JMP heeft KT66's dus de combinatie van verschillende einbuizen sprak me ook erg aan.

JvD.
28 februari 2008, 00:36
jij hebt alles gedaan? of alleen gitaar?

interessander
28 februari 2008, 00:39
I wish, nee, enkel gitaar, alle slagpartijen.

JvD.
28 februari 2008, 00:42
I wish, nee, enkel gitaar, alle slagpartijen.

ooooooooowh.
maar vertel eens wat meer, dit is je band? je hebt een solo gitarist, slag gitarist, bassist, drummer, zanger, band?

het klinkt echt super. "iceman > all!"

interessander
28 februari 2008, 00:47
Het is een uit de hand gelopen tribute avond project en het beviel erg goed.
We speelden al enkele jaren samen als death metal band en nu gaan we verder als tribute band. Bezetting: slaggitarist, gitarist, basist/zanger, drummer.
De iceman is echt geweldig maar mn main instrumenten bij de band zijn twee ibanez RG's.

hendrix2
28 februari 2008, 11:14
vette shit!

Damster
28 februari 2008, 13:08
Klinkt echt vet!!
Hoe heb je het intro van Battery opgenomen?

Put
28 februari 2008, 13:57
Nice klinkt goed....

de gitaarsound is iets te bzztbzzt voor mijn likings. maar ik ben ook uiets anders gewend .


goeie covers or,k, vna de 247890 miljard metallica coverbands die er zijnzijn deze covers wle 2 vna de betere die ik gehoord heb ...


hoe werkt dat met slave amp en shit ? ( ik heb een 5150. kun je voorbeeld geven )

ik vind de zang lekker(der, dan JH) !

Riky
28 februari 2008, 15:25
vet hoor!
Het filmpje vind ik misschien nog wel beter dan de tracks... Live klinken jullie strak!

Danieldg
28 februari 2008, 17:20
Strak gitaargeluid en goede zang! (vooral bij Damage Inc.)

Heb ze allebei met veel plezier geluisterd, als je nog meer covers hebt wil ik ze zeker horen! :rockon:

interessander
28 februari 2008, 19:51
@ Damster: met een ibanez electro-acoustische gitaar, althans, dat heeft de solo gitarist gedaan.

@ Put: Met een 5150 kun je de pre amp out naar een andere versterker doorlussen, in het geval van de JMP is het een hele cleane amp dus kun je hem gewoon naar de input sturen, sommige amps hebben ook de mogelijkheid om enkel als eindtrap te fungeren. Ik heb mijn oude 5`150 wel eens op een fender bassman 100 van een vriend doorgelust en dat is echt een leuke combinatie.

En verder bedankt voor de complimenten!

The Lo Lands
29 februari 2008, 12:32
Heerlijk goed man! Veel succes met de tribute band!

Put
29 februari 2008, 13:19
cool! <---- te kort