pupanus1
27 februari 2008, 10:41
Ok zat ik gisteren nog te roepen dat ik spaar voor een ESP Horizon NT-II, krijg ik nu een koop appartement aangeboden. Dus zit een gitaar van 1700 euro er even niet in voor mij :( Maar ik heb al 1000 euro gespaard, daarvan wil ik sowieso elementen kopen voor mn Wildcat, dan hou ik zo'n 800 euro over.
Ik heb al vreselijk lang GAS op explorer types. Nu zag ik bij Max Guitar Store een Gibson Explorer XPL (deze zijn alleen gemaakt in '85 en begin '86) voor 800 euro. Ik persoonlijk vind het een ontzettend brute vorm (ik weet dat de meeste het hier waarschijnlijk vreselijk zullen vinden haha).
MAAR mijn vraag is: waarom is deze gitaar zo verdomde goedkoop. Het is een limited edition gebouwt in de Nashville Customshop in 1985, lijkt me toch een leuk collectors item? Is er iets mis met deze gitaren, zijn ze van mindere kwaliteit oid?
Want voor 800 euro kan ik ook een LTD Ex-400 kopen (hoewel ik passieve elementen zelf prettiger vind).
Als ik Harmony-Central moet geloven heeft deze gitaar de volgende specs:
Mahogany body
Mahogany neck
Rosewood fingerboard (hoewel het erg donker hout is, zou ook nog Ebony kunnen zijn)
Gibson Dirty Fingers
Er zit wat schade aan de lak op de hoekjes maar dat vind ik niet erg
http://maxguitarstore.com/products_pictures/explorerripoff.jpg
(oja het plaatje heet explorer rip off, klinkt nou niet echt positief..:D)
Ik heb al vreselijk lang GAS op explorer types. Nu zag ik bij Max Guitar Store een Gibson Explorer XPL (deze zijn alleen gemaakt in '85 en begin '86) voor 800 euro. Ik persoonlijk vind het een ontzettend brute vorm (ik weet dat de meeste het hier waarschijnlijk vreselijk zullen vinden haha).
MAAR mijn vraag is: waarom is deze gitaar zo verdomde goedkoop. Het is een limited edition gebouwt in de Nashville Customshop in 1985, lijkt me toch een leuk collectors item? Is er iets mis met deze gitaren, zijn ze van mindere kwaliteit oid?
Want voor 800 euro kan ik ook een LTD Ex-400 kopen (hoewel ik passieve elementen zelf prettiger vind).
Als ik Harmony-Central moet geloven heeft deze gitaar de volgende specs:
Mahogany body
Mahogany neck
Rosewood fingerboard (hoewel het erg donker hout is, zou ook nog Ebony kunnen zijn)
Gibson Dirty Fingers
Er zit wat schade aan de lak op de hoekjes maar dat vind ik niet erg
http://maxguitarstore.com/products_pictures/explorerripoff.jpg
(oja het plaatje heet explorer rip off, klinkt nou niet echt positief..:D)