PDA

View Full Version : telecaster brug



futura
26 februari 2008, 23:35
dag iedereen
ik heb nu al een half jaartje een mexicaanse fender telecaster en mij viel het op dat bij mijn telecaster de snaren niet door de body gaan(maar ze zitten aan de brug vast ) en voor de rest hebben alle telecaster die ik tot nu toe heb gezien dat wel
als jullie mij konden informeren zou dat fijn zijn :cooler:

groeten jerome

Nielsje
26 februari 2008, 23:41
wat is de vraag??

futura
26 februari 2008, 23:46
of dit wel normaal is want volgens mij zitten in de brug wel gaatjes waardoor de snaren gaan kvond het een beetje vreemd dus daarom die vraag , mischien niet zo een goede vraag :p

iWishmaster
27 februari 2008, 00:06
Post is een foto'tje van je brug met wat je bedoelt, want misschien isie wel gewoon verkeerd besnaard

De Beer
27 februari 2008, 00:19
Sommige uitvoeringen zijn idd niet string-trough.

Pepe
27 februari 2008, 00:19
Traditioneel gaan de snaren door de body, op sommige tele's niet, is produktie technisch iets goedkoper denk ik.
Fender doet dat zelf trouwens ook wel eens, snaren niet door de brug laten gaan. Op de '83 standard bijvoorbeeld en sommige non vintage modellen.

vulvasonic
27 februari 2008, 00:30
Traditioneel gaan de snaren door de body, op sommige tele's niet, is produktie technisch iets goedkoper denk ik.
Fender doet dat zelf trouwens ook wel eens, snaren niet door de brug laten gaan. Op de '83 standard bijvoorbeeld en sommige non vintage modellen.

Volgens mij heeft Fender in 1959 hun telecasters ook voorzien van top loading bridges, waarbij de snaren dus niet door de body heen gingen. Hier zijn ze echter vrij snel weer op teruggekomen.

Eko
27 februari 2008, 09:12
Fender heeft door de jaren heen wel meer Toploadbridges uitgebracht. De Esquire is daar een mooi voorbeeld van. Het model is al uit de jaren 50. Ze staan bekend als echte tonemachines en hebben een ongekende aantrekkingskracht op hun gebruikers. Is dus niets geks.

Postov
27 februari 2008, 10:18
Maak je vooral geen zorgen wanneer je een top-loader hebt, het gaat erom dat ie goed klinkt.

En dat ze goed kunnen klinken blijkt hier wel uit:

http://video.google.nl/videoplay?docid=4955431364989527869&q=jeff+buckley+chicago&total=16&start=0&num=10&so=0&type=search&plindex=0

:rockon:

futura
27 februari 2008, 10:46
bedankt voor jullie info ik zal eventueel nog een foto laten zien van het gitaartje !
groeten jerome :cooler:

vulvasonic
27 februari 2008, 15:27
Fender heeft door de jaren heen wel meer Toploadbridges uitgebracht. De Esquire is daar een mooi voorbeeld van. Het model is al uit de jaren 50. Ze staan bekend als echte tonemachines en hebben een ongekende aantrekkingskracht op hun gebruikers. Is dus niets geks.

Hoezo de Esquire?

Pepe
27 februari 2008, 15:47
Maak je vooral geen zorgen wanneer je een top-loader hebt, het gaat erom dat ie goed klinkt.

En dat ze goed kunnen klinken blijkt hier wel uit:

http://video.google.nl/videoplay?docid=4955431364989527869&q=jeff+buckley+chicago&total=16&start=0&num=10&so=0&type=search&plindex=0

:rockon:

Wat mis ik dat ik tussen al die delays en chorussen het verschil tussen een string-through en toploader niet hoor?

Dweezman
27 februari 2008, 20:10
Wat mis ik dat ik tussen al die delays en chorussen het verschil tussen een string-through en toploader niet hoor?

;)


+1