PDA

View Full Version : Vox amp keuze .



looneycooney
26 februari 2008, 22:13
Hey mensen!

Ik ben ondertussen beetje aan het investeren in mijn setje en het word toch wel eens tijd voor een betere en nieuwe versterker.
Ik wil dolgraag een Vox , ik zie ze graag en hoor ze graag. Maar het moet wel een verbetering zijn op alle vlak.
Zijn er modellen die jullie aanraden voor thuisgebruik? Het mag wel wat zwaarder/harder , zolang de toon zuiver blijft ..anders begint het appartementblok hier te daveren (letterlijk!) en ik heb een aquarium staan dusja... :satisfie:
Budget mag gerust hoog zijn, maar het moet dan wel de moeite waard zijn ook.

Mvg

JohnLord
26 februari 2008, 22:20
Een AC15 is denk al veel te luid, tenminste als je je iets van je buren wenst aan te trekken. Om over die AC 30 nog maar te zwijgen.

Is trouwens echt wel een goede amp hoor!

looneycooney
26 februari 2008, 22:31
hehe ;) mja het valt hier best mee hoor, mijn buren tolereren veel..ook omdat ik volgens hun goede muziek speel (Not!..wel ja beetje ,ma veel te traag vgl met mijn doel/goesting !) En zoals gezegd , die vd muziekwinkel ken ik al jaren en zij zijn meesal super-enthousiast net zoals de andere buren ..vermoed dat het klanten lokt of zo , hahaha
Nuja , daar maak ik me zo geen zorgen om , gewoon geen halve studio er van maken en dat gaat wel hoor. Ik ga ook regelmatig met kameraden wat jammen. Maar als ze echt zo goed zijn , waarom niet heh! :hippie:

ps: een zware versterker kan je toch ook stiller zetten ,niet?!

Mvg

Realeigo
26 februari 2008, 23:20
Mag ik ff het topic kapen?

Hoe lang blijft zon AC15 clean? Ik heb net een met een Blue Alnico getest en die klonk vet. Maar niet op hoge volumes. Dus blijft zon ding lang clean?
Ik wil m namelijk gaan gebruiken voor dingen die mn marshall niet kan :sssh:

LCH
27 februari 2008, 11:45
hehe ;) mja het valt hier best mee hoor, mijn buren tolereren veel..ook omdat ik volgens hun goede muziek speel (Not!..wel ja beetje ,ma veel te traag vgl met mijn doel/goesting !) En zoals gezegd , die vd muziekwinkel ken ik al jaren en zij zijn meesal super-enthousiast net zoals de andere buren ..vermoed dat het klanten lokt of zo , hahaha
Nuja , daar maak ik me zo geen zorgen om , gewoon geen halve studio er van maken en dat gaat wel hoor. Ik ga ook regelmatig met kameraden wat jammen. Maar als ze echt zo goed zijn , waarom niet heh! :hippie:
Ik weet niet wat voor amp je nu hebt, maar een Cube 30 op hoog volume is heel wat anders dan een AC15 die staat te blazen. Volgens mij heb jij er geen idee van hoe hard dat is. Het enige advies wat ik je kan geven: ga naar een muziekwinkel en probeer zo'n AC15. Dan heb je een idee van het geluid/volume.


ps: een zware versterker kan je toch ook stiller zetten ,niet?!
Natuurlijk. Maar wat is dan nog het nut van zo'n zware versterker? Bovendien; zware versterkers kunnen zacht maar klinken mooier als je ze iets harder zet. Dan moet je je afvragen of je het de moeite vindt.

Kim Wilson
27 februari 2008, 11:49
Mag ik ff het topic kapen?

Hoe lang blijft zon AC15 clean? Ik heb net een met een Blue Alnico getest en die klonk vet. Maar niet op hoge volumes. Dus blijft zon ding lang clean?
Ik wil m namelijk gaan gebruiken voor dingen die mn marshall niet kan :sssh:
Je hebt hem zelf getest, zeg je. Dan zul je het zelf ook wel weten, neem ik aan. Of ik begrijp je vraag niet.

humbucker
27 februari 2008, 12:23
Ik heb zelf een AC15 en dat ding gaat loeiend hard. Heb hem vorig weekend eens helemaal opengedraaid maar moest toch wat minderen omdat mijn oren er blijkbaar niet tegen bestand waren..

Ik speel er zelf ook alleen thuis mee en het is echt een schitterende bak!!

Heeft een heel erg warm clean, en de overdrive klinkt ook erg lekker imo.

je doet er in elk geval geen miskoop mee :)

greetings

Realeigo
27 februari 2008, 12:35
Je hebt hem zelf getest, zeg je. Dan zul je het zelf ook wel weten, neem ik aan. Of ik begrijp je vraag niet.
Ik boedoelde eigenlijk hoe lang de poweramp clean blijft. Oftewel hoe hard je m kan zetten zonder poweramp distortion.

Dweezman
27 februari 2008, 12:46
Mannen, ik speel ook gewoon met AC30 thuis. Fuck de buren. Tuurlijk moet je soms om je volume denken, maar in je ampkeuze de buren betrekken heb ik nooit begrepen...

humbucker
27 februari 2008, 12:49
doe ik ook niet :D, maar ik heb aan een AC15 genoeg (speel niet in een band, zal er hopelijk wel ooit van komen) dus waarom zou ik een AC30 kopen als ik met een AC15 meer dan tevreden ben. Heb em ook getest, is een heerlijke amp, maar (nog) niet voor mij :)

Dweezman
27 februari 2008, 13:52
ik zeg niet dat je n AC15 moet kopen. AC15 is geweldig. Ik zeg alleen dat ik thuis gewoon met een AC30 (en 'n Twin) speel. En dus dat jullie dat ook moeten doen ;)

looneycooney
28 februari 2008, 01:45
awel dweezman , ik geef u gelijk!
Ben vandaag in de shop langsgeweest , maar helaas hadden ze de vox-versterkers op 1ntje na nr hun andere winkel verhuisd.
Doch , ook zij zeiden me dat ze misschien toch wat heel luid gingen zijn.
Nu, ik heb met hun een afspraak gemaakt en ik ga volgende week een heel deel amps mogen testen! Woensdag van 15u tot ze sluiten (18u allicht!)
Dus ik krijg kans genoeg om ze voluid te beluisteren en een besluit te nemen.
Tevens zei de technieker van dienst me dat ik anders ook eens enkele 'Dr.Z'-amps moest uitproberen ...
Nuja , ik ga dus wachten tot volgende week om een besluit te nemen...
Alvast bedankt voor jullie mening en inzicht.
btw , ik kwam net deze tegen :

http://www.gibson.com/en%2Dus/Divisions/Gibson%20Labs/Gibson/Power%20Stealth/
zou dat niet kunnen helpen ?

Mvg