PDA

View Full Version : Een dagje Music Store Keulen! - budget amp-ophemel topic ;-)



Noctiis
26 februari 2008, 20:52
Gisteren in de trein gestapt en naar het prachtige Keulen gegaan. Natuurlijk voor de Dom, de Lego winkel en het Hardrock café, maar vooral voor de Music Store! Op hun website adverteren ze als de grootste muziekwinkel van Europa, en alhoewel ik dit erg betwijfel is het een mooie zaak met veel leuk speelgoed :-)

Forum collega Arcane en ik kwamen eigenlijk vooral om de nieuwe Bugera amps aan de tand te voelen. Deze betaalbare buizenversterkers zijn (zoals bekend) in China gemaakte ‘kopieën’ van bestaande klassiekers als de 5150 en de XXX. Helaas bleken de Bugera’s nog niet speelbaar klaar te staan, balen dus!!

Genoeg ander moois te zien hoor, Jack & Danny gitaren bleken voor een idioot lage prijs heel behoorlijk spul te kunnen maken, maar voor mij persoonlijk was het het nét niet. Ik kwam ook echter niet voor een gitaar maar voor een amp, dus wij het relaxte versterker testhok in. 3 uur later zijn onze bevindingen (op volgorde van gespeeld):

NB: Alle amps bespeeld op een Fame 4x12 cabinet met V30 speakers. Gitaren waren een Epiphone SG, LTD EC-500 met EMG’s en een J&D budget les paul kopie met geschroefde hals.

NB2: Geluid van de video's kan wat anders zijn dan hoe ze echt klonken, door de cam, youtube etc. De video's zijn ook gebaseerd op dát moment, dus soms zullen we tegenstrijdige commentaren geven ;) Soms vonden we een versterker achteraf toch beter/minder klinken.


Fame VSH2-100 (333 euro)
De goedkoopste buizenversterker, 100 watt, maar gelijk een toppertje! Veelzijdig, vette distortion (schakelbaar met Gain1: scherp en bijtend, en Gain2: iets ‘vetter’ zonder modderig te worden). De clean bleef een beetje een randje houden, niet voor alle muziektypes geschikt. Het cleane kanaal had nog een leuke boostfunctie waar je prima blues uit zou kunnen halen! Niet verwacht dat een op een Marshall (sorry, Britse :-P) kopie amp zo lekker strakke metal kon worden gespeeld! Perfect voor snelle palmmuted loopjes. De gain hoefde voor mij niet voorbij het midden, dat is bij de echte Marshalls wel eens anders imho!
Video Noctiis: http://www.youtube.com/watch?v=WJKMmuX8faU
Video Arcane: http://www.youtube.com/watch?v=3Wc2kuCqOMc

Fame Studio Reverb (499 euro)
50 watt top, zag er goed uit en het clean klonk ook erg mooi. De distortion was toch wat zwakker, veel gain nodig voor het echt goed begon te klinken en ook toen klonk het alsof de amp er moeite mee had. Wel een lekker ‘bassy’ geluid maar meer voor rock dan voor metal.
Video Arcane: http://www.youtube.com/watch?v=4AqSwRRY_DE

Fame T120H (399 euro)
De minste van het stel. Leuk zo’n eq voor elk kanaal maar erg lekker klonk het niet. Beetje te ‘Amerikaans’ kwa sounds maar het was het allemaal gewoon nét niet. Hele vreemde EQ ook, een klein tikje en alles klonk gelijk heel anders, niet echt geleidelijk.

Fame Bulldozer (999 euro)
Boem, dat was andere koek! Gebaseerd op een dual rectifier en da’s te horen! Enorm heftige versterker met veel low-end en meer gain dan je ooit nodig zult hebben. De naam bulldozer was goed gekozen, hoewel ook het cleane kanaal goed speelbaar was. Natuurlijk ook een tikkie duurder dan de tot nu toe geteste amps. Toch redelijk wat bruikbare sounds maar met name downtuned metal komt hier goed mee uit de verf: Je gaat automatisch je gitaar in drop-D stemmen en raggen, haha!
Video Noctiis: http://www.youtube.com/watch?v=EO_xuCvY-tA
(spot the fuck ups en win een prijs ;))

Mesa/Boogie Dual Rectifier (2580 euro)
Veel over geschreven en nu eindelijk goed kunnen checken. Klonk volwassener en gedefinieerder dan de Fame Bulldozer maar het verschil vond ik geen 1500 euro waard. Ook weer heel goed voor downtuned metal maar het werd erg gauw modderig als je je akkoorden met wat hogere noten pakte. Wel lekker veel opties en klanken. Ding kon ook loeihard!
Video Arcane: http://www.youtube.com/watch?v=Eap0xemopD4

Diesel Einstein (1840 euro)
Arcane kende deze versterker al dus ik was gewaarschuwd ;-) En terecht, wat een sound! Dit ding blies alles aan flarden!! Wel weer gigantisch veel low-end en bass, wat toch weer naar moderne metal riekte. Bleek met snelle riffjes beter overeind dan de Rectifier. Elk kanaal klonk bruikbaar, maar het is wel ‘you love it or you hate it’. Een amp als deze wil ik ooit nog wel hebben! Kon ook snoeihard. Vond m een stuk beter dan de Rectifier. (kom de naam echt van het hondje uit Back to the Future? Die hondenpootjes waren awesome!!)
Video Arcane: http://www.youtube.com/watch?v=zWuBgkHGnZI
(de microfoon hield het amper!)

2e keer Fame VSH2-100 (333 euro)
Toen om een goede vergelijking tussen de budget amps en de dure boutique stuff te maken, teruggegaan naar de eerst geteste versterker. En warempel, hij klonk nog steeds geweldig! Hoe is het toch mogelijk voor dat geld?
Heerlijk gedefinieerd scheuren, precies wat ik zoek! Kan het nog steeds niet goed geloven dat ik een Marshall copy zo lekker vind, haha. Zelfs na net omver geblazen te zijn door het Diesel en Mesa/Boogie geweld stond deze Fame zijn mannetje. Zeer zeker voldoende kloten, so to say ;-)

Fame Rockforce VII (888 euro)
Toen nog even een wat duurdere, handgemaakt in Europa, Fame geprobeerd. Ze kunnen de naam rockforce beter veranderen naar fucking-geweldige-distortion-force, wat een sound! :-D Maar 2 kanalen, maar wat voor kanalen! Hele mooie en bruikbare clean die ook echt clean bleef, en een distortion kanaal om van te dromen. De bruutheid van de Diesel gecombineerd met de definitie en helderheid van de Fame Marshall kopie. Niet de meest veelzijdige van het stel maar zeker mijn winner-of-the-day. Enige nadeel vond ik de prijs, toch best duur, en niet heel veel opties. Lastig lastig!
Video Arcane: http://www.youtube.com/watch?v=XC7M7xFsRBM
(met Noctiis op vocals, hehe)

Engl Fireball (995 euro)
Ik ben al een paar jaar gek op de de Engl sound voor metalmuziek. Ook nu weer was de distortion overweldigend, beste van alle amps imho. Probleem is dat er maar één geluid uit kwam. Natuurlijk kan je wat eq’en maar het bleef typisch Engl. You love it or you hate it. Erg eenzijdig maar als het je sound is, is er natuurlijk weinig beters in deze prijsklasse. Cleane kanaal overstuurde een beetje, maar deze koop je niet voor clean ;-) NB: ook deze kon waanzinnig hard!! 65 watt maar dat zegt ook niet alles dus.


Dat was zweten daarbinnen! Wel veel geleerd en vooral dat duur niet altijd een evenredige toename in kwaliteit betekend. Hoe de houdbaarheid en stevigheid van bovengenoemde versterkers is, kunnen we natuurlijk niet testen. Een Diesel zal bijvoorbeeld een stuk meer road-proof zijn dan een Fame, maar ach wanneer gaan we nou nog helemaal op tour voor 4 maanden aan één stuk ;-)
Jammer dat de Bugera’s er nog niet waren, maar ik verwacht kwa kwaliteit ongeveer hetzelfde als Fame. Alleen dan dus gebaseerd op het Peavey assortiment.

De goedkoopste amp van het stel bleek eigenlijk de lekkerste, daar stond ik erg van te kijken. Arcane wilde hem eigenlijk meteen meenemen maar de treinreis terug, en de regen, waren wat minder aantrekkelijk. Maar hij heeft ‘m nu thuis besteld, volgende week binnen!
Ikzelf ben er nog niet helemaal uit, de Fame Rockforce heeft mijn hart gestolen maar nog eventjes sparen en over een mental-barrier heen voor ik echt tot aanschaf over wil gaan. De dure boutique amps komen ooit nog wel, tot die tijd heeft Fame duidelijk een heerlijk setje amps ontwikkeld waar je zonder zorgen over kan spelen in zowel de oefenruimte als live!


Disclaimer: Ik ben absoluut geen buizen-expert maar ik weet wat ik wel/niet mooi vind klinken. Ik heb ook genoeg live ervaring om vrij snel te kunnen oppikken wat wel of niet lekker door een band-mix komt.

NB: Ook respect voor de Music Store medewerkers die ons telkens vriendelijk kwamen helpen tijdens de amp wissels, en niet klaagden over onze volumes. Dat is bij Feedback wel eens anders als metal gitarist!! Goede winkel, leuke (huis)merken!

ieme
26 februari 2008, 22:20
Keurige review!

Luke-wannabe
26 februari 2008, 22:52
Super review inderdaad!
Die goedkope fame klinkt iderdaad erg goed als ik dat zo lees!

AART
26 februari 2008, 22:53
Hmm, wel apart dat je niet houdt van controls die wat doen :sssh:

Wel een leuk dagje testen zo te horen.

Jaffster
26 februari 2008, 23:02
Gaaf !

Ik wil ook een keertje heen maar ik las op hun site dat je 100 pleuro mag neerleggen om 3 uurtjes te parkeren.... (moet goedkoper kunnen)

Hoe lang deed je er over met de trein? en wat koste het kaartje?



grt

Daemon
26 februari 2008, 23:02
Toffe review, ik moet er ook weer eens lekker een dagje naartoe!!
Waarschijnlijk bedoelden ze trouwens met "grootste van Europa" inclusief wat er in de pakhuizen op voorraad ligt :roll:

ben vanhoof
26 februari 2008, 23:31
Ben ook een keertje naar keulen geweest en de fame amps zijn idd vrij goed. Ik heb toen wel enkel de rockforce en nog een andere getest. Die Fame VSH2-100 vond ik veeeeel te lelijk, daar durf ik thuis nog niet op spelen. Er valt natuurlijk wel vanalles aan te modden, maar dan nog.

Je kan er lang "gratis" parkeren, het hangt er maar vanaf voor hoeveel je ginder koopt...

Noctiis
26 februari 2008, 23:54
@ AART: de bediening die wat doet vind ik niet erg, maar als de hele toon van je sounds verandert met 1 streepje meer treble vind ik dat toch wat lastig in te stellen, wat geleidelijkere transitie vind ik handiger;)

@Jaffster: Treinkaart daar moet Arcane morgen maar wat over vertellen, vanaf Emmerich gereden, in 1 streep naar Keulen. Kostte me 16,50 voor een retourtje. Als je met zn 5en gaat is het 33 euro gedeeld door 5, geen geld dus!
Vanaf Emmerich was het 2 uur en een kwartier geloof ik.

@ben vanhoof: erg mooi was ie idd niet maar ben wel erg blij dat we hem toch geprobeerd hebben, geluid maakte een hoop goed! Het ligt wel erg aan je speelstijl natuurlijk, en aan de gitaar (de 333 euro amp klonk een stuk minder met de LTD gitaar waar EMG's in zaten, maargoed daar houd ik zwz niet van).

Thanks de rest, was inderdaad tof dagje! :)

LP_CL
27 februari 2008, 00:49
jammer dat je ook eens niet een 6505 getest hebt. Ik wil wel eens weten hoe je die vindt ten opzichte van de geteste amps.

jw009
27 februari 2008, 09:11
Leuke review met nuttige info, bedankt !

Noctiis
27 februari 2008, 09:34
you're welcome :)
We hebben ook wat video's gemaakt, misschien komen die vandaag online.

DTmaster
27 februari 2008, 10:07
en foto's ?

Tho
27 februari 2008, 10:18
bedankt voor de review gozer!! Heb met veel plezier zitten lezen

arcane
27 februari 2008, 10:54
bedankt voor de review gozer!! Heb met veel plezier zitten lezen


Treinkaartjes info!

Je kunt voor doordeweeks een NRW ticket nemen, dat kost 33 euro, maar je kan er de hele dag met 5 man door heel NRW NordRhein Westfalen reizen, daar ligt keulen dus ook in.) Je mag alleen gebruik maken van RB (Regional Bahnen), RE (Regional Expres) en S-Bahnen (tram's). Ook in steden kun je geloof ik met bussen reizen.

Voor het weekend kun je een Schönes Wochenend Ticket nemen. Zelfde voorwaarden, ik geloof net een paar euro duurder, maar dan geldig voor heel Duitsland.

Ga je met een groepje dan kost het je haast niets, Noctiis en ik waren dus samen 33 euro kwijt, dus 16,50 de man, en daarvoor waren we daar, en ook weer terug Emmerich. Compleet zonder overstappen, ideaal.

De reis duurde 1:49 minuten.

Handig om te weten, deze tickets gelden pas vanaf 9.00 uur 's ochtends, en zijn geldig tot 3.00 uur 's nachts.

Dit kan dus ook vanaf venlo, en enschede voor de noordelingen en zuiderlingen op dit forum ;)

arcane
27 februari 2008, 11:30
zo, ik heb het filmpje van de Fame VSH2-100 online gezet bij youtube.


http://www.youtube.com/watch?v=WJKMmuX8faU

Noctiis
27 februari 2008, 11:32
Dat ben ik dus, spelend :P

Damster
27 februari 2008, 11:51
Klinkt idd helemaal niet verkeerd voor € 330,-
Gewoon gtr rechtstreeks de amp in?
zet je nog meer filmpjes online?

Bins
27 februari 2008, 12:11
Tjeez, dat klinkt echt helemaal niet verkeerd. Ik zou zo'n dnig meteen al afschrijven als "goedkope troep"... Maar het is dus goedkope troep die lekker klinkt :)

Noctiis
27 februari 2008, 12:46
Gitaar telkens direct in de amp.
Op de start post staan nu wat meer filmpjes, komen er nog 2 bij als youtube een beetje meewerkt!

MjS
27 februari 2008, 13:41
Leuke amp test, zeker met die video's erbij! Je kunt misschien niet heel gedetailleerd beoordelen van zo'n video, maar met de review erbij heb je toch wel een idee welke kant het opgaat!

Noctiis
27 februari 2008, 13:43
Thanks, ja precies het is onmogelijk om het geluid goed te pakken te krijgen maar het was zeker een leerzame middag!
NB: weer een filmpje erbij, van de Fame Rockforce! Zie openings post

arcane
27 februari 2008, 13:48
Thanks, ja precies het is onmogelijk om het geluid goed te pakken te krijgen maar het was zeker een leerzame middag!
NB: weer een filmpje erbij, van de Fame Rockforce! Zie openings post

Ha dit is toch wel het vetste filmpje, lekker slordig gespeeld, vette grunt van Noctiis en natuurlijk de obligatorische devilhorns :rockon: hahaha

Squier4ever
27 februari 2008, 13:50
Gaaf !

Ik wil ook een keertje heen maar ik las op hun site dat je 100 pleuro mag neerleggen om 3 uurtjes te parkeren.... (moet goedkoper kunnen)

Hoe lang deed je er over met de trein? en wat koste het kaartje?



grt

nee als je voor 100 euro koopt krijg je drie uur gratis, anders betaal je normaal uurtarief.

arcane
27 februari 2008, 13:51
nee als je voor 100 euro koopt krijg je drie uur gratis, anders betaal je normaal uurtarief.

Bovendien zit de Musicstore in een parkeergarage. Wel handig als je iets groots of zwaars koopt. Maar inderdaad, als je daar geld uitgeeft parkeer je (deels) gratis.

Jim Haagmans
27 februari 2008, 14:13
Wel zonde dat jullie geen clipjes hebben opgenomen van de cleane geluiden.

iig verder wel een interessante review.

AART
27 februari 2008, 14:20
Clean, wasda?

Maar ik vind het overall de hele tijd wat scherp en iel klinken, maar dat komt volgens mij door dat sg modelletje, daar ben ik nooit zo'n fan van geweest.

grindminder
27 februari 2008, 14:41
VET!

Ik heb zelf een Fame 4x12 V30 cab , erg goed spul ook :)

Die Fame Rockforce VII klinkt wel heeel erg lekker..

damn nu wil ik ook weer eens naar Keulen :P

Noctiis
27 februari 2008, 14:42
@ AART, dat viel wel mee hoor.

@ Arcane, obligatory devilhorns is een must voor elke amp ;)

@ Grindminded, thanks, moet je zeker weer een keer doen!! Is die Fame cab 'in het wild' ook nog een beetje bruikbaar? Ik vond hm wel lekker klinken maar veel referentiekader heb ik niet kwa cabs! We hadden besloten iets betaalbaars te gebruiken, maar wel met V30.

Jellyfish00
27 februari 2008, 14:49
Heeft er iemand ervaring met die combo's? Of zal de Eco Line 100 watt buizencombo ongeveer hetzelfde klinken als die top?

EDIT: voor de duidelijkheid, deze: hopsakee (http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/NLG/ViewProductDetail-Start;pgid=?SKU=GIT0010481-000&ProductUUID=0&JumpTo=OfferList)

grindminder
27 februari 2008, 14:55
@ AART, dat viel wel mee hoor.

@ Arcane, obligatory devilhorns is een must voor elke amp ;)

@ Grindminded, thanks, moet je zeker weer een keer doen!! Is die Fame cab 'in het wild' ook nog een beetje bruikbaar? Ik vond hm wel lekker klinken maar veel referentiekader heb ik niet kwa cabs! We hadden besloten iets betaalbaars te gebruiken, maar wel met V30.

Die zijn zeker bruikbaar in het wild :P

Wij hebben de cabs al een paar x live gebruikt, en voor studio werk.

Heb zelfs mij ENGL V60 cabs er voor weg gedaan, ik heb wel de "vintage" versie die zijn net iets duurder dan de Fame G1 ( denk niet dat er veel verschil tussen zit qua geluid )

Noctiis
27 februari 2008, 14:56
hm, da's die met het roestige logo?

@iro
27 februari 2008, 15:06
super topic ! :-)

Ik ben niet zo voor huis merken maar klinkt wel goed.

iWishmaster
27 februari 2008, 15:47
Thx! Ik zoek nog een (metal) buizentop en cab, zal die fame's ook is aan ce tand voelen. Mijn eis is echter wel datie een kanaal heeft wat ook ECHT clean blijft, zelfs met stevige emg's in mn gitaar.

arcane
27 februari 2008, 15:53
Thx! Ik zoek nog een (metal) buizentop en cab, zal die fame's ook is aan ce tand voelen. Mijn eis is echter wel datie een kanaal heeft wat ook ECHT clean blijft, zelfs met stevige emg's in mn gitaar.

Dan is de Fame Rockforce VII een zeer goede keus. Deze had een hele mooie clean zonder cruchy randje. Echt clean. Bovendien heeft deze een enorm vette scheur, uitermate geschikt voor metal. En voor de prijs van 888 euro is het ding van jou ;)

Noctiis
27 februari 2008, 16:24
én handgemaakt in Polen! :P

Marc Oblivian
27 februari 2008, 17:42
Dan is de Fame Rockforce VII een zeer goede keus. Deze had een hele mooie clean zonder cruchy randje. Echt clean. Bovendien heeft deze een enorm vette scheur, uitermate geschikt voor metal. En voor de prijs van 888 euro is het ding van jou ;)

Hmmzzz...doe mij dan maar een (tweedehands) Engl

Jellyfish00
27 februari 2008, 17:44
Hmm doe mij dan maar een dikke Bugera voor de helft van dat geld...

iWishmaster
27 februari 2008, 17:48
Dan is de Fame Rockforce VII een zeer goede keus. Deze had een hele mooie clean zonder cruchy randje. Echt clean. Bovendien heeft deze een enorm vette scheur, uitermate geschikt voor metal. En voor de prijs van 888 euro is het ding van jou ;)
Zal 'em is goed aan de tand voelen. Ik wil namelijk ook een beetje een redelijk crunch, maar dat valt waarscijnlijk wel met een tube screamer oid op te lossen :)

Jellyfish00
27 februari 2008, 17:49
Wel je ondervindingen hier posten he ;)

Luke-wannabe
27 februari 2008, 17:50
Zal 'em is goed aan de tand voelen. Ik wil namelijk ook een beetje een redelijk crunch, maar dat valt waarscijnlijk wel met een tube screamer oid op te lossen :)
Tubescreamer is de koning van de crunch!

arcane
27 februari 2008, 18:32
Argh, wat duurt dat wachten op m'n VSH2-100 toch lang :(

rupke
27 februari 2008, 18:35
Hoi Wat een super review

Ik heb nu enorm gas gekregen voor die fame studio reverb. ik ben meer een alternatieve rock georienteerde dan metal (don't shoot me). Ik vond het overstuurde kanaal erg vet. Mooi strak laag en dat voor 500 euri. Kben wel benieuwd of het cleane kanaal ook clean blijft op hoog volume.

Trouwens hebben cleane en overdrive kanaal een gedeelde EQ en moet je dan niet het beste tussen twee werelden nemen bij het instellen.

Greetz Rupke

Jellyfish00
27 februari 2008, 18:36
Argh, wat duurt dat wachten op m'n VSH2-100 toch lang :(
Waarom heb je hem niet gewoon daar gekocht?

edit: O Scheiss, mijn excuses, overheen gelezen

@iro
27 februari 2008, 18:42
lees eerste post ...

El Yanno®
27 februari 2008, 19:12
:) Mooi topic allereerst!
Ik denk eraan om met bas te beginnen en vanwege de spotprijsjes voor de fame amps, dacht ik aan een 60watt combo::http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/EUR/ViewProductDetail-Start;pgid=TOZgS6SfaObm0000000000000000mMGMRyDi;si d=iV8ZEBKSexAYEFVXL6_-bLpHX5TiH8RZclA=?CatalogVideo=&ProductUUID=TbTVqHzmg48AAAEXNqlgyFid&CatalogCategoryID=9zjVqHzlqXwAAAEVyBxWf70R&JumpTo=OfferList
Enig idee hoe die het doen? En zou ik daar nog even mee voortkunnen?
Anyway, het lijkt zo te zien geen miskoop 'n fame versterker. Er staat wel bij::
in bestelling Expected week of delivery: ca. 10/2008 , is dit dan pas vanaf oktober beschikbaar? Of is het de 10de week van 2008?
ps:: heb ook een post op je filmpje gezet hierover.

iWishmaster
27 februari 2008, 19:21
Wel je ondervindingen hier posten he ;)
Ik ben pas over 2 weken terug in nederland, maar heb het topic bookmarked voor dan :D

Rewind
27 februari 2008, 23:08
Oeh... ben wel benieuwd wat zo'n bulldozer met 6L6ssen doet :)

Noctiis
27 februari 2008, 23:51
:) Mooi topic allereerst!
Ik denk eraan om met bas te beginnen en vanwege de spotprijsjes voor de fame amps, dacht ik aan een 60watt combo::http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/EUR/ViewProductDetail-Start;pgid=TOZgS6SfaObm0000000000000000mMGMRyDi;si d=iV8ZEBKSexAYEFVXL6_-bLpHX5TiH8RZclA=?CatalogVideo=&ProductUUID=TbTVqHzmg48AAAEXNqlgyFid&CatalogCategoryID=9zjVqHzlqXwAAAEVyBxWf70R&JumpTo=OfferList
Enig idee hoe die het doen? En zou ik daar nog even mee voortkunnen?
Anyway, het lijkt zo te zien geen miskoop 'n fame versterker. Er staat wel bij::
in bestelling Expected week of delivery: ca. 10/2008 , is dit dan pas vanaf oktober beschikbaar? Of is het de 10de week van 2008?
ps:: heb ook een post op je filmpje gezet hierover.


Ja ze bedoelen de 10e week van 2008.

Bedankt allemaal, dit soort reviews zijn erg leuk om te doen en natuurlijk ook nuttig hoop ik! :) Ik verwacht nu ook van de rest zulke filmpjes he, haha!

VanBiLL.com
27 februari 2008, 23:56
He mannen. Top review, jullie hebben het daar wel leuk gehad zo te zien (en het personeel mogelijk iets minder, maar dan hadden ze maar een vak moeten leren :satisfie:

Thanx anyhow voor de info en filmpjes, zulke dingen moeten we eigenlijk meer zien hier hé?

Noctiis
27 februari 2008, 23:58
Het personeel was erg vriendelijk, behulpzaam (ookal wilden we om de 10 minuten een andere amp, haha), en zette zelfs het volume een tik harder dan dat we het zelf hadden gezet :P rawk!

Kellet
28 februari 2008, 01:31
Klinkt allemaal errug interessant. Bedankt.

Ik zoek naar een echte pittige amp met veel headroom op het gebied van gain.
Ik twijfel zeer tussen de ENGL Powerball (of Fireball) en de Peavey 6505+.
Maar die Fame Bulldozer klinkt ook lekker, als ik zo naar dat filmpje kijk/luister.
Ik heb een redelijk ruim budget, maar als er geld valt te besparen doe ik dat natuurlijk graag ;).

Hoe zijn Fame amps? Ik ben niet echt bekend met dat merk.

zeppo
28 februari 2008, 11:17
Ik heb gisteren bij Musicstore gebladerd door de catalogus waar alleen Fame producten instaan, en ik kreeg eerlijk gezegd een beetje een 'Behringer-gevoel'
Fame wordt zo langzamerhand een vlag waaronder van alles wordt verkocht: van gitaren tot amps, licht, microfoons, sambaballen en drumstellen.
Musicstore koopt volgens mij in het groot in bij verschillende producenten, en plakt daar een Fame logo op.
Wellicht handig om na te gaan waar de spulllen allemaal vandaan komen. Zo komen de gitaren iig uit de fabrieken van Mayones uit Polen.
Zelf heb ik een telecaster van Flame, onder die naam maken ze in Polen gitaren voor de interne markt, het merk Fame is gereserveerd voor Musicstore.

Noctiis
28 februari 2008, 11:27
Even ter verduidelijking misschien: Het is nou ook weer niet zo dat we beweren dat Fame de holy grail van de amps is. Het verschil is er heus wel met de duurdere amps maar dat verschil vind ik niet altijd die extra 2000 euro waard.

En zoals denk ik veel mensen was ik ook sceptisch maar ze klonken gewoon erg lekker, lekkerder dan ik had verwacht voor een prijs waar je 4 jaar geleden amper een Marshall Valvestate voor kon kopen :) Prijs/Kwaliteit verhouding is uitstekend dus.

arcane
28 februari 2008, 11:36
Klinkt allemaal errug interessant. Bedankt.

Ik zoek naar een echte pittige amp met veel headroom op het gebied van gain.
Ik twijfel zeer tussen de ENGL Powerball (of Fireball) en de Peavey 6505+.
Maar die Fame Bulldozer klinkt ook lekker, als ik zo naar dat filmpje kijk/luister.
Ik heb een redelijk ruim budget, maar als er geld valt te besparen doe ik dat natuurlijk graag ;).

Hoe zijn Fame amps? Ik ben niet echt bekend met dat merk.

Een van de medewerkers vertelde ons dat de Bulldozer een 1 op 1 copie is van de eerste dual rectifier.

arcane
5 maart 2008, 16:05
Vanacht thuisgekomen van Eurodisney, en mijn bestelde versterker was inmiddels binnen! Jeuh. Nu nog wachten tot zaterdag, want hier thuis kan ik het ding nergens op aansluiten en mijn kabinet staat in de oefenruimte :(

Jellyfish00
5 maart 2008, 16:56
Gefeliciteerd! Wel jammer dat je nog zo lang moet wachten he :satisfie:

ben vanhoof
5 maart 2008, 18:17
Vanacht thuisgekomen van Eurodisney, en mijn bestelde versterker was inmiddels binnen! Jeuh. Nu nog wachten tot zaterdag, want hier thuis kan ik het ding nergens op aansluiten en mijn kabinet staat in de oefenruimte :(

Ik zie in je sig dat je een jack and danny les paul hebt. Heb je deze getest naast andere les pauls, epiphone en ltd bv? Ik ben op zoek naar een goedkope witte les paul met bindingen rondom puur voor de looks. De hals moet wel (gibson) dik zijn en moet vrij soepel spelen. Al de rest zoek ik toch te vervangen, daarmee.

arcane
5 maart 2008, 19:26
Nee niet direct kunnen vergelijken met elkaar. Ik heb in het verleden uiteraard wel op diverse les paul mogen spelen in allerlei winkels. Maar ik ben toch zeer blij met deze gitaar. Persoonlijk vind ik deze gitaar fijner spelen dan mijn andere gitaren, die toch wel wat duurder waren. Zeker nu er een GFS Power Rails op de brug positie in zit klinkt het ding echt goed. Het geld zeker waard.
Ik had de gitasar gekocht voor back-up, maar nu is het gewoon mijn hoofd-gitaar geworden.

Noctiis
5 maart 2008, 22:00
Vanacht thuisgekomen van Eurodisney, en mijn bestelde versterker was inmiddels binnen! Jeuh. Nu nog wachten tot zaterdag, want hier thuis kan ik het ding nergens op aansluiten en mijn kabinet staat in de oefenruimte :(

Ben erg benieuwd wat voor geweld dat ding zaterdag gaat opleveren! :D

Jellyfish00
8 maart 2008, 21:22
Are we havin' some results yet? (ongeduldig :roll: )

Noctiis
9 maart 2008, 01:11
Vanmiddag Arcane met zijn band bezig gehoord met de nieuwe Fame amp, en dat klonk vet!! Wel iets meer 'vintage' (met name de high gain) dan in de winkel maar dat kan ook aan het cabinet liggen natuurlijk (in de winkel V30 speakers). Vooral de crunch is fenomenaal overigens. En in tegenstelling tot eerdere berichten kan deze versterker een heel aardig clean geluid geven.

J-sus Rulez
9 maart 2008, 11:21
Knap review...

J-sus Rulez
9 maart 2008, 11:24
Heeft er iemand ervaring met die combo's? Of zal de Eco Line 100 watt buizencombo ongeveer hetzelfde klinken als die top?

EDIT: voor de duidelijkheid, deze: hopsakee (http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/NLG/ViewProductDetail-Start;pgid=?SKU=GIT0010481-000&ProductUUID=0&JumpTo=OfferList)

zou ik ook wel eens willen weten... klinkt die idd (ongeveer) hetzelfde?

Jellyfish00
9 maart 2008, 16:03
Even voor wat ik kan zien op de site, dat ding is 31,1 kilo.. Niet te tillen. Ik vertrouw die "high performance luidsprekers" ook niet helemaal.. Maar goed, het kan alsnog klinken.

Noctiis
9 maart 2008, 16:19
De top (VSH2-100) is ook erg zwaar, bijna 20 kilo denk ik.

ben vanhoof
9 maart 2008, 16:23
In de nieuwe Londen City cabinets steken ook "londen city design high performance speakers", en ik vind die zeker niet slecht klinken! Het is niet omdat het nie bekend is dat het niet goed klinkt. De constructie van de combo lijkt me nog vele belangrijker.

Jellyfish00
9 maart 2008, 16:37
Hij zal wel in beton gegoten zijn ofzo, dat gewicht. Maar vaak blijkt toch dat het zwakke punt van (goedkope) combo's de speakers zijn.. Misschien HB 2x12 erbij kopen? :satisfie:

pasqual
9 maart 2008, 22:48
maakt het wat uit wat het merk van de speakers is? ik heb vrijdag op een peavey valveking 212 gespeeld en ik was erg onder de indruk van dit beestje. de speakers deden mij geen belletje rinkelen. als het goed klinkt is het toch goed? je kan altijd nog eens wat geld spenderen aan duurdere speakers.

groeten Pasqual.

Daemon
10 maart 2008, 09:55
De top (VSH2-100) is ook erg zwaar, bijna 20 kilo denk ik.

Grapje zeker? Dat is echt niks! Mijn top weegt incl flightcase richting de 50 kilo.

Kim Wilson
10 maart 2008, 10:06
De top (VSH2-100) is ook erg zwaar, bijna 20 kilo denk ik.
Zo hee, poeh, da's idd een hele sjouw...


Kom op man, dat is zelfs nog ARBO-verantwoord! :D

almarvk
10 maart 2008, 10:14
Klinkt wel als een interessante low-buget top. Ben eigenlijk wel heel benieuwd.

Zit zowaar weer te gassen op versterkers! Foute boel...

Noctiis
10 maart 2008, 10:50
hehe nouja mijn JCM800 combo is anders ook een bakbeest, tops zijn wat dat betreft wat handzamer dus dat scheelt ;-)

almarvk
10 maart 2008, 10:52
Als ik een nette prijs kan krijgen voor m'n huidige versterker, Peavey Valveking, dan zit ik er best aan de denken om een Bugera 6262 te kopen...

MjS
10 maart 2008, 12:56
Zou zo'n Bugera wel een upgrade zijn vanaf een Valveking?

almarvk
10 maart 2008, 13:34
Dat vind ik wel. Een Valveking vind ik in mijn optiek toch minder qua gain e.d.

Jellyfish00
10 maart 2008, 16:35
Eeh, je zegt nu dat een Valveking toch meer is qua gain e.d. (lijkt mij positief), maar je vindt het wel een upgrade vanaf een bugera?

ben vanhoof
10 maart 2008, 17:19
Valveking is zeker niet meer gain! Ik heb de bugera nog niet getest, maar ahv filmpjes op youtube enzo denk ik dat hij zeker niet slechter is dan de valveking. Zeker voor zwaarder gitaarwerk.

almarvk
10 maart 2008, 18:22
Juist minder gain, sorry ;)

Het is een meer dan prima amp, maar geschikter voor wat minder harder muziek. Pop en hardrock gaat prima, maar ik vind 'm tekort schieten voor echte metal.

TimmU
10 maart 2008, 18:24
nou ik weet niet wat jij onder echte metal verstaat, maar met een v30 kast eronder klonk ik toch redelijk metal in 't testhok. ben benieuwd hoe die is met een boostertje ervoor:)
EDIT : Oh ja, je speelde Death-metal .Dat verklaart een hoop ,dan heb je duizend bakken met gain nodig. Voor mij is die Valveking juist wel geschikt.

( Ben je binnenkort nog in de buurt van Haarlem/Amsterdam ? )

Noctiis
10 maart 2008, 18:58
http://www.ultimate-guitar.com/forum/showthread.php?t=807157

Om de keus nog moeilijker (of makkelijker?) te maken: Misschien een leuk forum topic over de Bugera 333XL? ;-)

Jellyfish00
10 maart 2008, 19:30
AAH! What to do!

Valveking = geil, testbaar maar mogelijk minder waar voor geld (en less metal probably)

Fame = geil, niet testbaar, el cheapo

Bugera = MEGA-geil, geloof ik niet testbaar yet (around here), damn geil (had ik dat al gezegd?)

almarvk
10 maart 2008, 20:21
( Ben je binnenkort nog in de buurt van Haarlem/Amsterdam ? )

Ben bang van niet...Verder dan Almere kom ik eigenlijk nooit...

RedBuell
10 maart 2008, 21:25
Volgens mij heeft die paranormal5150 aandelen in Bugera :) dat ding kan alleen nog maar tegen vallen als ik de verhalen zo lees want de ene is er nog lovender over dan de ander. Ik ben wel heel erg nieuwsgierig geworden naar die Bugera's, 6262 of zo'n 333xl, het klinkt eigenlijk te mooi om waar te zijn voor dat geld.

Weet iemand trouwens een winkel waar ik een 6505 kan proberen in de omgeving van Amsterdam. Wil ook wel richting een van de Feedback zaken als ik daar leker op m'n gemak kan proberen maar volgens de feedback site hebben ze geen 6505 (+).......

Jellyfish00
6 april 2008, 17:46
Woeah! Sorry voor de bump, maar volgens mij is de VSH2-100 van de musicstore site verdwenen. Ik kan hem iig niet meer vinden.. Zou toch zonde zijn als hij niet meer te koop zou zijn.

Noctiis
6 april 2008, 18:02
Stond ook al niet meer in de catalogus, discontinued inderdaad.

takemyscars
9 april 2008, 13:21
discontinued houd in dat hij gewoon niet meer gemaakt/verkocht wordt oftewel bouwtekening weg en foetsie?

mrweird
27 april 2008, 19:19
discontinued houd in dat hij gewoon niet meer gemaakt/verkocht wordt oftewel bouwtekening weg en foetsie?

Nog een bumpje.. Ik zat ff te surfen op het web en ik kwam de IMG StageLine GAT-100R tegen onder andere op: http://cgi.ebay.nl/Voll-Roehren-TopTeil-der-Spitzenklasse-IMG-GAT-100R_W0QQitemZ230239556044QQihZ013QQcategoryZ21763 QQrdZ1QQssPageNameZWD1VQQcmdZViewItemQQ_trksidZp16 38Q2em118Q2el1247

http://www.monacor.com/de/JPG/400/H/H2/H243890A.jpg
Op basis van deze foto met een ander frontje en naam maar knoppen etc. exact hetzelfde wordt hij nog steeds gemaakt onder de naam IMG StageLine GAT-100R en is de bouwtekening nog niet foetsie.

mrweird
27 april 2008, 20:57
Wat ook weer dezelfde is denk ik als deze:

http://img3.musiciansfriend.com/dbase/pics/products/regular/8/2/2/265822.jpg
De B-52 ST-100A, nu 's kijken of de chinese fabrikant kan vinden.. :)

AART
27 april 2008, 21:38
Wat ook weer dezelfde is denk ik als deze:

http://img3.musiciansfriend.com/dbase/pics/products/regular/8/2/2/265822.jpg
De B-52 ST-100A, nu 's kijken of de chinese fabrikant kan vinden.. :)


Haha, blijkt dus allemaal dezelfde shit te zijn.... :satisfie:

ben vanhoof
27 april 2008, 21:50
Die ook erg hard lijkt op een LC bulldog, die gebaseerd is op een Madison divinity II

pasqual
27 april 2008, 22:26
Die ook erg hard lijkt op een LC bulldog, die gebaseerd is op een Madison divinity II

en die b 52 heeft dus exact dezelfde verdeling van de knopjes en inputs als de LC Bulldog, zelfs de schroefjes van het voorfront zitten op dezelfde plaats.
het zal wel allemaal uit dezelfde fabriek komen. en dat zal dan ook wel de reden zijn dat ze het zo goedkoop kunnen aanbieden: ander frontje en merknaam en voor de rest identiek. en toch klinkt die bulldog niet verkeerd.

groeten Pasqual.

ben vanhoof
27 april 2008, 22:43
Het enige verschil dat ik zie in de specs is dat de b52 een rectifier selecter heeft en een headphone line out. Wat die rectifier selector doet, ik zou het niet weten

AART
27 april 2008, 22:49
Het enige verschil dat ik zie in de specs is dat de b52 een rectifier selecter heeft en een headphone line out. Wat die rectifier selector doet, ik zou het niet weten

Kiezen tussen tube of silicon rectifier misschien, net als op een mesa DR? Of gewoon een simpele voicing switch?

Jimwoud
27 april 2008, 22:56
en die b 52 heeft dus exact dezelfde verdeling van de knopjes en inputs als de LC Bulldog, zelfs de schroefjes van het voorfront zitten op dezelfde plaats.
het zal wel allemaal uit dezelfde fabriek komen. en dat zal dan ook wel de reden zijn dat ze het zo goedkoop kunnen aanbieden: ander frontje en merknaam en voor de rest identiek. en toch klinkt die bulldog niet verkeerd.

groeten Pasqual.
Randall RH50T heeft trouwens ook diezelfde layout als de bulldog. En Randall was er eerder, ik heb er ook al eens zo naar gekeken.

Zelfde als die Pershing van LC en de Randall RH100.

EDIT: Die voorkant van die IMG lijkt ook heel erg op Randall btw.

mrweird
27 april 2008, 23:24
Wat ook weer dezelfde is denk ik als deze:
De B-52 ST-100A, nu 's kijken of de chinese fabrikant kan vinden.. :)

Gevonden denk ik! http://www.e-waveamps.com/product.asp?classid=32

De "bron" van dit alles..

mrweird
29 april 2008, 19:35
Gevonden denk ik! http://www.e-waveamps.com/product.asp?classid=32

De "bron" van dit alles..

Hmmm toch niet.. Ik denk toch eerder deze... http://www.smarvo.com.tw/

Jellyfish00
29 april 2008, 21:14
Hmmm toch niet.. Ik denk toch eerder deze... http://www.smarvo.com.tw/
Dat is dus precies al die fame meuk, behalve de "handmade in Europe" lijn. Er staat ook in de Musicstore catalogus:

"The models shown carry the name Fame, but they can not be compared with the hand built Fame amps from the EG-production."

mrweird
29 april 2008, 21:20
Dat is dus precies al die fame meuk, behalve de "handmade in Europe" lijn. Er staat ook in de Musicstore catalogus:

"The models shown carry the name Fame, but they can not be compared with the hand built Fame amps from the EG-production."

Meuk? Als ik afga op de reviews valt het met het "meuk" niveau nog wel mee.. Ben eigenlijk best nieuwschierig en ik denk dat ik binnenkort ook 's een dagje ga herrie maken in keulen

Jellyfish00
29 april 2008, 21:22
Meuk? Als ik afga op de reviews valt het met het "meuk" niveau nog wel mee.. Ben eigenlijk best nieuwschierig en ik denk dat ik binnenkort ook 's een dagje ga herrie maken in keulen
Ja ik gebruikte meuk even als verzamelnaam, volgens mij zijn het wel goede dingetjes hoor..

Geoffrey
28 mei 2008, 21:57
Vraagje (zo hoef ik geen nieuw topic te openen) :
Ik ga 30juni naar de Musicstore.. klopt dit da je nu tax ofzo moet betalen om Keulen binnen te rijden?
Ik ben nog in twijfel tussen trein-wagen..
Wagen lijkt me makkelijker dan de trein (ik ben niet zo stipt en in staat om de trein te missen..) en we moeten overstappen in Brussel en van daaruit de Thalys nemen.. maar die moet je op voorhand reserveren heb ik gezien op de site ven de NMBS.
Het lijkt me darom ook handiger om alles in mn wagen te laden.. zo hoef ik dit niet op de trein mee te zeulen..

arcane
28 mei 2008, 22:51
je moet een vignet onder je voorruit hebben.
Ik heb er ook een. kost 12,50. (hier in nederland).
Ik heb het via dekra, maar ik geloof dat het nu ook bij de kwikfit te verkrijgen is.

Mijn tip: ga met de trein, test alles in keulen, en bestel dan via internet. Geen geklooi met zware versterkers in de trein.

Succes


Edit


hier meer info over het vignet
http://cms.dekra-services.de/nl/nl/index.php?id=49

Geoffrey
28 mei 2008, 22:57
Versterkers heb ik voorlopig genoeg.. :)
Het is voor een gitaar dat ik zou gaan.. en deze bestel ik liever niet met de post.

Ik ben nog wat aan het uitzoeken wat voor ons de makkelijkste manier is om er met de trein te komen.. we zitten dan ook met de thalys enzo..

Daemon
29 mei 2008, 00:52
Ik heb nog nooit van die vignet's gehoord. Moet dat bij binnenkomst in Köln ofzo? Ik ben pas naar Essen geweest en dat ging prima.

mrweird
29 mei 2008, 08:37
Ik ben d'r een maandje terug geweest en ik heb een gokje gedaan wat betreft vignet, als ze me aanhouden ga ik voor domme Nederlander die amper duits praat spelen. Hopelijk valt de boete dan mee.. :)

Niet aangehouden, met tomtom in 1 keer doorgereden naar de musicstore, lekker in de parkeergarage d'r onder geparkeerd en zoveel uitgegeven dat het parkeren gratis was....

arcane
29 mei 2008, 09:09
Ik heb nog nooit van die vignet's gehoord. Moet dat bij binnenkomst in Köln ofzo? Ik ben pas naar Essen geweest en dat ging prima.

Dat kan goed kloppen, want Essen doet op dit moment nog niet aan de mileuzone. Dat komt er wel aan. Het hele roergebied zal zo'n milieuzone worden. Köln is dat reeds.

meer info over de zone's hier: http://www.umwelt-plakette.de/

Als je vragen hebt over de inhoud (hiet is nl. in het Duits), dan post die tekst maar gewoon in dit topic, dan wil ik het wel vertalen, ben immers half duits en daar bovenop ook nog eens docent Duits.

Renin
29 mei 2008, 09:17
en dan woon je ook nog eens bijna in Duitsland :)

arcane
29 mei 2008, 09:22
en dan woon je ook nog eens bijna in Duitsland :)

Ja, dat is geen toeval he. Mijn vader komt uit Doetinchem, en mijn moeder uit Bocholt (net over de Grens). Hier in de regio zijn veel mensen half Duits.

Jellyfish00
29 mei 2008, 14:58
Slightly offtopic, maar ik zag in het nieuwe feedback-krantje Bugera's staan. Weet iemand of ze al te testen zijn?

Geoffrey
29 mei 2008, 17:50
ivm het vignet.. in principe weet ik dit niet dus dan lijkt me het toch het proberen waard zonder vignet.. :satisfie:

@ arcane: ik woon ongeveer 2-2.30 rijden van de Duitse grens.. en dan ben ik nog niet in Keulen.
Het grote nadeel lijkt mij dat we de Thalys moeten nemen als we met de trein gaan.

Kim Wilson
29 mei 2008, 23:05
Wat is er mis met de Thalys?

casper innosence
29 mei 2008, 23:57
Thalys rijd toch naar frankrijk..

Geoffrey
31 mei 2008, 10:49
Wat is er mis met de Thalys?

Dat we moeten reserveren.. maar dan mag er al niets verkeerd gaan..

@casper innosence: blijkbaar niet alleen naar Frankrijk..

Damaro
11 mei 2009, 21:54
Hoi,

Ik heb heb mijn boss gt-8 via de amp control uitgang aangesloten op de Fame VSH2-100. Nu geeft de versterker een enorme brom als ik van het cleane naar het overdrive kanaal schakel. De brom is er alleen als dit via de gt-8 wordt gedaan. Plug ik mijn gitaar direct in en schakel ik van kanaal, dan is er niets aan de hand.

Ik kreeg op het forum van gitaar.net de vraag of de versterker spanningsloos is te schakelen, maar heb echt geen idee.

Is er hier iemand die hier misschien een antwoord op heeft, of een andere suggestie/ oplossing voor het gebrom?

Ik hoor het graag ;)

Groeten Daan

lodi
11 mei 2009, 22:20
de gt8 op line headphones schakelen , aansluiten op return v d versterker zo deed ik dat vroeger met m'n gt3

stonerblues
12 mei 2009, 23:36
Gaaf !

Ik wil ook een keertje heen maar ik las op hun site dat je 100 pleuro mag neerleggen om 3 uurtjes te parkeren.... (moet goedkoper kunnen)

Hoe lang deed je er over met de trein? en wat koste het kaartje?



grt

100 euro lijkt me sterk ik kom der wel paar keer per jaar maar ik betaal nooit zoveel aan parkeren;)

bij aan besteding van zoveel euro word parkeren goedkoper of zelfs gratis

Jimwoud
14 mei 2009, 11:50
Hoi,

Ik heb heb mijn boss gt-8 via de amp control uitgang aangesloten op de Fame VSH2-100. Nu geeft de versterker een enorme brom als ik van het cleane naar het overdrive kanaal schakel. De brom is er alleen als dit via de gt-8 wordt gedaan. Plug ik mijn gitaar direct in en schakel ik van kanaal, dan is er niets aan de hand.

Ik kreeg op het forum van gitaar.net de vraag of de versterker spanningsloos is te schakelen, maar heb echt geen idee.

Is er hier iemand die hier misschien een antwoord op heeft, of een andere suggestie/ oplossing voor het gebrom?

Ik hoor het graag ;)

Groeten Daan

Amp control??? Volgens mij is dat helemaal geen uitgang, is dat niet de uitgang om je relais te schakelen? Gewoon via de normale uitgang aansluiten, let wel op dat je de goede modus selecteerd voor hoe je hem gebruikt. speaker simulatie sowieso uit. En de rest hangt af of je hem in de input van je amp doet of via de return van de fx-loop.

iWishmaster
14 mei 2009, 12:04
Amp control??? Volgens mij is dat helemaal geen uitgang, is dat niet de uitgang om je relais te schakelen? Gewoon via de normale uitgang aansluiten, let wel op dat je de goede modus selecteerd voor hoe je hem gebruikt. speaker simulatie sowieso uit. En de rest hangt af of je hem in de input van je amp doet of via de return van de fx-loop.

Amp control is wel een uitgang op de GT-8. Klinkt als een ground loop probleem: De oplossing voor de brom ZOU kunnen zijn (geen ervaring mee, maar van horen zeggen): single ended shielded kabel gebruiken. Ofwel kopen, ofwel zelf aan 1 kant van de kabel de mantel lossolderen van de plug.

Henri H
14 mei 2009, 12:16
.....aan 1 kant van de kabel de mantel lossolderen van de plug.Heb ik ook bij de hand gehad.
Alleen de tip van de beide jacks van een signaal kabel met elkaar verbinden.
De sleeve/ground/mantel dus loshalen/doorknippen aan één kant is voldoende.

jappejongen
4 mei 2010, 22:45
Toffe review

5150II
4 mei 2010, 23:05
Toffe bump