PDA

View Full Version : Kabel op rol kopen - welke?



Mr.Bluesbreaker
26 februari 2008, 15:52
Af en toe komt het voor dat je mooie 50+ euro prefab Klotz Titanium, Spectraflex of wat dan ook wordt meegenomen bij een gig door iemand anders.

Dat gezeur wil ik niet meer aan beginnen omdat het te duur is om deze kabels blijven te vervangen. Het lijkt mij voor de hand liggend dat wanneer je zelf een aantal Neutrik pluggen aan een hele goeie kabel soldeert, dat het qua kwaliteit toch in de buurt moet komen?

Wie heeft er ervaring met het kopen van losse meters kabel en daar zelf pluggen aan solderen? Ik ben op zoek naar een hele goeie kabel die niet ruist of stoort op hoog volume, je kent het fenomeen wanneer je je kabel over de grond beweegt dat hij dan meekraakt door je gitaarversterker, dat dus absoluut niet.
Ook zoek ik echt een soepele kabel, niet een die steeds weer krult. Klotz Lagrange bijvoorbeeld, leuk maar je blijft lussen houden. Spectrafelx Baldee had dat bij mij niet.

Welke kabel is aan te raden?

hugo123
26 februari 2008, 16:41
Ik zou dan wel heel goed kunnen solderen, en goede spullen gebruiken!
Ik heb het dus ook gedaan maar het sprankelende is weg. dus let goed op!
Ik ga straks nog even met een zwaardere soldeerbout, het helemaal erin laten vloeien, want dit probleem heb ik nog nooit gehad, en meestal klinkt het bij mij normaal, dus als je een goed hete soldeerbout hebt, en goede spullen gebruikt, dan succes!

superken_nl
4 maart 2008, 20:34
Ik heb erg goede ervaringen met kabels van Cordial.

Ik heb via de site van thomann.de onlangs 13 meter kabel besteld van cordial, de CGK 175 serie. Dat is de beste serie van cordial, triple shielded, met de minste capaciteit en weerstand per meter, wat erg belangrijk is als je veel meters gebruikt.

De kabel kost daar 1,22 per meter, en de klassieke neutrik pluggen zijn 2,55.
Ze rekenen wel 8 euro verzendkosten, maarja alles op die site is 25-40% goedkoper dan alle andere webshops.

Succes ermee!