PDA

View Full Version : (gain+vol+mid) Boost om GE-7 te vervangen



jimihattricks
26 februari 2008, 13:16
Laatst in het oefenhok weer eens op mijn 50W buizenamp kunnen spelen, en wat was dat zalig! Ben er maar weer eens achter gekomen dat je met boosters een heel eind kunt komen en al die drive-pedalen niet meteen nodig hebt om een stevige solo-sound te bereiken!

Maargoed, ik heb nu een MI Audio Blues pro en een Fuzzwork Orange achter elkaar staan, en daarachter weer een Toadworks Meat. Bevalt uitstekend, icm met mijn amp (Valveking).

Alleen gebruik ik nu voor mijn drive-pedalen een boss GE-7 om de boel wat te boosten voor meer gain (+volume) en (upper) mids. Nadeel van dat pedaal vind ik de ruislevels.

Dus nu ben ik op zoek naar een boost die ik voor mijn drive-pedalen kan zetten en die hetzelfde doet, zonder de ruis en met wat meer 'mojo'. Ik ben bereid hier zo'n 150 euro voor neer te leggen.

tips?

dunnoaname
26 februari 2008, 14:24
Heb je al geprobeerd je bluespro na je fuzz en je distortion te zetten met volume maximaal en gain minimaal? Dat vind ik zelf heerlijk als boost.

Ibanez666
26 februari 2008, 14:34
Ik heb mijn ge-7 aan het eind staan en dat werkt voor mij beter dan ervoor. Daarnaast heb ik de oude uit Japan, misschien ruist die minder dan de nieuwere versies. Ook zou je een mod. kunnen overwegen. Er zijn mods om het pedaal wat bruikbaarder te maken en daar hoort minder noise ook bij.

jimihattricks
26 februari 2008, 14:44
om even op de volgorde kwestie in te gaan: ik heb een Toadworks Meat achter mijn drive pedalen staan voor een "post-drive" boost.. die blijft ook gewoon staan, en gebruik ik om wat clean terug in mijn signaal te krijgen > de nieuwe booster moet dus echt voor de drive-sectie komen en een heel andere rol vervullen, nl. de drive-pedalen boosten zodat solo's vet en strak klinken..

ik denk dan bv aan zoiets:
http://www.premiumpedals.nl/bestanden/artikelen/Rothwell_F1_Booster.jpg

ik denk dat er betere (muzikalere) boosters zijn dan de GE-7, dus hij zal gewoon het veld moeten ruimen.. als eq istie overigens nog steeds uistekend geschikt

dunnoaname
27 februari 2008, 08:56
Je zou een minder ruisende EQ kunnen overwegen, of misschien iets parametrisch? Carl Martin heeft wel wat leuke dingen, zoals de Contour & Boost, of de boostkick of de 3-band parametric pre-amp. Of natuurlijk een treblebooster.

jimihattricks
27 februari 2008, 09:33
Je zou een minder ruisende EQ kunnen overwegen, of misschien iets parametrisch? Carl Martin heeft wel wat leuke dingen, zoals de Contour & Boost, of de boostkick of de 3-band parametric pre-amp. Of natuurlijk een treblebooster.

ja, heb ik al eerder naar gekeken en ook getest.. vind carl martin nogal klinisch klinken, maar mss heb ik er niet lang genoeg mee gespeeld

die rothwell F1 is in principe een booster met een tone-knop en een mid-boost/cut