PDA

View Full Version : vk of windsor + pedaal



epiphone4life
26 februari 2008, 10:27
hoi,
zal wel weer zo'n drammert zijn, maar kan niet echt vinden waar ik mee zit als ik de zoekoptie gebruik.

Ik zit te twijfelen welke versterker ik zal nemen.
Een peavey windsor of een valve king.
beide betreft een top.
als ik de windsor neem, moet er nog een distortion/overdrive pedaal bij.
bij de valve king is dit niet nodig.
als ik b.v. bij de windsor een boss ml-2 neem, kom ik op hetzelfde bedrag uit als ik een valve king neem.
Iemand misschien ervaring met de versterker(s) en een goed boss pedaal, als de ml-2 of bo3.
bvd :)

F*R*E*A*K
26 februari 2008, 10:31
Hoi,

Ik denk niet dat je bij de windsor een overdrive/distortion nodig gaat hebben.
Die amp mag dan maar 1 kanaal hebben, maar het is er wel eentje met bakken gain, vrij moeilijk clean te krijgen.(echt echt clean dan)

epiphone4life
26 februari 2008, 10:35
op zich hoeft de versterker ook niet 100% clean te klinken.
Ik speel voornamelijk 60's en 70's dus.

alhoewel ik soms ook wel s zin heb om eens lkkr te cradle of filth-en (lol, nieuw werkwoord)

mss verstandig om eerst te kijken hoever ik met die windsor kom, en als het nodig is, later nog een pedaal bij te kopen?

epiphone4life
26 februari 2008, 12:15
heb ff navraag gedaan en het schijnt dat Fame ook hele goede buizentops maakt van 100 watt, weet iemand hier meer van?

voorbeeld:
Eco Line VSH2-100 Head

Bernd Veenema
26 februari 2008, 19:30
Kijk ook even naar de Bugera amps. Zijn nieuw en schijnen erg goed te zijn.
Kosten ook erg weinig.

arcane
26 februari 2008, 19:43
heb ff navraag gedaan en het schijnt dat Fame ook hele goede buizentops maakt van 100 watt, weet iemand hier meer van?

voorbeeld:
Eco Line VSH2-100 Head

Ik ben vandaag ik Keulen geweest bij Musicstore, en heb daar een flinke tijd gezeten en veel amps getest. Toen ik thuis aankwam even de financiën bekeken, en ik heb hem daarnet besteld. Een erg leuke amp, gebaseerd op een Marshall amp. Een erg veelzijdige amp, die zowel hogal als lage akkoorden goed door laat klinken.
Veel andere amps, metname de amerikaanse en op amerikaanse modellen gebaseerde amps klinken lang niet bij elk akkoord even helder, soms echt modderig. Ik en mn kameraard stonden echt versteld van de VSH2-100, zo'n amp voor zo weinig geld.
Ikzelf luister en speel graag veel metal en ik heb dan ook de Engl fireball beluisterd, en dat is toch wel voor mij het ultieme metalgeluid, maar die amp is absoluut niet veelzijdig, of beter gezegd hij is eenzijdig, het is een echte metal amp. Voor mij een reden om die dan maar niet te nemen, ik wil me niet alleen beperken tot metal alleen.
Helaas heeft de fame niet zo'n scheur als de fireball. Toch vind ik voor mij persoonlijk de fame een betere keuze aangezien je er alle kanten mee op kan.

Misschien ook wel handig om te weten, helemaal clean krijg je deze amp ook niet, hij heeft een licht crunchy randje (wat ik persoonlijk wel leuk vind).



Edit De bugera's waren helaas nog niet bespeelbaar, die stonden nog niet in de winkel maar in het magazijn. Helaas, dat waren wel de amps waar ik in eerste instantie voor kwam :p Morgen zouden ze er staan werd ons gezegd, naja jammer dan, ik heb dus nu de VSH2-100 in bestelling staan.

arcane
26 februari 2008, 20:00
Owja, bovendien is een fireball natuurlijk ook nog eens van een andere prijsklasse. Die koop er dan ooit wel eens bij dan, puur voor het metalwerk, als ik er geld voor heb, over een paar jaar dus haha.

epiphone4life
26 februari 2008, 23:21
eh, bedankt voor je tip..
wat is een meer veelzijdigere amp, de windsor of die fame? qua prijs maakt het weinig uit..

arcane
27 februari 2008, 11:04
eh, bedankt voor je tip..
wat is een meer veelzijdigere amp, de windsor of die fame? qua prijs maakt het weinig uit..

Enige tijd geleden heb ik die Windsor getest bij Musik Produktiv in Ibbenbüren. Maar dat is al enkele maanden geleden. Maar de amp viel toen enorm tegen, ik kon er voor mijn smaak geen mooi geluid uit halen. De fame echter, daar was ik eigenlijk meteen verliefd op. De Fame heb ik toen als eerste amp getest gisteren, en daarna nog een zooi enorm dure amps, en daarna weer terug naar die fame, en ik vond hem nog steeds erg mooi klinken.

Dus de Fame VSH2-100 geniet zeker mijn voorkeur.

arcane
27 februari 2008, 11:30
Zo, ik heb even een filmpje van de Fame VSH2-100 online gezet.

http://www.youtube.com/watch?v=WJKMmuX8faU

Sarco
27 februari 2008, 11:34
Wow, klinkt inderdaad echt niet slecht (rekening houdend met de manier van opname + youtube compressie).

epiphone4life
27 februari 2008, 11:49
klinkt zeeker niet verkeerd.
probleem is alleen dat ik niet zo 1,2,3 naar Keulen kan rijden om hem te testen..
Welke cab heb je eronder zitten? en weet je misschien welke buizen erin zitten?

Noctiis
27 februari 2008, 13:00
cabinet was een Fame 4x12 met V30 speakers, van 399 euro.

buizen weet ik zo niet, dan moet je op de Music Store website kijken :)

epiphone4life
27 februari 2008, 13:02
ok. bedankt voor je tips.. wordt waarschijnlijk toch een fame. Cabinet denk ik nog even over.. vind zelf de eminence guitar legend speakers erg fijn klinken duss..