PDA

View Full Version : Lukather gezien?



philbee
4 december 2001, 10:17
is iemand naar de Night of the Guitar geweest zo ja hoe was het, en vooral hoe hoog en goed was het Hendrix gehalte?

Ray
4 december 2001, 13:10
Ha Philbee,

Lukather was een beetje ziekjes,
maar eigenlijk kwam die schorre stem hem wel goed van pas,

Eigenlijk kan ik het na die avond alleen nog maar hebben over Vai en Billy Sheehan, maar OK, een kort overzicht: (grote zaal)


Lance Lopez
Speelt wel lekker, erg strak, en hoewel ik altijd mijn hart vasthoud als mensen Hendrix nummers gaan naspelen ging het hem goed af,
veel power in zijn spel en geluid. met zijn tanden, achter zijn hoofd ,....

Nextperienced.........
Laat ik hier maar niets over zeggen, het lijkt mij ook erg moeilijk om Hendrix nummertjes te gaan spelen op een gala waar na een paar uurtjes Vai en Lukather gaan spelen

hun geluid was ook zeer 'dun'. weinig origineel ook, het werd eigenlijk nog niet eens een karikatuur van Hendrix

Eric Sardinas
Klonk bij vlagen wel lekker. Veel show om de show en gerag met zijn bottleneck
Wel lekker agressief spel, maar ik had er eigenlijk meer van verwacht

Ana Popovich
een sexy vrouw met een gitaar is natuurlijk altijd welkom in de wereld van de rock.
ik weet niet of ik verder een objectief oordeel kan geven: ik stond al uren naar 'recht toe recht aan' rock te kijken, daar is helemaal niets mis mee, maar na een paar uur won de honger (en het gevoel in mijn benen) het van het verder kijken.

Steve Lukather
vreselijk goed; wat heeft die man een controle, zowel in zijn mitrailleur loopjes als in een enkele toon. Liet zijn gitaar weer heerlijk janken, vooral tijdens een ballad ter nagedachtenis aan George Harrison.

STEVE VAI, BILLY SHEEHAN, TONY MACALPINE EN NOG EEN JONGE GOZER DIE OOK GRUWELIJK GOED GITAAR KON SPELEN, VIRGIL DONATI


Wat een show!! voordat ik allerlei superlatieven ga verzinnen; je moet het denk ik gewoon ervaren, steve is koning gitaarrock. En er stond ook echt een BAND. zoals ik het eigenlijk nog nooit gezien heb, vooral de bas - gitaar duels van VAi en Sheehan, ........ wat moet ik eigenlijk nog zeggen, je kan er nog heen, naar Duitsland of Engeland ofzo, hij toert nu in Europa

Ray
4 december 2001, 13:16
O ja je vroeg ook vooral hoe goed het Hendrix gehalte was,
aangezien de beide Steves een nivootje hoger waren dan de rest,
is het niet eerlijk de anderen daarbij te betrekken.
ze speelden allebei (oa) Little Wing:

dan legde Vai daar toch een stuk meer van zichzelf in, meer verrassende variaties, looopjes etc

poeyerke
4 december 2001, 14:53
Ik ben het in grote lijnen wel met de 'recensie' van Ray eens.

Eric Sardinas heb ik beter zien spelen, ik vond het eigenlijk een beetje een mager concert, niet echt bijzonder, veel show en flash.

Vai was echt de topper, wat een ontzettend leuk en goed concert was dat, ik heb echt genoten.

Het Hendrix gehalt was precies goed, allemaal speelde ze Hendrix nummers maar gelukkig meer van het eigen repertoir, natuurlijk heb ik niet tegen Hendrix, maar ik was een beetje bang dat ik de bekende Hendrix nummers 20 keer zou horen die dag.... dat viel dus mee.

Ray
4 december 2001, 15:02
Op 2001-12-04 13:53, schreef poeyerke:
Ik ben het in grote lijnen wel met de 'recensie' van Ray eens.

Eric Sardinas heb ik beter zien spelen, ik vond het eigenlijk een beetje een mager concert, niet echt bijzonder, veel show en flash.

Vai was echt de topper, wat een ontzettend leuk en goed concert was dat, ik heb echt genoten.

Het Hendrix gehalt was precies goed, allemaal speelde ze Hendrix nummers maar gelukkig meer van het eigen repertoir, natuurlijk heb ik niet tegen Hendrix, maar ik was een beetje bang dat ik de bekende Hendrix nummers 20 keer zou horen die dag.... dat viel dus mee.


meeeens je brengt ook meer eer aan Jimi door die eigen nummers te spelen waar duidelijk Hendrix invloeden inzitten (al je eigen nummers dus? - zoals Vai het zei: If it weren't for Jimi I 'd be playiing acoustic guitar)

danielblikman
4 december 2001, 18:31
Het was een ervaring die iedere gitarist mee moet maken!!!! Erg genoten, alleen jammer van Nextexpierenced, maar ja, geef die jongen ook een kans.....
Vai was echt goed, ik was al fan, nu nog meer.

Arthur
4 december 2001, 20:41
Zelf heb ik erg genoten van contrabassist Eric van Westen die samen met een Zuidafrikaanse gitarist o.a. 'All along the watchtower' speelde. Ze speelden heel bescheiden en niet zo luid, maar de kwaliteit was er niet minder om. Vervelend waren de SOLAR kleuters die 2x speelden.

(kleine zaal)

philbee
5 december 2001, 10:37
thnx guys,
nu weet ik wat ik gemist heb :smile:

john the dope
6 december 2001, 22:07
Op 2001-12-04 19:41, schreef Arthur:
Zelf heb ik erg genoten van contrabassist Eric van Westen die samen met een Zuidafrikaanse gitarist o.a. 'All along the watchtower' speelde. Ze speelden heel bescheiden en niet zo luid, maar de kwaliteit was er niet minder om. Vervelend waren de SOLAR kleuters die 2x speelden.

Eric van Westen was inderdaad goed. Bijna vergeten! Moet je zeker CD's van in huis halen, die gozer is een grootheid in Zuid-Afrika. Ook 's luisteren naar Richard Bona ("Scenes from my Life")als je van die invloeden houdt. Overigens wel voor het eerst dat ik een kleuter Metheny heb horen spelen.

(kleine zaal)