PDA

View Full Version : Hallo!



HuMon
25 februari 2008, 23:13
Na een tijdje meelezen ook maar eens aangemeld :)

Ik behoor bij de oudere (43 jaar) beginners...

Vroeger heb ik muziekles gehad en ook nog een tijdje pianoles (maar dat beviel me niet zo...). Eigenlijk heb ik altijd gitaar willen spelen.

Door mijn werk (ik ben een soort onderhoudsmonteur, en kan elk moment opgeroepen worden, en vervolgens ben ik dan een paar dagen weg) lukt het niet om lessen te nemen.

Toen ik op internet allerlei lessen en cursussen vond heb ik het er op gewaagd en 1 1/2 jaar geleden kocht ik een akoestische gitaar en nog enkele beginners boekjes..

Al snel begon de rest van het gezin te klagen over de "herrie" :mad: en toen bedacht ik dat ik met een electrische gitaar kan spelen met een koptelefoon :rockon: en het speelt ook nog eens een stuk lichter.

En zo ben ik dan lekker bezig met akkoorden, beetje tokkelen, powerchords, etc :)

bass blom
25 februari 2008, 23:46
goedmon :D

koptelefoon? nog iets ertussen? pod? amplug?

HuMon
25 februari 2008, 23:52
Hèhè, nee een Fender Frontman 15R versterker :)
Tsja, beginners setje hè?

En soms een zelfbouw Ruby versterkertje: http://www.huubmons.nl/weblog/index.php?memozien=114

http://www.huubmons.nl/weblog/images/ruby04.jpg


goedmon :D

koptelefoon? nog iets ertussen? pod? amplug?

Mr.Fingers
26 februari 2008, 11:16
En welke fijne electrische gitaar/gitaren heb je?

Welkom trouwens oudere nieuweling!

HuMon
26 februari 2008, 11:57
Ik heb een Squier Strat en nog een akoestische SX. Had ik er wel even bij kunnen zetten ja :)

Hmm, of dat al echt fijn is? Beide gitaren zijn nogal low budget exemplaren, ik wist nog niet of het spelen wel zou lukken. Maar het blijft nog steeds leuk, dus misschien trakteer ik mezelf nog wel eens op een beter exemplaar.

Tot nog toe bevalt de Squier nog prima...


En welke fijne electrische gitaar/gitaren heb je?

Welkom trouwens oudere nieuweling!

Mr.Fingers
26 februari 2008, 12:08
Squiers zijn zeker geen foute gitaartjes, ben zelf ook op zo eentje begonnen (om me daarna te verliezen aan Fenders, veel Fenders...)