PDA

View Full Version : (leren) Gitaarspellen op bed.



Schummie
25 februari 2008, 20:12
Beste gitaar-liefhebbers,

Ik heb een vraagje cq probleempje en ik wilde jullie om hulp vragen.
Door mijn ziekte (zie eerder bericht) lig ik bijna de gehele dag op bed, maar sinds
een klein jaar ben ik besmet met het gitaarspellen.
Nu gaat het allemaal niet zo makkelijk, maar dat is een ander verhaal en heeft
onze gitaarleraar, die bij ons thuis kwam, ons inmiddels de steek geladen,
Maar wil ik toch doorgaan. Ik heb toen ik begon een heerlijk gitaar gekocht
(zie eerder bericht) en daar speel ik heel graag op, maar dat spellen gaat
jammer genoeg niet zo lekker op bed.
Ik weet niet of iemand het wel eens geprobeerd heeft, maar gitaarspellen om
bed valt niet mee, vooral niet als je nog aan het leren ben en regelmatig op je gitaar
moet kijken.
Maar ik heb de oplossing gevonden, want ik heb een 2e hands vakantiegitaar gekocht,
een Washburn, model Rover. Met deze gitaar gaat het vrij goed want het is een lekker
klein gitaartje, alleen het geluid.
Ik weet best dat ik niks mag verwachten van zo’n gitaar, maar het oefent niet zo fijn.
Je hoopt op een mooie klank als je een akkoord goed heb gespeeld, maar dat
Is op deze gitaar wel anders.
Nu heb ik deze gitaar 2ehands gekocht, dus ik weet niet wat voor snaren erop zitten
en ik weet ook niet of het eventueel beter kan. Ik heb helaas ook niemand in de buurt
die me met dit probleempje kan helpen.
Nu is mijn vraag aan jullie, heeft iemand van jullie zo’n soortgelijke gitaar, die er wel een
aardig geluid uitkrijgt en wat heb je er aan gedaan om dit voor elkaar te krijgen.
Of is er iemand die mij een andere tip kan geven waar mijn probleem mee is opgelost.
En ik weet, wat kan je verwachten uit zo’n gitaar, maar wie weet heeft iemand wat
verzonnen waardoor de Rover toch nog lekker klinkt.

Groetjes en afvast bedankt voor het lezen.

Schummie.

chris c
25 februari 2008, 20:39
Ik denk niet dat er aan de akoestische klank veel kan gedaan worden, met zo'n klein gitaartje.
Misschien wel een element erin zetten, en versterkt spelen ? Kan ook leuk zijn met wat galm en zo.

Pais
25 februari 2008, 21:12
Lukt gitaarspelen in bed echt niet? Ik speel heel vaak in bed. Op zondag woon ik daar meestal ;) Met mn rechterknie opgericht waar je de gitaar op steunt. Of misschien een gitaarband?
Je speelt nu een jaartje ofzo? Dan is het juist een goede oefening om te spelen in een houding waarbij je niet zo'n goed zicht op de toets hebt.

Schummie
25 februari 2008, 21:29
Beste Pais,

het is juist mijn rechterknie waarom ik op dat bed lig. Ik kan helemaal
niks met mijn rechterbeen. Mogelijk als mijn lichaam was zoals het behoort
te zijn dan zou het mogelijk wel gelukt zijn.
Bedankt Pais.

Chris, als dit een oplossing zou zijn, dan koop ik een kleine versterker en een element. Bedankt voor de tip.

Thanks Schummie.

Pais
25 februari 2008, 21:33
Links kan ook hoor. Of een gitaarband, om de gitaar op zn plek te houden.



Er zijn trouwens ook gitaarsteunen die wellicht kunnen helpen. http://www.guitarrabuena.nl/webwinkel_product/580

Outrage
25 februari 2008, 23:50
Ik heb altijd de ervaring gehad dat een goede afstelling gigantisch veel kan doen voor je geluid. Weet je toevallig geen goede gitaarafsteller in je buurt?

petrus
26 februari 2008, 01:34
Beste schummy,

Misschien helpt het om in een spiegel te spelen, boven je bed, of misschien aan het voeteinde.
Ik geef flamenco gitaarles, meestal wordt dat zonder noten of tab. direct nagespeeld, en het verbaasd me altijd hoe snel men het oppikt om "gespiegeld" dus als ik tegenover degene zit, het na te spelen.
Natuurlijk even wennen, maar je je hebt er altijd wat aan, je ziet b.v. op een video, tv, of concert direct wat degene doet.
Je kan dan in ieder geval in een "relaxte" houding op je eigen vingers kijken.

Sterkte,
Petrus

Schummie
26 februari 2008, 22:11
Beste Petrus en de rest,

ik heb het wat geprobeerd met een spiegel, maar dat valt nog niet mee
op een bed.
Het gaat mij hoofdzakelijk om een het geluid wat uit de Washburn komt, want
met zo'n klein gitaartje gaat het goed om op bed te spellen/oefenen.
Ik ben zo benieuwd of het écht zou helpen als je er een element in zou zetten en er een amb op aansluit, zou het het geluid dan een stuk beter klinken.
In mijn Ayers zit ook een element dus daar zou ik de amb ook voor kunnen gebruiken. En misschien zouden andere snaren ook al een verbetering geven. Heeft iemand een idee welke snaren ik het beste kan gebruiken. Ik heb ook een lichte vorm van dystrofie (pijnsyndroom in het zenuwgestel) in mijn handen, dus de snaren moeten (ook) licht bespeelbaar zijn.
Jullie weer onwijs bedankt voor jullie bijdrage 's, ik hoop écht dat het mag lukken, want ik blijf het onwijs leuk vinden om gitaar te spellen.

Groetjes Schummie.

chris c
26 februari 2008, 22:30
Nieuwe snaren zullen waarschijnlijk een verbetering zijn. De lichtste snaren zijn extra-light, bv. D'Addario EJ15.

Of een element echt een betere klank zullen geven, hangt af van welk geluid je graag hoort. Het zal niet meer zuiver akoestisch zijn. Maar als je gitaar heel dunnetjes klinkt, is het misschien leuker om met wat meer volume te spelen.

axmaster
27 februari 2008, 10:28
Hallo Schummie,
Ik weet dat ik geen antwoord op je vraag geef met het volgende, maar wellicht is het een optie voor de toekomst. De Parlor van Larrivee krijgt op veel forums hele goede kritieken. Het is een klein formaat gitaar met een blijkbaar 'groot' geluid. Nu is de waarde van wat je op internet leest ook maar betrekkelijk, maar mocht de gelegenheid zich voordoen....

Ik heb zelf een Washburn Parlor gehad (een R306 uit begin jaren '90), maar die klonk toch niet zo goed dat ik met plezier erop speelde. Ik had altijd een betere gitaar ernaast staan, dus de Washburn bleef vaak in z'n koffer.

Succes,
Peter

Schummie
27 februari 2008, 18:44
Hoi Axmaster,

je idee is inderdaad helemaal niet zo gek, want ze zijn er best heel enthousiast over dit gitaartje. Het zou waanzinnig zijn als je zoiets tegen zou komen en het zou voor mij ook nog betaalbaar zijn.
Ik heb net weer op beide gitaren liggen spellen, maar met die kleine gaat het gewoon veel ontspannender, alleen het geluid, je moet goed luisteren of je de snaar nu wel of niet goed raakt. Het wordt toch wachten op de lotto denk ik.
Ik zag best een hoop merken die zgn trafel gitaren maken bv travelerguitar.com (http://www.travelerguitar.com), brunner-guitars.com (http://www.brunner-guitars.com), go-guitars.com (http://www.go-guitars.com), guitaround.com (http://www.guitaround.com), palmguitar.com (http://www.palmguitar.com), risa-music.de (http://www.risa-music.de), soloette.com (http://www.soloette.com), stewartguitars.com (http://www.stewartguitars.com), taylorguitars.com (http://www.taylorguitars.com), stringsmith.com (http://www.stringsmith.com) en natuurlijk de
Parlor van Larrivee (http://www.folkofthewood.com/page4720.htm) (een voorbeeld hoe hij klinkt).

Groetjes en bedankt weer,

Schummie.

Mephistocles
27 februari 2008, 19:01
Wow... als ik dat zo lees... Een rechterbeen dat niet kan bewegen, dystrofie... Allemaal redenen om niet gitaar te spelen. Ik vind het heel bijzonder van je dat je je er in vastbijt en het niet loslaat. Erg bewonderingswaardig.

Ontopic: Als je rechtop kan zitten, kun je het beste met een goede gitaarband spelen, en eventueel een kussen onder je gitaar, zodat hij een beetje schuin ligt.

Schummie
27 februari 2008, 21:24
Hoi Mephistocles.

bedankt voor je begrip, niet iedereen begrijp wat je dagelijks mee moet maken,
maar daar zal ik ze dan ook niet mee vermoeien.
Juist om die reden zoek ik een manier waarop het voor mij te doen is om gitaar te leren spellen.
Ik vind het geluid van een gitaar zo mooi, dat ik vaak op bed, als de gitaar naast me ligt op bed,
alleen maar met mijn vinders over de snaren streel en zelfs dat geluid vind ik al prachtig.
Maar we blijven zoeken. . . . .

Groetjes en bedankt,

Schummie

Berti
28 februari 2008, 07:42
hoi schummie

misschien kan ik me meer dan een ander voorstellen wat het is om met een handicap te moeten leren spelen en doorzettingsvermogen te hebben.
zelf heb ik een hoorprobleem en kan dus niet op het gehoor leren spelen, toch speel ik DRIE instrumenten...gewoon voor de lol.

ik wil zeggen, waar een schummie is, is een weg, toch? ;) als je WIL spelen ZAL je spelen en ZAL je uiteindelijk een oplossing vinden om op bed te kunnen spelen.

er zijn al verschillende mogelijkheden geopperd, dus je kan al op weg hoop ik.
een licht bespeelbare gitaar is zeker voor jou erg belangrijk, dus als je huidige gitaar goed is afgesteld en je hebt er al lichte snaren op, zou ik zeker verder kijken.
internet zou eventueel nog wat meer kunnen opleveren, maar meestal bij een handicap, is de oplossing toch te vinden bij jezelf, omdat alleen jij weet wat voor jou werkt en wat je nodig hebt.

vooral doorgaan joh, en wees trots op jezelf dat je dit toch maar doet, ondanks je handicap!!!! ik geloof dat het jou ook gaat lukken.

veel succes
greetz

Rinze
28 februari 2008, 08:33
De Baby Taylor is ook niet verkeerd, of je zou elektrisch kunnen gaan spelen. Ik heb zelf ook een travelgitaartje, de klank is inderdaad anders, minder laag vooral. Maar ik gebruik hem meestal als lapsteel.


Je speelt zittend in bed, of liggend?

Schummie
29 februari 2008, 17:45
Beste Rinze en de rest,

een nieuwe, kleine, goedklinkende gitaar kopen zou de beste optie zijn, denk ik, maar dan krijg je weer het probleem geld.
Ik kan je vertellen als je heel de dag op bed moet liggen dat dan de inkomsten niet vet zijn (ik klaag niet hoor)
Als ik de oplossingen zo lees en ik kijk wat voor mij haalbaar is dan zou ik moeten gaan kijken naar betere snaren (bv D'Addario EJ15)
en een goedkoop elementje en een goedkoop/kleine versterker en een heel lief persoon die dit alles er voor me in zou willen bouwen.
Dus dat word heel hard zoeken :mad:
Maar dan moeten we nog hopen of het enige verschil geeft, dus het blijft moeilijk.
Jullie toch allemaal hartelijk dank voor het meedenken en meeleven.

Groetjes Schummie.

Ps ik heb Eltjo zijn dvd ook binnen gekregen, écht gaaf, weer wat om te oefenen :sneaky:

Eko
29 februari 2008, 18:21
He doorzetter. Als je het jezelf een beetje makkelijker wilt maken probeer dan eens je gitaar een hele of een halve toon lager te stemmen. Dat verminderd de spanning op de snaren en dus de kracht die je nodig hebt.
Een Washburn is volgens mij een travelgitaar. Kleine body met weinig acoustisch vermogen , maar wel zeer handelbaar.
Misschien is het een optie om met een electrische gitaar te spelen. Via een POD of zoiets?

rudolfb
29 februari 2008, 19:07
Waar woon je precies? Als je niet te ver woont kan ik best snaren erop zetten als je ze hebt. Of iets anders :P Heb ervaring als een gevorderde, maar kan helaas geen nieuwe elementen erop zetten zonder dat ik eerst is heel goed moet bekijken.

TimmU
29 februari 2008, 20:08
m.o.d.e.d.i.t.

Schummie
1 maart 2008, 20:09
TimmU,

Ik weet niet of ik er op moet reageren, maar gezien je geboortejaar doen we
dat maar niet en houden we het maar op puberaal gedraag.

Het ga je goed, TimmU

Groetjes Schummie.

Mephistocles
1 maart 2008, 20:25
Ik weet niet of ik er op moet reageren, maar gezien je geboortejaar doen we dat maar niet en houden we het maar op puberaal gedraag.
Nee, tis Timmu maar. Als het je stoort, moet je er maar overheen lezen. Hij kan het niet helpen ;)

peter_heijnen
2 maart 2008, 11:18
Vriend timmu, het is hier geen off topic!

Bij deze einde gesprek timmu dus.

Verdere opm? => PM

TimmU
3 maart 2008, 18:09
Mijn excuus. ik heb er wel bijgezet dat ik alle respect voor je heb , en dat het een grapje was. Ik was in een melige bui.
Verder ,even ontopic, misschien is het een idee om een elektrische gitaar te kopen, met een klein versterkertje. een elektrische is dunner, en die kun je over het algemeen een stuk makkelijker in bed bespelen.

Schummie
4 maart 2008, 19:13
TimmU,

excuus geaccepteerd, ik weet wat het is als jongeren "melig" zijn, ik heb er hier ook één lopen van jou leeftijd.
Misschien volgende keer even je bui afwachten voor je reageert.

Beste gitaar-liefhebbers,

Ik kijk nu al enige dagen op verschillende marktplaats-achtige websites voor
een versterker die ik kan gaan gebruiken voor mijn Washburn, en misschien ook voor mijn Ayers, maar ik weet niet waar ik naar moet zoeken.
Dit naar aanleiding van het advies om mijn travelgitaar te gaan versterken.
Weet of heeft iemand iets staan wat voor mij geschikt zou zijn, een klein, aardig klinkende versterker (voor weinig).
Ik hoop dat er iemand is die mij kan helpen of adviseren.

Groetjes Schummie.

Nino1110
4 maart 2008, 19:24
Mischien een Roland Micro Cube? Deze zijn klein maar geven wel een lekker geluid.
Ik dacht trouwens dat marshall ook nog een 5 / 10 watt versie had , moet je maar even kijken.
Er is in ieder geval genoeg!

chris c
4 maart 2008, 21:09
Die Micro Cube is toch voor elektrische gitaren bedoeld ?

Ik geloof dat Behringer vrij goedkope versterkers voor akoestische gitaren heeft, maar ik weet niet wat ze waard zijn.

Zit er wel een element in je Washburn ?

Schummie
4 maart 2008, 21:42
Nee, Chris, die moet ik er ook nog in (laten) bouwen, maar ik dacht ik ga eerst
kijken of ik een leuke versterker tegenkom.
Maar dat valt nog niet mee om wat te vinden wat geschikt is voor mijn doel.

Groetjes en bedankt,

Schummie.

HertogJanNL
5 maart 2008, 12:17
Nee, Chris, die moet ik er ook nog in (laten) bouwen, maar ik dacht ik ga eerst
kijken of ik een leuke versterker tegenkom.
Maar dat valt nog niet mee om wat te vinden wat geschikt is voor mijn doel.

Groetjes en bedankt,

Schummie.

Misschien een idee wat houding betreft. Als je moeite hebt met ondersteunen (door de problemen met je been) is een stevig rolkussen misschien wel wat. Dat leg je gewoon in de buurt van je rechtbeen en daar steunt de gitaar dan op. Rolkussens zijn sowieso altijd handig om te hebben voor ondersteuning in bed merk ik zelf. Zie bijv. deze site voor goed materiaal (http://bodypillow.nl/) , maar een Xenos kussen is vaak ook voldoende :)

Mephistocles
5 maart 2008, 18:08
Ik keek op youtube naar Zack Kim, die heeft zo'n leuke standaard. Als je zoiets nou aan kon passen...

Schummie
5 maart 2008, 18:42
Hoi HertogJanNL,

bedankt voor je idee, heel aardig dat je heb meegedacht. Ik ben nu inmiddels al 8 jaar aan het toppen en het gaat alleen maar slechter met mij, dus gaande weg zoek je allerlei oplossingen voor allerlei problemen die je tegenkomt.
Zo is mij bed helemaal verstelbaar, ik heb inderdaad een aantal kussens, ik heb een tafeltjes laten maken waarop nu mij Mac computer staat, zodat ik op
bed ook prettig kan computeren en zo kan ik nog wel wat dingen opnoemen.
Wij Nederlanders staan bekend om onze vindingrijkheid.
Dus een kussen oplossing heb ik al, maar toch bedankt.

Beste Mephistocles,

bedankt voor je idee, ik heb gekeken en hij heeft inderdaad een mooie steun gemaakt, maar of het echt wat voor mij zou zijn betwijfel ik.
Toch bedankt voor het meedenken.

Met mijn Washburm Rover travelgitaar kan ik aardig oefenen alleen het geluid is ronduit afschuwlijk en daarom zoek ik nu een versterker die mogelijk een beter geluid uit mijn Washburn kan krijgen (na plaatsen van een element)
Dus nu ben ik op zoek naar een aardig (goed) klinkende versterker voor een akoestische gitaar voor een (zeer) klein bedrag. En zoals al heel veel te lezen is op dit forum is dat bijna onvindbaar.
Dus wie weet wat of heeft wat, wat mij mogelijk kan helpen?

Groetjes en bedankt weer voor jullie medeleven en dat alleen geeft al een zeer goed gevoel.

Schummie.

Laser
6 maart 2008, 12:49
Die Micro Cube is toch voor elektrische gitaren bedoeld ?

Ik geloof dat Behringer vrij goedkope versterkers voor akoestische gitaren heeft, maar ik weet niet wat ze waard zijn.

Zit er wel een element in je Washburn ?

Als je niet echt acosetische klank verwacht kan je met een Behringer acoustische wel wat versterken.
Maar verwacht er verder niets van, ik vond het echt niks. Zijn geld niet waard vind ik. Dan liever een as50r tweedehands; verschijnen al eens op tweedehandsmarkt.

Schummie
7 maart 2008, 20:03
Beste lezers,

ik kan misschien van een hele aardige Fries, genaamd Arjen, een mooie Crafter DSP-1 versterker overnemen.
Ik heb zo eens op internet rond gekeken en wat ik gelezen heb schijnt het een mooie, goed klinkende amp te zijn en voor mij doeleinde perfect.
Zie test van de Crafter DSP-1, lees hier (http://www.weerts.org/uk/crafterdsp1.htm)
Wat vinden jullie van deze versterker?
Ik hoop dat het doorgaat want ik heb jullie onderhand genoeg verveelt met mij gezeur, denk ik.
Als het doorgaat dan moeten we gaan kijken hoe we de Crafter van Friesland naar de randstad krijgen.
Jullie horen nog van mij.

Groetjes en bedankt,

Schummie.

Een Crafter DSP-1 maar de "mijn" heeft het uiterlijk als in de review, het gaat even om het uiterlijk:
http://www.eaglemusicshop.com/images/LgProd/crafteracousticamp1.jpg

Harald
7 maart 2008, 20:17
Ken die versterker wel, of een oudere versie ervan, ben niet helemaal zeker over de effecten. Basisgeluid is redelijk. Speelde er dan vaak op met mijn Jazzgitaar, met ingebouwde piezo. Dan zijn die dubbele inputs wel handig. Zang vond ik er minder over. Zou hem niet inruilen voor mij AER, of de Schertler die ik heb gehad, maar dat is dan ook een andere klasse. Maar als budget zeker zo belangrijk is als kwaliteit, denk ik dat je hier wel wat mee kan.

Was zelf niet zo kapot van de nagalm die erop zit. Een aparte galm erbij zou niet verkeerd zijn. Een midiverb II of III tweedehands erbij zien te vinden, en je hebt denk ik een heel leuk setje. Vind zelf trouwens akoestisch puur, en akoestisch versterkt wel duidelijk anders qua spelen en beleving. Ook op dezelfde gitaar. En bij versterkt wil ik dus ook echt galm, met evt. licht wat chorus of echo. Schakelaar op afstand voor de versterker is ook wel fijn. Klinkt meestal beter als je wat verder van de versterker zit/ligt. Maar dat kan ook makkelijk met een stekkerdoos met schakelaar.

Vraag me af of in jouw geval zo'n Silent Guitar van Yamaha niet een idee zou zijn. Dacht dat je dan gelijk op de gitaar een hoofdtelefoon kunt inpluggen, en je hebt een dunne 'klankkast' waarvan je de beugels evt. kunt weglaten. Dan lijkt het haast op zo'n Backpacker van Martin, of een Steinberger elektrische gitaar.

PS klik net op de link in je bericht van de bespreking en zie dat de versie die ik ken idd iets anders is dan die in de afbeelding in de post. De galmknop was zoals bij die in de bespreking, dus niet zo'n doordraaiknop zoals in de post. Geen idee wat verder de verschillen zijn qua sounds, maar de effecten zullen dus anders zijn. Maar goed, daarvoor zou ik toch al snel voor een extern 19" apparaat kiezen.

Schummie
11 maart 2008, 22:44
Beste lezers,

Gelukkig, de Crafter versterker gaat door, daar ben ik wel erg blij mee, ik ben benieuwd hoe hij straks klinkt.
Nu blijf ik alleen nog met het probleem zitten van mijn Washburn Rover travelgitaar 8) . Ik moet op zoek naar een bedrijf of een
persoon die de Washburn voor mij wil afstellen, eventueel nieuwe snaren en een element wilt plaatsen.
De versterker was natuurlijk omdat iemand geadviseerd had om een element te plaatsen in de Washburn.
Dus als iemand ideeën heeft voor iemand of een bedrijf in de omgeving van de randstad, die bovenstaande kan realiseren, heel graag.
Andere ideeën zijn uiteraard ook welkom.

Groetjes en alvast bedankt,

Schummie.

Dit is de Washburn Rover

http://www.washburn.com/products/travel/images/zoom_ro10.jpg

vosarnout
18 maart 2008, 14:51
Dag Schummie,

ik weet niet hoe mobiel je bent maar in Schiedam zit Sander de Gier. Hij is gitaarbouwer en kan voor jou zeker een element in je gitaar zetten en je gitaar voor je afstellen, als wel een nieuw setje snaren plaatsen. Sowieso is het, mocht dat lukken, ontzettend leuk om een keer bij hem te gaan kijken. Gitaar spelen is leuk, maar zien hoe een gitaar gemaakt wordt.... Maar goed daar is een ander subforum voor. Nog even een linkje www.degiergitaarbouw.nl

succes!

Schummie
18 maart 2008, 20:35
Beste Vosarnout,

ik vind het heel lief dat je aan me gedacht heb, ik ging al een beetje wanhopen dat iemand zou willen helpen.
Misschien waren mijn verwachtingen ook veel te hoog.
Ik ga zeker op de website kijken en misschien durf ik wel een e-mailtje te sturen naar Sander.

Nogmaals onwijs bedankt,

Groetjes Schummie.

vosarnout
19 maart 2008, 09:03
Sander is een onwijs aardige kerel, dus het is geen kwestie van durven maar gewoon doen. Succes!

Pais
19 maart 2008, 10:53
Beste Vosarnout,

ik vind het heel lief dat je aan me gedacht heb, ik ging al een beetje wanhopen dat iemand zou willen helpen.
Misschien waren mijn verwachtingen ook veel te hoog.


Een gitaarwinkel opbellen om te vragen of ze ook elementen kunnen inbouwen is toch veel voor de hand liggender dan het hier vragen?
De meeste muziekwinkels kunnen dat wel.

Schummie
19 maart 2008, 13:40
Pais,

dat is misschien zo, als je zo in de auto kan stappen en vervolgens er naar toe
kan rijden, maar dat is mijn geval niet mogelijk.
Ik dacht misschien dat er iemand was die in de buurt woonde en mij kon helpen, maar dat was dus niet zo.


Schummie.

Noid
19 maart 2008, 15:11
@ Schummie: je hebt een pm.

Woml
19 maart 2008, 16:46
Hoi Schummie,

Ik heb ook een Washburn Rover, en ik heb vrij snel nadat ik hem heb aangeschaft een bijbehorende ROMP besteld. (ROver Microphone Pickup, schijnt er speciaal voor bedoeld te zijn) Zie: http://www.janetdavismusic.com/w-romp.html

Installatie was prima te doen, ook voor mij als leek. Gewoon de eindpin er uit schroeven en die microfoon er in friemelen. Ik weet alleen niet wat hij gaat doen met zo'n dikke versterker; ik heb er zelf zo'n klein mini-ampje aan gehangen, en zelfs die combinatie gaat al vrij snel rondzingen. Ook het geluid uit de versterker wordt weer door het microfoontje opgevangen, zodoende.
Een "echt" element, dus zo een die met magneetjes de trillingen van je snaren oppikt, zou daar minder last van mogen hebben, maar dan hoor je het akoestische er minder aan af. Nou klinkt zo'n reisgitaar vooral in de basregionen al nooit echt als een klok, maar daar gaat het bij die dingen ook niet om.

Misschien dat je hier wat aan hebt...

Noid
20 maart 2008, 20:50
@ schummie: je hebt (nog een keer) pm.

Noid
22 maart 2008, 19:02
@ Schummie: ik heb je net nog een pm gestuurd.

Don Capo
22 maart 2008, 19:15
dude, kap er eens mee, wissel ff nummers uit ofzo. Onzin om dit topic steeds te kicken als je een pm verstuurt.

Schummie
22 maart 2008, 20:44
Ga fietsen "dude" en bemoei je met je eigen leven.
Waar heb je trouwens problemen mee, krijg jezelf te weinig aandacht.

Gr. Schummie.

Pais
22 maart 2008, 20:47
Waar heb je trouwens problemen mee, krijg jezelf te weinig aandacht.

Dat zou je eerder verdenken van iemand die via het forum nog wil laten weten dat er pm contact geweest is.
Waarom zou je dat hier neerzetten? De ontvanger ziet het vanzelf in zn inbox.

hendrix2
22 maart 2008, 21:14
Geen bitchfight mensen.

@Schummie: Don Capo heeft gelijk hoor, als je PM's wil ontvangen moet je die email-notificatie (of pop-up) maar instellen op het forum, dan krijg je automatisch een berichtje als je pm hebt.
Het is storend als iemand steeds een oud topic omhooghaalt om: check je pm, te zeggen.
Verder vind ik je reactie naar Don toe nogal bot...

dus:
@Noid: gelieve hier niet meer neer te zetten als je een pm gestuurd hebt. pm is er juist om iets buiten de topics om te regelen.

Verder opmerkingen/vragen --> PM!

hendrix2 (moderator)

Schummie
23 maart 2008, 01:03
Goed hoor, jullie hebben helemaal gelijk.
Bedankt hoor mannen, voor jullie begrip, ik zal bij jullie langskomen als je
200 mg Morfine per dag moet slikken, dan zie je niet zo snel dat je een PM heb,
ook niet als je in het ROOD gaat schrijven.
Deze man wilde mij graag helpen en dat heeft hij ook gedaan en daar ben ik
hem dankbaar voor.
Ik zal jullie niet meer lastigvallen, het ga jullie goed.

Met vriendelijke groet,

Henrie Schumacher alias Schummie.

artnaz
23 maart 2008, 02:04
Henrie, het is allemaal niet lullig bedoelt hoor. Maar je moet ook snappen dat het onzinnig als iedereen in een topic vermeld "XXX, check je PM". Want niemand heeft daar iets aan, is alleen maar onnodig heisa. Bovendien, als je een PM krijgt krijg je daar (meestal) een notificatie van in de "gebruikers centrale pagina", en het ook nog eens in een topic vermelden is dan dubbel en wederom onzinnig. Als ik iemand een kaartje stuur, stuur ik er niet nog een briefje achteraan dat hij zijn post moet checken.

En de Moderators (zoals Hendrix2) schrijven altijd in het rood als ze zich als Moderator gedragen.

P.S.: Als je zo snel mogelijk op de hoogte van PM's wil zijn, zou je inderdaad de "emailnotificatie bij persoonlijk bericht" in je instellingen kunnen aanvinken.

peter_heijnen
23 maart 2008, 02:13
Ok iedereen (mod reactie in het zwart): graag geen reacties meer mbt pm's al dan niet gestuurd aan schummie. Reacties mbt tot het gitaar -leren- spelen in bed zijn nog steeds welkom.

Mijn twee centjes: toen ik op het conservatorium studeerde heb ik regelmatig op bed gestudeerd. Liggend op bed en met het licht uit zodat ik alleen nog kon voelen wat ik deed ipv dat ik het kon zien.

Of het geholpen heeft.....? :)

hendrix2
23 maart 2008, 10:29
Goed hoor, jullie hebben helemaal gelijk.
Bedankt hoor mannen, voor jullie begrip, ik zal bij jullie langskomen als je
200 mg Morfine per dag moet slikken, dan zie je niet zo snel dat je een PM heb,
ook niet als je in het ROOD gaat schrijven.
Deze man wilde mij graag helpen en dat heeft hij ook gedaan en daar ben ik
hem dankbaar voor.
Ik zal jullie niet meer lastigvallen, het ga jullie goed.

Met vriendelijke groet,

Henrie Schumacher alias Schummie.
Peter, alvast mijn excuses, maar ik wil hier graag nog eens op reageren. Ik kan dat via pm doen, maar het gaat enkele andere mensen aan ook.

Schummie, dat heeft niets, maar dan ook niets met begrip voor jou situatie te maken. Of je nu morfine moet slikken of niet, als je een pm hebt, dan bestaat er zoiets moois dat je waarschuwt dat je pm hebt. Ik weet dat dat bij jou niet aanstaat, maar dat is ons probleem niet. Als je niet weet hoe je dat aanstelt, stuur mij dan een pm en ik leg het je uit. Maar als je gaat beweren dat we geen begrip hebben voor jou, dan vind ik dat maar een lullige opmerking. Lees het hele topic nog eens door, en kijk eens hoeveel mensen je willen helpen en hoeveel mensen met suggesties komen.

Zoals gezegd, mocht je opmerkingen of vragen hebben, stuur me gerust een pm, da's ook een deel van onze functie, mensen trachten te helpen.

sanderz
23 maart 2008, 16:47
Schummie,

Ik heb net zowel op bed, als op mijn gitaar (...), dan wel op bed, op mijn gitaar gespeeld. Het is maar hoe je het noemen wilt.

Mijn grootste probleem is dat de gitaar (model 000) van m'n buik afglijdt, en dat ligt niet aan mijn buik. Verder is het goed te doen. Misschien dat een riem oplossing biedt.

Ander probleem is dat mijn linker hand niet volledig 'vrij spel' heeft doordat mijn elleboog dan tegen de matras komt. Je kunt dus alleen de eerste vijf frets gebruiken.

Peter Heijnen schreef al dat oefenen in het donker, en in zijn geval op bed, een uitstekende manier is om je gitaar beter te leren kennen. Nu dan, als je niet op je gitaar kunt kijken, dan is dat min of meer hetzelfde als in het donker spelen. Misschien klinkt het dan minder fraai, maar je leert mijns inziens wel sneller.

Succes!

Mod edit p_h.