PDA

View Full Version : Exclusieve / Limited Edition stuff



Raffel
11 februari 2003, 09:34
Ik las net een topicje onder de 'Versterkers' waarbij er toch wat mensen bij zijn met de wat zeldzamere versterkers.

Zijn er hier eigenlijk veel mensen die een zeldzame bijl hebben of een hele oude buizenbak die verder nergens meer te krijgen is en nu tonnen waard is?

Ik ben bang dat het enige dat bij mij een beetje exclusief kan worden, mijn 7-snaar rg is aangezien ze dat model niet meer maken.

LordRiffenstein
11 februari 2003, 10:56
Mijn Fender Flame is zeldzaam aangezien er minder dan 1000 van gemaakt zijn maar het is ook een Japanse Fender en daardoor eigenlijk niet super veel geld waard. Plus, de mijne is zwaar afgeragd maar de klank is wel SUBLIEM. Hier is een plaatje:

http://users.pandora.be/yfransens/images/flame4.jpg

Groeten,

Yoeri

Shredhead
11 februari 2003, 11:00
Op 2003-02-11 09:34, schreef Raffel:
Ik las net een topicje onder de 'Versterkers' waarbij er toch wat mensen bij zijn met de wat zeldzamere versterkers.

Zijn er hier eigenlijk veel mensen die een zeldzame bijl hebben of een hele oude buizenbak die verder nergens meer te krijgen is en nu tonnen waard is?

Ik ben bang dat het enige dat bij mij een beetje exclusief kan worden, mijn 7-snaar rg is aangezien ze dat model niet meer maken.


wat moet je nou met een 7-snaar man??
:razz:

Ironhead
11 februari 2003, 11:07
Tja, ik neem aan dat mijn gitaren wel kwalificeren. Ik heb één van de 200 voor europa bestemde Jackson Dinky strats (#405), gesigneerd door Grover Jackson achterop de headstock, uit een wereldwijde serie van 500, gebouwd in '88.

Verder is mijn Jackson Kelly (KE2) met custom EMG's eerder van Jack Frost (ex- Savatage, nu Seven Witches geweest) dus dat maakt hem ook wel weer bijzonder.

En mijn Red bengal tiger San Dimas Rhoads Student heeft een volstrekt unieke finish. Ik weet vrij zeker dat er maar één van bestaat in deze finish. En is 100% origineel - tot op het laatste schroefje - San Dimas.

En mijn Jackson Randy Rhoads (voorloper latere RR1) is ook 100% San Dimas, en dus ook nogal collectible.

Ibanez RuleZ
11 februari 2003, 11:10
man, jij hebt wel een aardige stoot mooie gitaren staan zeg (jaloers)

Harrald

Raffel
11 februari 2003, 11:46
Op 2003-02-11 11:00, schreef Shredhead:


Op 2003-02-11 09:34, schreef Raffel:
Ik las net een topicje onder de 'Versterkers' waarbij er toch wat mensen bij zijn met de wat zeldzamere versterkers.

Zijn er hier eigenlijk veel mensen die een zeldzame bijl hebben of een hele oude buizenbak die verder nergens meer te krijgen is en nu tonnen waard is?

Ik ben bang dat het enige dat bij mij een beetje exclusief kan worden, mijn 7-snaar rg is aangezien ze dat model niet meer maken.


wat moet je nou met een 7-snaar man??
:razz:


Scherfhoofd, wat ben jij een: Grapjas! :grin:

staartmans
11 februari 2003, 12:04
ik weet niet of het nu al echt bijzonder genoemd kan worden maar: een Fender Telecaster Lim. Ed. 2001-model, nr. 28 van 30. Een van de laatste tele's gemaakt in de standard serie, maar met hardware en electronica van de American Series, met apart gegraveerd nekplaatje. 3-tone sunburst en verder errug lekkur!!!

Greetz, Martino!

Anders Destium
11 februari 2003, 12:49
Ik heb 2 Ibanezzen die slechts 1 jaar en in kleine oplage zijn gemaakt, RX750 en S520. Dit wil niet zeggen dat ze veel waard zijn helaas. Mijn PGM90HAM is een anniversary model met een oplage van nog geen 250, dat is betere poep natuurlijk :smile: Schm90 heeft er ook 1, en het kan best zijn dat wij de enige 2 in NL zijn met die gitaar, ik denk dat er maximaal 5 hier rondzwerven. Als het een beetje meezit heb ik binnenkort nog 2 zeldzame Ibbies, weer 2 die slechts 1 jaar zijn gemaakt (RT650 en RG2027, ook zo'n onbegrijpelijke 7snaar :wink: )

Raffel
11 februari 2003, 13:51
de 2027x is in Europa idd 1 jaar gemaakt (lees VOOR Europa) in Japan 3 jaar en Amerika 2 jaar. Als ik het goed heb. Niet echt lang dus.

de 2127x heeft het in totaal maar 1 jaar volgehouden geloof ik.

Kjiratsiekoedel
11 februari 2003, 14:18
ik keb een aria ac-8, dze worden niet meer gemaakt, maar triplex is nogsteeds niet duur

en mijn strat uit 1996 wordt niet meer gemaakt, want het jaar '96 is al voorbij ?!

SiNiSTRaL
11 februari 2003, 14:22
ik heb 2 zeer exclusieven:
De Epi Explorer goth (SiNiSTRaL signature)
en de squier strat uit dezelfde serie, van beiden zijn er maar 1, die zijn zeer veel centjes waard :grin:

andy
11 februari 2003, 14:31
Ik heb een oude Ardsley buizen versterker.
Oorspronkelijk zaten er 8 buizen in, maar er is ruimte voor 12.
Ik heb het ding laten terug brengen naar 100 watt, dus met vier buizen.
Naar mijn weten zijn er maar een paar in Nederland.
En de Ardsley klink geeeeeiiiiiiil.
Maar of het ding nu tonnen waard is??????
Na alle reperaties er aan heeft hij mij wel al flink wat lappen gekost.

Raffel
11 februari 2003, 14:47
fotows?

lange
12 februari 2003, 14:34
ik heb een zerberus ltd/ibanez rep zijn ermaar 50 van gemaakt en ik heb de enigste in nederland.
als dit merk aanslaat heb ik een echt collecters item.

Kitaarhiero
12 februari 2003, 14:54
Ik heb een Gerinez/Ibanez The Paul kopie (uit '79). Ik zie ze niet zoveel dus hij is denk ik toch wel zeldzaam... ik denk niet dat hij erg veel geld waard is verder.

schm90
12 februari 2003, 20:37
Ik heb dus net als Anders Destium een Ibanez PGM90HAM. Maar hoe kom je aan het getal van 250? Volgens jemsite zijn er 337 gemaakt. Nou ja, hij blijft zeldzaam natuurlijk :smile:

blimb
12 februari 2003, 20:45
ik heb zelf een ongeveer 25 jaar oude gibson flying V .. k weet niet of dat zeldzaam is .. maar als dat zo is dan is dat mooi meegenomen.. ze rockt echt als een gek :smile:

Ic3gl0vE
12 februari 2003, 21:17
ik heb een Solina String Ensemble, dat is weliswaar een toetseninstrument maar ze zijn nu toch redelijk zeldzaam en worden ook wel redelijk wat waard

Ik heb 'm gratis gekregen maar volgens vintagesynth.org is 'ie $200 tot $600 waard