PDA

View Full Version : Voodoo Lab users > vraagje over de footswitch?



jimihattricks
25 februari 2008, 16:36
Altijd wanneer ik een Voodoo Lab review lees op harmony central, zijn mensen aan het klagen over de footswitch die om de zoveel tijd het loodje legt... heeft iemand hier ervaring daarmee, en weten jullie of voodoo lab dat probleem inmiddels heeft opgelost?

ik ben op zich wel geinteresseerd in de sparkle drive, maar heb geen zin om om de zoveel tijd de switch te moeten vervangen...

hoewel het een beetje stom is om vanwege deze reden geen sparkle drive te kopen, toch mijn vraag: is er een meer reliable pedaal met dezelfde mogelijkheden (gain, tone, clean (boost), master vol) voor dezelfde prijs?

up-guitarman
25 februari 2008, 17:13
ik ben op zich wel geinteresseerd in de sparkle drive, maar heb geen zin om om de zoveel tijd de switch te moeten vervangen...

Als je die in één keer vervangt door een switch van goeie kwaliteit is er toch geen probleem...

jimihattricks
25 februari 2008, 17:14
Als je die in één keer vervangt door een switch van goeie kwaliteit is er toch geen probleem...

schijnt nogal een gedoe te zijn omdattie direct op het circuit-board gesoldeerd is.. en ik geen ervaring heb met dergelijke soldeer-arbeid.. ik sleutel alleen aan mn gitaren

up-guitarman
25 februari 2008, 17:15
Mm, da's idd een ander verhaal, dan wordt het al lastiger...

jimihattricks
25 februari 2008, 17:42
eigenlijk is het toch wel schandalig.. een goeie switch is toch een kleine moeite? bespaar dan op de graphics ofzo, maar niet op de switch

d'oh
25 februari 2008, 20:05
Ik heb de tremolo, en nog geen probs met de switch gehad

vinni
26 februari 2008, 18:03
Verhalen over lamme switches had je ook met de Ground Control Pro.
Ze zijn hardnekkig.....maar alleen de eerste serie GCP's had daar last van.
Dus meestal blijft een foute serie tot in lengte van dagen doorzingen.
Als het geluid je bevalt gewoon doen.....een switch (mocht-ie kapot gaan) is zo vervangen en kost echt niet zoveel.

Vinni

jimihattricks
29 februari 2008, 11:35
Voor de geinteresseerden, reactie van een Voodoo Lab medewerker:

Hello Sir, With any pedals like ours, which feature analog circuits with true-bypass switching, when any part of it does break it is almost always the switch. Also, the Sparkle Drive is our most popular pedal. We have sold upwards of 15,000 of these since we first started making them a few years ago. Because Sparkle Drive is our biggest selling pedal by far, there are more of them which have required warranty service than our other pedals. In addition, people who have no trouble with a product like the Sparkle Drive usually do not post about it on the internet, whereas people who have pedals with switches that break too soon are much more likely to do so.

What I mean to say is that the switch "problem" with the Sparkle Drive seems much more of an issue on the internet than it is in reality. The percentage of Sparkle Drives whose switches have broken compared to those which have performed trouble-free is actually pretty small, and not unusual compared to other, similar products. Even so, that percentage has been larger than we would like. As a result, we changed to a newer model switch in 2006. This switch has so far proved to be superior to the previous model, so that the number of Voodoo Lab pedals which return to the factory for switch replacement has dropped considerably since we began using the newer type switch.

While I can not offer my personal guarantee that your Voodoo Lab pedal will never break, I can assure you that the number of switch failures in our pedals has never been unusually high for this type of product, and it is much smaller now than it was in the past.

I hope this information is helpful.

Best Regards,

John Aycock

Sales / Artist Relations
Voodoo Lab
www.voodoolab.com

Harm
29 februari 2008, 12:19
Mooie reactie!
En zo is het ook een beetje... De negatieve verhalen hoor je veel over... De positieve jongens zijn te druk met spelen... :)

Harm

Sjel
9 september 2009, 21:31
Mooie reactie!
En zo is het ook een beetje... De negatieve verhalen hoor je veel over... De positieve jongens zijn te druk met spelen... :)

Harm

Absoluut mee eens! Maar, ik heb de afgelopen vijftien jaar al heel wat pedaatljes voor m'n voeten gehad (en er zijn er bij die ik na vijftien jaar nog steeds gebruik). Met geen enkel had ik een switchprobleem. Maar de switch van De Voodoo Lab Sparkle Drive begon al na een maand of drie te haperen. Erg jammer voor een voor de rest heel fijn pedaaltje...