PDA

View Full Version : 'romig' drive pedaaltje???



.Stax.
25 februari 2008, 16:01
Hallo beste mensen,

Ik ben bezig met het bouwen van een rackje, hier wil ik ook een drive / distortion pedaaltje in kwijt die ik met een looper midi wil gaan schakelen.

Ik wil dit pedaal gebruiken om een sound te maken die tussen mijn cleane kanaal en lead kanaal van mijn mesa stiletto inhangt.

Het liefst een mooie romige zachte drive... beetje bleusy...

Natuurlijk weet ik dat ik gewoon verschillende dingen moet gaan proberen, maar heeft er mischien iemand suggesties???

Ik hoor het graag,

Groeten Stephan

drap
25 februari 2008, 16:15
Alle Tubescreamer-achtige pedalen.

RiffMeister
25 februari 2008, 16:19
Als je toch gaat uitproberen zou ik een aantal buis-od's proberen.
Blackstar od-1, dual of de vox britrock etc etc.
Meestal romiger dan puur transistor od's

Kim Wilson
25 februari 2008, 16:23
Bluesdrivertje van Boss, of de OD-3.

drap
25 februari 2008, 16:32
Als je toch gaat uitproberen zou ik een aantal buis-od's proberen.
Blackstar od-1, dual of de vox britrock etc etc.
Meestal romiger dan puur transistor od's

Dit hoeft echt niet persé. Het is anders, maar helemaal niet persé romiger.

up-guitarman
25 februari 2008, 17:15
Ik ben enorme fan van mijn MI Audio Blues Pro !!! Ik heb ook een SD-1 en een TS-9 gehad, maar de Blues Pro speelt beide pedalen toch gemakkelijk naar huis...

RiffMeister
25 februari 2008, 17:16
Dit hoeft echt niet persé. Het is anders, maar helemaal niet persé romiger.

"Meestal" :)
kzeg ook niet dat dat het walhalla is. Ik bedoel alleen maar: laat ze er niet uit tijdens het proberen.

crapton
25 februari 2008, 18:26
Behringer TO800, of een van hun Vintage series... Goed spul is niet duur...

Kim Wilson
25 februari 2008, 19:08
Behringer en goed spul, in één adem!? :o

Ash ketchum
25 februari 2008, 19:12
marshall bluesbreaker mk1

Mitch
25 februari 2008, 19:35
Die Blues Pro van MI Audio hoorde ik pas bij een forumlid: dekt de lading wel, romige drive, lekker laag, ballen, zonder te verzuipen in het laag. Tof ding.

Soulflyhigh
25 februari 2008, 20:41
Misschien dit iets? http://maxonfx.com/realtube/rod880/
Er is ook nog een variant met een distortion erbij. Ik ben zelf berebenieuwd hoe die klinkt. Iemand ervaring mee?

.Stax.
25 februari 2008, 22:49
Aha!!

Bedankt mensen! Hier kan ik wat mee... Ik zal alle apparaten eens op een rijtje zetten. Bedankt voor de reacties

EuroCinema
26 februari 2008, 10:06
Ik ben enorme fan van mijn MI Audio Blues Pro !!! Ik heb ook een SD-1 en een TS-9 gehad, maar de Blues Pro speelt beide pedalen toch gemakkelijk naar huis...

+1 voor de Blues Pro, wereldding!

crapton
26 februari 2008, 13:12
Behringer en goed spul, in één adem!? :o

Jah knap he? :satisfie:

Zoek maar eens op Google en er zijn toch best wat tevreden gebuikers. Enige is dat plastic kastje, maar dan moet je er maar voorzichtig mee zijn. Anders koop je een nieuwe en ben je nog goedkoop uit. Overigens die Vintage series zijn op de de E-H gebaseerd en met metalen kast dus flikker maar uit t raam... kan niet meer stuk...

Kim Wilson
26 februari 2008, 13:22
Oh, duurzaamheid geloof ik wel. Maar als ik de gemiddelde reacties hier mag geloven, is de geluidskwaliteit nog wel voor behoorlijk wat verbetering vatbaar. Er zijn ook best mensen tevreden met een Metalzone, maar dat wil ook niet zeggen dat dat nou zo'n geweldig goed pedaal is. Het ligt ook aan je referentiekader.

jimihattricks
26 februari 2008, 13:30
... en jullie willen niet weten welke spullen ik allemaal heb.

ik gok behringer..? :satisfie:

crapton
26 februari 2008, 22:09
ik gok behringer..? :satisfie:

Haha - neeeee.... Heb o.a. een Hijgs&Kuttner amp en wat Line6 spul. Wel Tehringer gehad, tja geen top of the line maar voor t geld best bruikbaar.

@Kim Wilson: lang niet alle Tehringer pedaaltjes zijn bagger qua geluid... Heb Hellbabe wah gehad en wah geluid heel prima maar helaas major tonesuck dus weg ermee. Past wel bij de gebruikelijke Tehringerbashing om alles over 1 kam te scheren gebaseerd op maar een paar meningen... bv zo'n Vox ADHD-VT amp klinkt ook niet hetzelfde als een Marshall fullstack of Mesa rack... ga je toch ook niet vergelijken en afzeiken omdat t net niet goed genoeg is voor je volgende world stadion tour met U2? Heb je eigenlijk zelf zo'n Tehringer TO800 of Vintage... pedaaltje? Sound samples op Youtube... klinkt voor mij goed. Denk erover om er 1 te gaan halen. De Chorus en Digital Delay schijnen ook best aardig te zijn. Oh yeh - ik werk niet voor Tehringer...