PDA

View Full Version : hallo allemaal!!



ibJANez
25 februari 2008, 15:09
ff een korte voorstelling:mijn naam is dus jan,ben 30 jaar uit delft.
ik heb nog nooit een instrument bespeeld maar altijd er aan gedacht om gitaar te willen spelen..

toen ik laatst op een bruiloft naar de band stond te kijken(voornamelijk naar de gitarist)begon het toch weer te kriebellen.toen daarna een collega die al wat langer speelt mij een cd van jan akkerman in mn handen drukte,was ik verkocht..ik zocht op het net wat rond en vond al snel een een opname studio die ook groepsles geeft tot vergevorderd aan toe.
het zoeken naar een gitaar kon beginnen..

bij toeval stuite ik op dit forum en na wat postjes gelezen te hebben begreep ik er nog minder van .al die termen en afkortingen maakte het er niet makkelijker op.wikipedia er bij en veel oude posten doorlezen dan maar.
het afgelopen weekend is het mij een stukje duidelijker geworden..

ik moet dus alles nog leren maar rekening houdend dat ik ook de vervolgcursus wel wil gaan volgen ben ik met jullie adviezen in oude post wat rond gaan snuffellen en kwam op het volgende :

gitaren (afhankellijk van het budget):
Ibanez GRG170
RG370
RG321
SA160
SA220

versterker:
roland cube 20x

waarom deze keuze?
de versterker wordt bijna door iedereen hier hoog aan geprezen als goede beginners versterker..

de gitaren.
het merk ibanez omdat het makkelijk bespeelbaar is .goede kwaliteit/prijs verhouding.
de keuze van het model is wat moeilijker(heb ze ook nog niet in de winkel bekeken,doet ik komende woensdag)maar mijn eerste keuze is gaat naar de RG370 0f RG321 afhankelijk of er in de vervolgcusus het gebruik van de tremolo behandeldt wordt.
ik wil later toch wel de kant van de rock op en als ik alles goed heb begrepen,kan ik hier aardig mee aan de gang de eerste jaartjes...

het is zo een aardig lange start post geworden dus gaat ik er maar eens mee stoppen...
bedankt voor de antwoorden in alle oude posts,en alle advies is natuurlijk welkom..

M.V.G ibJANez :rockon:

bass blom
25 februari 2008, 15:30
kijk, een voorbeeld voor de talloze noobz die elke week de vraag welk starterspakket zal ik kopen hier neerplempen.

welkom jan en een vette veer in je reet :cheerup:

ibJANez
25 februari 2008, 20:44
welkom jan en een vette veer in je reet :cheerup:

als je die veer er maar wel ZACHTJes insteekt ;)

Makor1966
25 februari 2008, 21:02
als je die veer er maar wel ZACHTJes insteekt ;)
Je hebt je ECHT goed ingelezen hè :D..... welkom Jan :)